PDA

View Full Version : Merciless mercenaries



Pages : [1] 2

Autopsibiofeeder
2010-06-06, 07:03 AM
This thread tells the tale of an exotic monk and his shapeshifting friend as they wander through the world.

Formatting:
The player character uses red for his speech, black for descriptions of actions and black italics for motivations and thoughts.
The sidekick uses blue for his speech, black for descriptions of actions and black italics for motivations and thoughts.
All other colors are reserved for the NPC’s / DM.
Out-of-character questions and remarks are to be spoilered like this, or sent through PM, email or phone.

Other rules:
Everything not-spoilered is in-character.
While unlikely, but if applicable, anything that may violate the GitP forum rules is to be dealt with through PM or email and never in posts (even not spoilered).
The PC and the sidekick roll openly in their posts at all times. Remember that you cannot edit your post when a roll is included. See this thread (http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?t=100917) for the dice rolling function.
The DM is allowed to roll secretly, at his own discretion, but is encouraged to roll openly as much as possible.
The roleplaying in this thread will be in Dutch. While in violation of the forum-rules, this thread (http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?t=152446) encouraged me to use this forum, because of its convenient functions (formatting and specifically dice-rolling). If this ends up being problematic, we are more than happy to take the business elsewhere or convert to English. This game is for two players exploring ways to continue their hobby in preparation of one of them (me) emigrating to Switzerland.

Autopsibiofeeder
2010-06-06, 05:23 PM
---AA-------
-------------
--P------TV-
--P----------
--P----X-TM
------------
--D---------
------------
--*

A=Altaar
P=Panter z'n plekkie
TV=Tafel met vrouw
TM=Tafel met meisje
D=Dire rat
*=Jij
X=priester


Je zit verstopt in een kleine nis in een ruimte van ongeveer 8 bij 8 meter. De panter heeft je gezien, denk je en de priester-achtige figuur staat bij de tafel met het meisje. Hij is te druk om jou te zien.

Als je iets openlijks doet, heb je een standard action voordat er initiative gerold wordt. Zo niet, dan wordt het sneaken. Wat doe je?

maestrodesigns
2010-06-06, 05:36 PM
neem aan dat ik mn 'standaard' buffs hier aan heb (aangezien ik al guards heb gebattled etc.
In ieder geval de 1 uur/lvl powers: Inertial armor en Share pain

Ik wil met een augmented mind thrust de Dire Rat uitschakelen, liefst zonder dat de man in de jurk me opmerkt. Hopelijk denkt hij dat de rat sterft aan een hartstilstand ofzo...

Ik manifest een tweemaal augmented (3PP, 48 over) mind thrust, DC 18.

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 12:46 AM
Je zit in de nis en probeert Mind Thrust te manifesten met een zo zacht mogelijke Auditory display.

De Dire rat saved

Zowel de priester als de rat (mocht die de aanval overleven) mogen een DC10 listen check maken of ze 'iets' horen.

Je kunt, in het vervolg, concentration checks (DC 15+power level) maken om de displays van je powers te onderdrukken. Dan moet je dat wel even aankondigen ;)

Dire rat listen [roll1]
Priest listen [roll2]

Rol maar damage. Kun je in het vervolg dat anders gelijk doen en informatie geven over hoeveel augmenten je doet, en wat de DC is?
'Ik manifest een augemented (6PP) Mind thrust, DC 18. Damage [roll]bla'
Dat scheelt weer twee keer heen en weer posten.

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 01:07 AM
Oh, ja, iets anders dat je ook even consequent moet blijven doen is je power points melden, en evt effecten:
Share pain met psicrystal (3PP, 56 over)
en inertial armor, +6AC (5PP, 51 over)
Full augmented Mind thrust (6PP, 45 over)

Elke keer als je iets manifest, zodat er geen onduidelijkheid kan zijn over: -je mate van augmenten, -je target/effect, -je PP_Pool

maestrodesigns
2010-06-07, 01:53 AM
Sorry hoor, heb voorlopig nog even te weinig verstand van A: hoe werkt dit forum en zo'n play by post thingie :) en B: wat zijn de fijne kneepjes van Psionics (maar dat is nu juist wat ik zo leuk vind, heb eindelijk weer eens wat nieuws te ontdekken)
Ik heb m'n eerste post even aangepast aan de hand van jouw commentaar

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 02:07 AM
Je kan niet rollen in een ge-editte post of een post met een roll editen, ivm valsspelen. Dat met rollv was goed, ik rol hier beneden even voor je. Is de DC niet 17, trouwens (10+5int+2(1power level, 1voor 2pt augment))

[roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 02:12 AM
lol, ok :P. 11 damage

De dire rat tuimelt uit het looprad en begint te piepen en met zijn pootjes over z'n koppie te harken. Blijkbaar heeft de Mind Thrust hem niet vermoord. Hij heeft een geluid gehoord uit jouw richting en maakt een spot-check. Maak een hide-check.

Dire rat spot: [roll0]

De priester kijkt op, fronst naar de rat en haalt zijn schouders op, waarop hij zich weer naar het meisje wendt.

maestrodesigns
2010-06-07, 03:38 AM
Ik hou me zo stil mogelijk - move silently [roll0] - en probeer me in het donkerste hoekje te verbergen - hide [roll1] -.

maestrodesigns
2010-06-07, 03:40 AM
hrrrmm*cough* daar uiteraard zo'n 14 puntjes bij tellend... :smallconfused:
Ik moet nog even leren hoe ik die roll dingen moet gebruiken.... :smallredface:

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 07:09 AM
Je bent erg stil en nagenoeg onzichtbaar. De rat ziet of hoort je niet, maar iets heeft zijn aandacht getrokken. Hij steekt zijn neus naar voren en begint te snuffelen en langzaam jouw kant op te schuifelen. Je moet snel iets doen, want hij ruikt je, blijkbaar.

Je hebt een actie, schat je zo, voordat hij je doorheeft.

maestrodesigns
2010-06-07, 07:31 AM
Ik manifest nogmaals een augmented (3pp, 45 over) Mind Thrust op de rat, DC 17. Damage [roll0].

Ditmaal probeer ik de displays volledig te onderdrukken met een concentration checkje [roll1].

Sterf klerebeest!

Autopsibiofeeder
2010-06-07, 07:42 AM
*Sniff, sniff grrrr..IEPSKWIEP*

De rat piept en springt op en valt op zijn rug, pootjes omhoog...recht voor je voeten.

Ach, sterf, klerebeest mompelt de priester en hij draait zich om naar jou en de rat. Hij kijkt wat vreemd naar het dode beest en maakt aanstalten erheen te lopen. Heh, ik meende het niet...wat jij poessie?.

Rol initiative gaarne.

maestrodesigns
2010-06-07, 08:18 AM
Ik hou me zo rustig mogelijk en maak aanstalten om actie te ondernemen.
Initiative [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 05:22 AM
Terwijl de priester naar de rat, en daarmee jou, toe loopt heeft hij weinig aandacht voor zijn omgeving, lijkt het. Aan de binnenkant van zijn rechter onderarm zie je een glinsterende tatoeage. Het lijkt erop dat hij een zilveren symbool in zijn arm heeft gegraft, met daaromheen inkt. Het ziet er een beetje evil uit, maar je kunt nou niet een, twee, drie opmaken waar het voor staat...misschien is het zijn holy symbol?

Er valt je nog iets anders op...een stem in je hoofd. Misschien is het een gedachte van jezelf...

"Pas op...laat hem niet casten"

De priester komt dichterbij en staat naar de rat te kijken. Hij maakt nog een spot en listen checkje op jou.


Tenzij hij je vorige results (zie boven, 18listen, spot22) verslaat, ben jij aan de beurt met een surprise actie. Je kunt met een 5-ft step bij hem komen.

Spot [roll0]
Listen [roll1]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 05:26 AM
De priester hoort iets, maar ziet niets. Hij schrikt op en kruist zijn armen voor zijn borst, zo dat je de tattoo goed kunt zien. Jij bent eerst, maar hij is niet meer ge-surprised.

De priester tuurt de nis in.

maestrodesigns
2010-06-08, 06:30 AM
Ik verbruik mn focus uit m'n crystal en manifest een energy push (electricity) gelinkt aan nog een energy push(electricity) (6pp, 42 over) op de priestert, ref save DC 19. Damage [roll0] en hopelijk wordt hij vervolgens gelanceerd tegen een muur of richting het spijkerbed.
Tegen een muur geworpen is [roll1] extra damage

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 06:50 AM
Bij mijn weten is de DC 17..2e level power, int 20 en geen augment

Reflex save [roll0]
Strength check [roll1]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 06:53 AM
Oh, electricity...ik zie al, sorry

Hij faalt beide saves en wordt tegen het metalen rad waar de rat in liep geworpen. De damage die hij daarvan krijgt is significant. Hij gebruikt zijn move-actie om op te staan en zijn balans te heroveren.

Wat krijgen we nou!

Hij maakt aanstalten om zijn symbol in zijn arm aan te roepen. Je hebt een move-actie.

maestrodesigns
2010-06-08, 07:19 AM
Ik stap uit de schaduwen

goeiedag, ik geloof dat u net op het punt stond om een heel domme actie uit te halen, kan ik u misschien nog op andere gedachten brengen?

ik spreid m'n armen zodat hij kan zien dat ik ongewapend ben en stap op m af.

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 07:36 AM
Blijf staan daar!

Het lijkt erop dat hij, voor nu, even stopt met waar hij mee bezig is voor wat betreft dat holy symbol. Hij houdt zijn hand er wel bij en lijkt een of andere actie te ready-en.

Zo, zo...een dappere ziel komt MIJ vertellen wat IK moet doen in mijn EIGEN huis?!?
Een glimlach verschijnt op zijn gezicht en hij lacht zachtjes en eviltjes. Hij geniet duidelijk van zijn momentje voordat hij je verrast met zijn vallen en trucs.
Ik weet niet wat je zoekt, of wie je gestuurd heeft, maar ik heb goed nieuws voor je....ik zal je niet in een zombie veranderKZAPPES.

Hij wordt compleet verrast door de tweede Energy Push.

Reflex save [roll0]
Strength check [roll1]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 07:40 AM
Hij faalt beide saves en wordt naar achteren geslingerd, waardoor hij zijn actie verliest.

Rol voor electricity damage. Als ik 1-6 rol op de volgende d8 dan mag je ook impact damage rollen: anders vliegt hij tussen het rad en te tafel met het meisje door [roll0]

Met schrik in zijn ogen probeert hij wederom zijn balans terug te vinden...Wie..wat ben jij?

Je hebt, naast je damage een standaard actie...wat doe je? De kans is groot dat hij deze tweede power (net) overleeft

maestrodesigns
2010-06-08, 08:00 AM
De tweede Energy Push doet [roll0] damage en de klap waarmee hij nogmaals tegen het rad aan wordt geworpen veroorzaakt [roll1] damage.

Met een koude blik in de ogen kijk ik m aan en ik loop op m af.
Ik geloof niet dat u de juiste vraag stelt... De correcte vraag op dit moment is: Wat ben ik hier in godesnaam aan het doen... ik knik richting de vrouw en het meisje en als u dan toch bezig bent, beantwoord u dan gelijk even mijn vraag: wie bent u??

Ik blijf voor m staan en ready een unarmed attack, mocht ie het in z'n hoofd halen een spell te gaan casten.

maestrodesigns
2010-06-08, 08:06 AM
Ik heb trouwens voor ons beider gemak een sheetje online gebouwd. Het is een work in progress en ik hoop op termijn alle relevante infor zoals bijv spell descriptions etc erin te kunnen verwerken. Maar voor nu weten we in ieder geval zeker dat we naar dezelfde sheet kijken :cool:
menneke (http://www.nuldrieendertig.nl/DnD/menneke.html)

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 08:11 AM
Hij zwalkt lichtjes en staat half ineengekrompen voor je. Er is blijkbaar niet veel meer nodig om hem om te leggen.

Hrmmf...ho...wacht. Ik...URRRGHGH

Hij rukt het holy symbol uit zijn onderarm en krijgt daar duidelijk wat damage van en laat het vallen.

Je mag een attack maken, aangezien je gereadied hebt, maar je kunt hem niet weerhouden van het maken van deze onverwachte actie.

maestrodesigns
2010-06-08, 08:25 AM
gadver.... dude....

ik zet m'n voet op de symbol touch attackje? 1d20+8en wacht af of 'ie nog meer gaat zeggen

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 08:37 AM
Nou, voordat hij de grond raakt begint het symbool te 'vliegen', alsof het wordt aangetrokken door iets...magnetisme of zo. Het gaat richting de nis waar jij in gestaan hebt.

Je mag een touch attackje maken zat een typo in je rol, inderdaad en een strength checkje.

maestrodesigns
2010-06-08, 08:46 AM
hierrrrr blijven jij ik stamp mn voet op dat ding [roll0] en probeer m eronder te houden [roll1]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 08:55 AM
Dat gaat goed. Je hebt echter wel je gereadiede actie daarmee verloren. Hij gebruikt dit moment op een spreuk te doen (het symbol retrieven was een move-actie voor hem).

Concentration check vs DC18 [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 08:56 AM
Het lijkt erop dat je een AoO krijgt.

maestrodesigns
2010-06-08, 09:10 AM
EY! NIET DOEN! ik stomp m op z'n neus (subdual unarmed strike) [roll0] en doe daarmee [roll1] subdual damage.

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 09:19 AM
Hij valt achterover en is flink knock-out. Je staat nu naast het rad met een symbol onder je voeten, dat nog steeds probeert vrij te komen. Weer hoor je die stem in je hoofd:

He, dank je. Zou je mij kunnen bevrijden?

Je mag nogmaals een strength-checkje maken om het symbool onder bedwang te houden.

maestrodesigns
2010-06-08, 09:28 AM
Wat de fak..... stemmen in mn hoofd, een vanuit zichzelf bewegend symbol.... wat is hier in godesnaam aan de hand...

Ik probeer dat symbool onder mn voet in bedwang te houden terwijl ik me afvraag wie er in mn hoofd zit te blaten.... [roll0]

zou het.... ik kijk vragend richting het vastgesnoerde kattebeest

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 09:32 AM
Ja, Einstein....wie anders?

De kat gaat zitten en laat z'n koppie een beetje hangen.

Sorry, ik ben een beetje geprikkeld. Nogmaals bedankt, maar zou je mij los kunnen maken?

maestrodesigns
2010-06-08, 09:42 AM
ik mompel richting de kat, nog enigszins verbijsterd van al het gedoe...mmmjaja, ik kom er aan, geef me ffies de tijd, dat stomme symbool wil er vandoor...

Ik werp nog een blik richting de schaduw - spot [roll0] - en probeer het symbool onder mn voet vandaan te trekken en vast te pakken - sleight of hand [roll1] + strength check [roll2] -

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 09:48 AM
Er is helemaal niets in de schaduw. Je weet het symbool behendig te grijpen, maar je strength check is net genoeg om het in bedwang te houden. Dat gaat vroeg of laat een keer fout.

We zijn alleen, neem dat maar van mij aan. Breng het symbool naar de gang en laat het daar los. De muur zal het tegenhouden. En hou het in godsnaam goed vast....tenzij je zin hebt om met wat ondoden te worstelen?

maestrodesigns
2010-06-08, 09:56 AM
ik doe snel wat de stem tegen me zegt, dit ga ik namelijk niet lang meer volhouden! ik ren terug naar de gang en laat het daar los.
ik kom er aan, ben zo trug!

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 10:10 AM
Ik neem voor het gemak aan dat je het symbool goed grijpt, met twee handen, zodat het iets makkelijker wordt?

Rol nog maar een laatste strength check.

maestrodesigns
2010-06-08, 02:39 PM
inderdaad! ffkes een laatste krachtinspanning [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 03:06 PM
Je weet het symbool onder bedwang te houden terwijl je naar de gang loopt en laat het los.

KLUNK...het vliegt met grote vaart richting de nis en knalt op de muur en blijft op ooghoogte hangen.

Als je weer naar de kamer loopt spoort de kat je nogmaals aan. Meoww!. Mocht je van plan zijn te onderzoeken hoe zijn halsband vastzit, kom je erachter dat deze met een stevig slot bevestigd is aan de muur. Je ziet ook dat er veel plukjes vacht aan de gitzwarte, vlijmscherpe spijkers van het spijkerbed zitten.

Ik weet niet waar de sleutel is. Je krijgt hem met brute kracht niet los, geloof me. Dat heb ik geprobeerd. Ik hoop dat je handig bent?

maestrodesigns
2010-06-08, 03:13 PM
Ach redelijk... zit ik hier nu met een kat te ouwehoeren?...ow well...

Ok, probeer even zo min mogelijk te bewegen...
Ik probeer de halsband voorzichtig los te peuren - sleight of hand [roll0] -
mocht dat niet lukken probeer ik het slot te openen met het manifesten van Knock (3pp, 39 over)

maestrodesigns
2010-06-08, 03:15 PM
Ow en als ik even een momentje niks te doen heb wil ik graag m'n psionic focus recoveren voor m'n crystal.

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 03:27 PM
Je sleight of hand is, hoewel episch, niet genoeg om de halsband los te krijgen: je kunt je eigen arm erbij in wurmen, maar de kat is niet handig genoeg om hetzelfde trucje te doen en zijn kop eruit te trekken. Je hebt echt Knock nodig, maar dat lukt....geen probleem.

*klik*
De kat springt van het spijkerbed af en strekt zich eens goed. Mijn god...dank je...als je me even excuseert?.
De kat loopt naar de priester toe en begint over zijn hoofd te urineren. Hij draait zich om terwijl de priester bijkomt uit zijn halve coma.

HGURrrrrrr, hij gromt naar de priester terwijl hij met zijn kop vlakbij de priester zijn hoofd hangt. Op het moment dat die bijkomt slaat de schrik in zijn ogen.

Hee...nee, sorry. Ik bedoelde het niet zo...je snapt het niet, laat meHAP!

Zonder scrupules bijt de panter in op de halsslagader van de priester en hij is op slag dood.

Sorry, dit wilde ik al heel lang doen.

Hoi, mijn naam is Def. De panter zit nestjes naast de bloedende priester en spreekt je nog steeds mentaal toe.

Doe anders eens even online komen op MSN?

maestrodesigns
2010-06-08, 03:40 PM
ik kijk even verbouwereerd toe naar wat zich afspeelt...
haal dan mn schouders op... t zat r voor m aan te komen, met zu' k gedrag

knik dan vriendelijk richting het kattebeest

helleuh! De naam 's Giacomo, aangenaam!
enneh, niet om onbeleefd te zijn, maar hoe de fak komt het dat jij kunt praten?
tenminste... praten.... in mn harses ehm dingen zeggen ofzo... gheh

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 03:46 PM
Hoe dat kan? Tja, dat is telepathie. Je kan het of je kan het niet. Het lijkt alsof Def zijn kattelipjes krult tot een glimlach.

Als jij nou even kijkt in het laatje onder het altaar...daar ligt wellicht een en ander nuttigs, dan neem ik even de tijd om afscheid te nemen van mijn vrouw en dochter.

maestrodesigns
2010-06-08, 03:54 PM
telepathy... sja dat verklaart t een en ander... moet zeggen dat ik er wel eens vaker van .... HUhh? wat de ... je vrouw en dochter.... ow ehh... ehm ehhh... kut man! ehm kat... ehhh ik bedoel... sorry daarvoor! Ik ga wel ffies onder dat altaar kijken! Neem alle tijd die je nodig hebt!

ik kijk nog eens goed naar het kattebeest ... panter bij nader inzien.

zou het een vorm zijn van metamorphose of zoiets... neem aan dat een kind van een mensenvrouw en een panter er toch net iets vreemder had uitgezien, ghehehe.... hrrrmm

Ik herpak mezelf, loop naar het altaar en ga eens op zoek naar dat laatje

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 04:19 PM
Aan de voet van het altaar, wat bij nadere inspectie blijkt te zijn opgebouwd uit menselijke botten, overgoten met kaarsenwas en nadien gepolijst (maar verder niet iets voorstelt wat je herkent), zie je inderdaad een lade.

In de lade zitten twee voorwerpen. Een toverstokkie (wand) en een veer van een grote, witte, vogel.

De panter sleept inmiddels de dames van hun tafel, met zijn bek, en legt ze in het middel van de ruimte. Er ligt daar een bus met lampenolie....links. Neem die even mee, wil je?

maestrodesigns
2010-06-08, 04:24 PM
...funky... ik pak t stokkie en de veer en steek ze bij me.

Zoek vervolgens die bus olie en breng m mee terug.
Plaats m naast Def en kijk nog eens op m'n gemakkie rond

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 04:25 PM
Zou je mij een lol willen doen en het over de dames heen gieten?

Def loopt naar een hoek van de kamer waar een kaars op een kandelaar brandt.

maestrodesigns
2010-06-08, 04:30 PM
Uiteraard, uiteraard, geen enkel probleem mompel ik een beetje voor me uit, terwijl ik voorzichtig de olie over de twee vrouwen verspreidt.

pas op dat je je bek niet brandt! ...gheh... ..heh...
doh... waarom heb ik toch altijd van die slechte grappen op dit soort momenten...

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 04:34 PM
Heh....juist ja.

Ik zou wat middelen kunnen aanwenden om ze weer tot leven te wekken, maar na wat zij hebben meegemaakt...ik wens het niemand toe die herinneringen te dragen.

Hij sluit zijn ogen enkele ogenblikken en laat vervolgens de kaars vallen, waarop de lichamen verbranden.

Moge deze hele toko branden tot in de eeuwigheid...

Kom, we moeten gaan.

De kat maakt aanstalten om het complex te verlaten.

maestrodesigns
2010-06-08, 04:40 PM
hmm, ja, volgens mij wil ik t allemaal niet eens weten... arme vrouwkes...
poeh warm hier
...
oeh crap... vuur... haken hier!

ik ga achter t kattebeest aan, hoogste tijd om te gaan inderdaad

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 04:43 PM
Als jullie bijna buiten zijn, hoor je de stem weer.

Zeg, ehh....waar ga je heen? Ik heb niet echt een plek om naartoe te gaan en ik zou graag iets terug doen, in ruil voor je dienst. Vind je het erg als ik een stukkie mee optrek, of?

maestrodesigns
2010-06-08, 04:50 PM
waarheen..... sja... goeie vraag... ik heb nog wat centjes op te halen bij iemand en vervolgens ga ik op zoek naar iets nieuws.

Iets wat goed betaald, of iets wat de nieuwsgierigheid genoeg prikkelt.
En aangezien jij zeker in die tweede categorie valt ben je van harte welkom om me voorlopig te vergezellen.

neem voor t gemak maar even aan dat ik de juiste kerel heb omgelegd, ghehe

Tijd om te cashen! Kom.

Ik ga op weg naar de oosterpoort van de stad voor de andere helft van mn beloning.

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 05:00 PM
Jullie haasten je uit de buurt van het pakhuis en na enkele momenten komt het moment om rustig te wandelen en geen aandacht te trekken. Op dat moment gaat Def zich door de schaduwen aan de rand van de straat bewegen. Je merkt dat hij *erg* goed in hiden is.

Jullie komen aan bij de oostpoort en er staat een wachter bij de poort. Als je wilt passeren verspert hij je de weg en spreekt je aan.

Ho! Er is een bra....een incident en ik heb orders iedereen binnen te houden. Het spijt me, u kunt de stad pas verlaten nadat ik daar toestemming voor heb gekregen van mijn meerderen!

Def wurmt zich in de schaduwen en vanuit de hoek van je ogen zie je dat hij verdwijnt.

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 05:06 PM
Komt goed...

maestrodesigns
2010-06-08, 05:07 PM
Ik stap op de beste man af

Een goedenavond! Je had het over een bra-incident ofzo?
zegt me niks...

maarre waarom moet ik binnen blijven? Is er nog iets belangrijks wat ik moet doen ofzo?

...

Anders ga je ffies aan 1 van je meerderen vragen of ik er uit mag?
De naam is Sjors, onthou die naam goed en ga even navragen.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze vinden dat je al veel te veel van mijn tijd verdaan hebt...

Nou hophop off you go!

Autopsibiofeeder
2010-06-08, 05:16 PM
Het spijt me, meneer....Sjors. Orders zijn orders, en bij voorbaat onze excuses. U hecht toch ook aan de veiligheid van onze inwoners?

De wachter verstevigd zijn 'stance' en blijft stoicijns voor zich uit kijken. Van rechts hoor je ineens voetstappen en er komt nog een wachter aanlopen.

Code 5, maat. Ik weet niet waarom het weer zo moet, maar het zal wel. Ik neem het van je over!

.....
uhhh.....

Code 5! Moet ik je godver het basishandboek uitleggen, of niet?

De tweede wachter recht zijn borst en kijkt de eerste wachter intimiderend aan

Maar...code 5 is wanneer..CODE 5, waar wacht je op man?? Meldt je direct op het plaats delict! Ik neem het over en zal de beste man hier overhandigen aan je als je terug bent.

Ja, nee. Tuurlijk...danneh....ga ik even, uhh....ja!

De eerste wachter salueert de tweede en gaat ervandoor. De tweede wachter knipoogt na 10 seconden naar je en gebaart je te volgen.

Heh...sukkels...ze trappen er elke keer in, hielenlikkers.. Terwijl jullie onder de poort doorlopen verandert de tweede wachter in een panter en jullie vervolgen je weg.

maestrodesigns
2010-06-08, 05:20 PM
gheh, die was goed. Op een of andere manier lukt t mij nooit zo goed... vaak eindigt het verhaal in een fikse stomp op z'n neus om 'm zn bakkes te laten houden en mij er langs te laten

...

Moet zeggen dat deze manier ook wel z'n voordelen heeft! hahaha

ik klop de panter op zn koppie goed bezig hoor, denk dat deze samenwerking nog best wel eens wat kan worden

Autopsibiofeeder
2010-06-09, 03:32 AM
Je merkt dat de panter het nou niet direct leuk vindt als er iemand hem op z'n koppie klopt, maar hij accepteert het.

Na enkele seconden hoor je uit de bosjes een stem komen. Pssst....Jaap? Dat is de schuilnaam die je hier gebruikt had. Als je reageert, dan stapt hij naar voren met een zak goud in zijn handen. Gelukt? Hierzo. Bedankt, man, namens de winkeliersvereniging stadscentrum.

De man overhandigt je de zak en wandelt weg, richting de stad.

maestrodesigns
2010-06-09, 05:28 AM
maak een mental note om niet meer op de panter z'n kop te kloppen, voor je het weet kost zo'n grappie je je klauwen....

Ik hou de zak met goud in de hand en focus mn blik op Def.

Met het oog op onze eventuele toekomstige samenwerking wil ik gelijk wat dingen duidelijk stellen. De helft van deze zak - ik knik richting de zak in mn hand - is in principe voor jou. Voor elke opdracht die we gezamenlijk uitvoeren ben ik bereid te delen in de opbrengst.


mocht je je hierin kunnen vinden, dan kunnen op weg gaan. S kijken waar we terecht komen. Ik geloof dat er nog een leuk stadsie verderop ligt.

Autopsibiofeeder
2010-06-09, 05:37 AM
Mwah....ik geef niet zoveel om stukkies metaal. En voor wat betreft de toekomst...we zien wel. Ik wil je niet te veel tot last zijn.
Ik zou eigenlijk wel graag even een stukkie willen tukken. Ik heb al maandenlang niet meer dan een uurtje per keer kunnen pitten....kutrat, laat staan mijn spreuken niet kunnen verversen.

Zat er nog wat interessants in dat laatje? Ik geloof dat er een wand in zat, of niet?

maestrodesigns
2010-06-09, 06:12 AM
Tja, we zien wel dan, mocht je iets nodig hebben dan roep je maar, mocht het budget toereikend zijn kunnen we vast wat voor je regelen.

Wat betreft dat tukken, als we iets verderop even kamp opslaan hou ik wel de wacht. Ik ben behoorlijk uitgerust, dus dat moet goed komen.

enne dr zat inderdaad zo'n stokkie in die la, samen met deze veer.
ik grijp in mn tas en haal de twee voorwerpen eruit.
Als jij er iets mee kan moet je het zeggen, ik het er niks mee in ieder geval.

Autopsibiofeeder
2010-06-09, 06:41 AM
Ik zal morgen eens kijken wat het is en of we er wat mee kunnen.

Even verderop slaan jullie een kamp op. Def kan je goed helpen met het vinden van een stekkie, mooi verscholen en in ieder geval een beetje droog mocht het gaan regenen. Hij klimt zelf heel behendig de boom in en gaat op een tak liggen tukken. Na een uur of acht wordt hij wakker en biedt aan om even de wacht te houden zodat jij ook kan slapen. De nacht verloopt verder rustig.

Als je wakker wordt deelt Def je mee dat het een wand is van Cure Moderate Wounds en dat hij hem bij zich heeft gestoken, ervan uitgaande dat jij die toch niet kan gebruiken. Hij overhandigt je de veer en zegt dat het een Feather token is, die je eenmalig kan transformeren in een zwaanvormig bootje voor een dag.

Er liggen wat noten en bessen op een stapeltje en Def biedt ze aan als ontbijt. Van die blaadjes die eronder liggen kun je een lekker thee-tje brouwen, als je wilt.

Het volgende stadje, waar je op mikte, ligt ongeveer drie dagen reizen hiervandaan. Tenzij je zelf wilde plannen hebt, verloopt die reis rustig. Def is vrij goed in Survivallen en jullie worden niet lastig gevallen. Het valt je op dat Def eigenlijk altijd in panter-vorm is, maar dat hij misschien als jij slaapt en/of als hij jaagt ook wel eens zijn eigen vorm heeft: hoe kan hij anders een wand bij zich steken of besjes verzamelen? Ja, besjes. In die drie dagen eten jullie maar een keer vlees. Desgevraagd verteld Def dat hij het niet nodig vindt om veel vlees te eten...twee maal weeks een leuke portie is voedzaam genoeg zonder al te veel druk op de wildstand te veroorzaken.

Wil je nog wat doen voordat jullie aankomen in het stadje?

maestrodesigns
2010-06-09, 07:08 AM
Ik dank Def uiteraard hartelijk voor de voedselvoorziening en de begeleiding. hij bewijst z'n waarde in ieder geval nu al.

De magere hoeveelheid vlees kan ik op zich prima mee leven, ben gewend om mezelf met minder in leven te houden.

Wat betreft dingen die ik wil doen: Ik wil vooral het een en ander weten van Def. Waarom 'ie de hele dag rondloopt in zijn 'pantervorm' bijvoorbeeld... Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar waar 'ie vandaan komt en wat z'n plannen zijn (voorlopig).

maestrodesigns
2010-06-09, 10:36 AM
woot! Def ook in ze picture!

Autopsibiofeeder
2010-06-09, 10:37 AM
Als je Def een beetje uit probeert te horen dan merk je dat hij niet erg praatgraag is. Niet dat hij geheimzinnig doet ofzo, maar hij vindt zichzelf en z'n verhaal niet zo belangrijk...dus je moet de informatie een beetje uit hem trekken.

Zijn vrouw en dochter woonden altijd in de havenstad waar jullie net vandaan komen. Hij woonde vroeger bij ze en verdiende hij zijn geld met een beetje handelen en opportunisme, maar toen hij gaves als magier begon te ontwikkelen werd hij te interessant voor politici en criminelen (volgens hem zit daar niet zoveel verschil tussen). Toen de vriendelijke verzoeken de lieden te helpen begonnen te ontaarden in halve bedreigingen en tegenwerking op het sociale vlak, heeft hij besloten om buiten de stad te gaan wonen. Zijn vrouw en dochter zijn altijd in de stad gebleven en hij bezocht ze regelmatig.

Buiten de stad, in de wildernis, ontdekte hij zijn affiniteit met de natuur, zijn talent voor jagen en zijn bovennatuurlijke gave om te shapeshiften. Uiteindelijk heeft hij besloten dat hij zijn dierenvorm prefereerde boven zijn mensenvorm, omdat hij anders behandeld werd: niemand kwam vragen om zijn hulp of, erger, die hulp eisen.

Op de derde avond kiest hij ervoor om in zijn mensenvorm de maaltijd met je te delen, omdat hij dat wel zo eerlijk vindt. Het is een kerel van een jaar of 35, niet de jongste meer dus. Hij heeft donkerbruin, bijna zwart, kort haar en een volle stoppelbaard. Zijn handen zijn groot, behaard en op het oog sterker dan dat ze handig zijn. Ondanks dat hij wat ruig overkomt, is hij sociaal vrij verfijnd, beheerst hij zijn talen goed en is hij zeer plezierig in de omgang.

Inmiddels zijn jullie bijna in de volgende stad...misschien een uurtje of twee nog en Def begint te vertellen:
Ternopil. Zo heet het plaatsje waar we heengaan, wist je dat? Het is een belangrijk knooppunt tussen een grote, dorre, vlakte en de bewoonde mensen-, dwergen- en elvenwereld. Die vlakte is een interessant gebied. Daar bevinden zich zeer belangrijke mijnen....kolen, edelstenen, metaal...maar hier wonen geen 'gewone mensen'. Alleen monsters eigenlijk. De mijners hebben een zwaar leven. Er worden hier regelmatig strijders en avonturiers gezocht, weetje?
Ik heb gehoord dat in het gemeentehuis zelfs een boodschappenbord is met daarop vacatures. Kunnen we wel even een kijkje nemen, huh?

Autopsibiofeeder
2010-06-09, 10:38 AM
woot! Def ook in ze picture!

Ehhh...wattes?

Ahhh...avatar :)

maestrodesigns
2010-06-09, 11:31 AM
Ik vertel onderweg ook Def nog t een en ander over mezelf. Is wel zo eerlijk, gheh.

Laat de details even achterwege, maar vertel m in het kort over n fijne jeugd, t buitenleven en het tragische einde van deze fase in mn leven waarbij ik ternauwernood de enige overlevende was.
Gered uit de vlammenzee door een toevallige voorbijganger.

Deze voorbijganger leverde me af bij een klooster in de bergen nabij. Hier leerde ik mezelf te beheersen, mn lichaam en geest op elkaar af te stemmen en hoe ik de sterfelijke wereld kon beïnvloeden met slechts wilskracht en de energie die door mijn lichaam raasde.

Toen ik naar mijn inzien genoeg had geleerd van de vriendelijke maar dodelijk saaie monniken ben ik er tussenuit geknepen. De wereld ingetrokken op zoek naar wraak en avontuur. Wraak had ik snel genoeg gevonden; de slachters van mijn familie namen amper de moeite zich verborgen te houden. En toen ik eenmaal ontdekte dat ik een zeer effectieve 'opruimer' bleek, ben ik (onder andere) daar mn geld mee gaan verdienen.

Z'n verhaal over Ternopil is in ieder geval erg interessant. Mensen waren niet zo spraakzaam in het vorige stadje, dus ik had nog geen details vernomen... of zou het dan toch aan mn sociale voorkomen liggen.. ow well... wat maakt t ook eigenlijk uit...

Hoog tijd om inderdaad eens een kijkje te nemen op dat boodschappenbord! Liefst voor anderen de leuke dingen wegkapen, hah!

Juist ja... laten we inderdaad ons die kant op begeven en een kijkje nemen! Wie weet kunnen we wat mijnwerkers beschermen in ruil voor wat edelstenen ofzo! Er komt een lichte glinstering in mn ogen

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 04:27 AM
Als julie in de stad aankomen, valt je op dat die er vreemd uitziet. Voor een zogenaamd knooppunt is het heel erg klein en de huizen zijn enorm en hoog. Als je goed kijkt zie je dat de huizen allemaal een soort vierkante flats zijn. Monotoon en saai. De straten, maar ook de muren hier en daar zijn echt heel smerig. Overal zit een modderige aanslag van de vele karren en een zwarte waas van de kolen.

Eigenlijk wonen hier alleen maar hoteleigenaren en ambachtslieden....een bakker enzo, jeweetwel. Def is inmiddels in human vorm. Mensen die hier 'wonen' doen dat maar kort: het werk is zwaar, gevaarlijk en betaalt goed. Je houdt het niet lang vol. Al deze woondoosjes worden per stuk, per week verhuurd.
Je wilt misschien wel een beetje uitkijken met wat je zegt en doet hier...veel criminelen, verknipte avonturiers...zeg maar een beetje de onderkant van de samenleving komt hier samen. Er worden hier weinig vragen gesteld.

Def wijst op eigenlijk het enige lagere gebouwtje, dat in het midden van het stadje staat. Daar moeten we zijn, het zenuwcentrum. Het is verder vrij rustig in het stadje en je ziet dat de mensen die op straat zijn danwel naar dat gebouw toegaan, danwel eruit komen. Als jullie naar binnen gaan moeten jullie eerst een trap af, zo'n vier meter naar beneden. Het blijkt dat dit gebouw ondergronds is en het kleine gebouwtje alleen maar een 'ingang' is.

Je staat in een grote hal van, nou, misschien wel 80 bij 80 meter. Het centrum dient als een soort park, met bankjes een fonteintje. Mensen ontmoeten elkaar hier en hangen wat rond. De randen zijn opgedeeld in een hele hoop winkeltjes en tokotjes. Er worden wapens en harnassen verkocht, maar ook wat meer 'normale' artikelen. Je ziet diverse kroegen, gokhuizen, bordelen. Het is eigenlijk overal wel druk.

Pssst....mesje kopen...flesje jajum? Schimmige figuren spreken je aan en willen louche business met je doen. Komt een kerel vlak achter je lopen. Als je drugs wil of vergif...loop je gewoon achter me aan. En hij loopt van je weg. He, mooie jongen...kan ik wat voor je doen? *wink*

Dus....Ik kan met gepaste trots zeggen dat ik hier verder de weg niet ken. Zullen we ons opsplitsen om te zoeken naar dat mededelingenbord, of blijf je liever samen?

maestrodesigns
2010-06-10, 05:08 AM
Om te beginnen wil ik voor ik hier binnen loop m'n 'valuables' even veilig stellen. Ik manifest n augmented (3pp) dimensional pocket en ik laat n tasje met goud etc. in mn handpalm verdwijnen.

Uiteraard probeer ik dit zo te doen dat eventuele nieuwsgierige ogen niks waarnemen.
hide [roll0]
sleight of hand [roll1]
concentration (om de displays te maskeren) [roll2]

Vervolgens volg ik Def naar binnen en neem ik me voor om zijn advies ter harte te nemen.

t ziet er hier inderdaad gezellig uit, gheh. Als jij je er comfortabel bij voelt vind ik het prima om te splitsen hoor. Hoe sneller we weer buiten staan, hoe beter dat is voor onze gezondheid geloof ik, hahaha.
Als ik nou de rechterkant neem en jij links, dan komen we elkaar vanzelf wel weer tegen aan het andere eind. 1 van ons beiden zou dan in theorie dat bord wel gevonden moeten hebben dacht ik zo.

maestrodesigns
2010-06-10, 05:17 AM
Ik negeer zoveel mogelijk de lastige mensen om me heen en kijk even 'casual' om me heen of er nog spannende dan wel interessante dingen te zien zijn. spot [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 05:41 AM
Tja, het ligt eraan wat je interessant vindt. Je ziet vooral veel dronken mensen, discutabele transacties, vechtpartijtjes enzovoorts. In principe voor een vreemdeling die een mededelingenbord zoekt niet veel boeiends.

Trouwens erg verstandig dat je je goud hebt opgeborgen...scheelt weer een encounter ;)

Op een gegeven moment zie je een behoorlijk grote toko die helemaal leeg is, op heel erg veel mensen na, dan. Aan de muren hangen overal papieren en scrollen met informatie en deze worden druk gelezen. De boel is opgedeeld in verschillende delen, gebaseerd op secter, lijkt het.

-Mijnbouw (edelstenen)
-Mijnbouw (kolen en zout)
-Mijnbouw (metalen)
-Facilitair (constructie)
-Facilitair (infra)
...et cetera

Voor jou staan er twee wel interessante borden bij: 'Bewaking' en 'Overige'.

maestrodesigns
2010-06-10, 06:25 AM
Sja, laat ik me maar zo min mogelijk bemoeien met zaken die me niet zoveel aan gaan. In ieder geval niet voordat ik wat meer affiniteit met de omgeving heb. Ik wil liever niet ineens een compleet dievengilde op mn dak krijgen bijvoorbeeld.

awww.... das eigenlijk wel weer jammer dan :wink:

Als ik die toko gevonden heb ga ik allereerst even op zoek naar Def.
Dan kunnen we daarna samen s ffkes kijken of er nog spannende en/of lucratieve aanbiedingen op staan.

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 06:39 AM
Na een tijdje zoeken zie je Def precies aan de overzijde staan, in een toko die precies lijkt op degene die je gevonden hebt, met dezelfde soort papieren en scrolls.

Ik schrijf straks even de advertenties: ben nu even een scriptie aan het schrijven

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 07:37 AM
Dit zijn de eerste vier advertenties die opvallen. Zit er wat tussen, of wil je verder lezen?

Bewaking (applicanten melden zich in de 'Stevige Trek')

OGERLAST
De zoutgroeve "Indewonde" is op zoek naar versterking van de nachtelijke wacht. Met regelmaat wordt de groeve 's nachts ogervallen. Dit heeft geleid tot een sterke reductie van de opbrengst.

Loon: 5 gp.p.p.p.n. en 200 gp voor degene die het probleem 'oplost'


ESCORTE GEZOCHT VOOR KARAVAAN
Een bescheiden karavaan van 3 paarden en wagens en 6 personen zoekt een escorte naar de oostzijde van de vlakte, over het pad des doods, naar de dwergenkolonie.

Loon: 10% van de winst die gemaakt wordt met de handel en natuurlijk de kans om te handelen met de dwergen. Van alle buit die er gemaakt wordt, mag je 80% houden!

Bijzonder: alle aanvragen zullen getest worden. Kennis van magie van de derde graad is vereist, danwel tweedegraads wapenbeheersing.



OVERIGE (applicanten melden zich in de 'Rukkende Rukker')

SNEL VERDIENEN?
Ik ben op zoek naar twee vrijwilligers om te dienen als testsubject voor arcane experimenten. Geheel op eigen risico.

Loon: iedereen die erin slaagt te helpen mijn theorie te bewijzen EN het overleeft, krijgt 100.000 goudstukken


GOED IDEE, ORCHIDEE?
Ik heb een interessante theorie over een orchidee die leeft op de vlakte, maar ik ben te oud om er zelf een te plukken. Een ander probleem is dat het een lopende orchidee is die zich niet makkelijk laat vangen.

Wie helpt mij? Enige kennis van botanie is vereist.

Loon: keuze van vier potions uit mijn uitgebreide collectie.

maestrodesigns
2010-06-10, 07:54 AM
Hmmm.... eens even lezen. Zit zeker wel wat potentie tussen.
Ik trek 3 van deze 4 advertenties van het bord: 'Ogerlast', 'Escorte gezocht voor karavaan' en 'Goed idee, orchidee'.

Deze lijken me wel leuk, wat jij? Ik kijk richting Def.

Enne ondanks dat die 3de; 'snel verdienen', een ontzettende aantrekkingskracht heeft op mijn nieuwsgierigheid laten we die in het kader van behoudt van gezondheid maar even zitten. Hahahaha.

Ik rol de advertenties wat in elkaar en maak aanstalten om d'r weer vandoor te gaan.

Heuy Def, heb jij nog iets van je gading er tussen gezien? Of zullen we maar eens richting de 'Stevige Trek' en de 'Rukkende Rukker'?

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 07:59 AM
Euhhh...ja, nee, is goed. Uhm, maar we kunnen er maar een tegelijk doen, denk ik? Welke gaan we dan voor? Ennehh...zou je die briefjes niet moeten laten hangen? Ik weet niet, weetjewel?

maestrodesigns
2010-06-10, 08:20 AM
Ik haal mn schouders op. T zal allemaal toch wel enigszins in dezelfde omgeving zijn, toch? Maken we er gelijk een lucratief tripje van!

Ik werp een blik op de opgerolde papieren in mn hand...
Tja... die briefies kunnen weg toch? Als wij het oplossen heeft toch niemand meer wat aan die informatie en hiermee maken we plek voor meer interessante klussen. Daarnaast betekend het dat we wat minder concurrentie hebben. Ik zie alleen maar voordelen.

Ik glimlach nog eens tevreden. dat heb ik weer prima uitgedacht, al zeg ik het zelf, gheh

Ga je mee Def? Gaan we eerst maar eens even kijken in de 'Stevige Trek', met een beetje mazzel hebben ze daar nog wat te kanen ook.

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 08:50 AM
Uhh...nou, dat lijkt me een beetje simpel en naief?
Die gasten van die karavaan gaan toch niet omwegen maken zodat wij een plantje kunnen zoeken, of een paar dagen kamperen bij een groeve zodat wij wacht kunnen houden daar? Ik weet niet precies, maar die dwergenkolonie kon wel eens een weekie reizen hiervandaan zijn.

Ik stel voor dat we OF die karavaan doen, OF dat bloempie, overdag, en die groeve 's nachts...eens?

maestrodesigns
2010-06-10, 09:14 AM
Ok, ok... Had geen idee dat die dwergenkolonie zo'n eind hier vandaan was. Laten we die voorlopig ff lekker zitten. Wie weet is 'ie nog steeds beschikbaar als we terug komen.

Ik ram het papiertje van de karavaan weer terug op het bord.


Laten we dan inderdaad kijken of we dat bloempie en die groeve kunnen regelen!
...
owww en wat te kanen!

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 09:21 AM
Na wat navragen en zoeken vinden jullie de Stevige Trek, en dat is inderdaad een soort eetcafe. Het is een uur of drie, tussen lunch en diner in, dus het is niet echt druk. Achter de bar staat een olijke kerel houten kroezen te wassen en aan de bar zitten twee gasten gemoedelijk wat te drinken.

Achterin het eetcafe is een tafeltje bezet. Er zit een saaie kerel in een niet al te fraai blauw-wit uniform aan, met een stapeltje papieren voor zich.

Middag, heren zegt de kastelijn wat kan ik voor jelui betekenen?

maestrodesigns
2010-06-10, 09:40 AM
Een hele goede middag! Ik kijk licht afwezig richting de kastelein m'n gedachten zijn al druk bezig met andere zaken, zoals hoe we dat plantje gaan vinden, waar die groeve zich zal bevinden en wat op basis van waarschijnlijkheid de bedreiging zou zijn die we daar kunnen verwachten...
... ehm... ow sorry! Ik glimlach wat verdwaasd zijn kant op.
Heeft u misschien wat te drinken en wie weet wat te bikken voor ons? Doet u mij in ieder geval maar een flinke kroes bier en een goed belegde boterham. Ik kijk even vragend richting Def...

Ow! owww! En weet u wellicht bij wie ik me moet melden voor dit hier? ik haal met één soepele handbeweging de advertentie uit mn zak en laat m uitrollen op de bar voor 'm. - sleight of hand [roll0] -

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 09:44 AM
Biertje, bammetje...doe mij ook maar.

De kastelijn haalt twee kroezen door een ton onder de bar en zet ze gevuld voor jullie neer terwijl hij naar het blaadje kijkt. Hij kijkt je aan en knikt richting die saaie kerel achter in het eetcafe. Moet je hem hebben...hierzo, proost. Drie zilverstukken, graag...als jelui daar gaan zitten kom ik zo de boterhammen brengen.

maestrodesigns
2010-06-10, 10:01 AM
Lekker!Neem een flinke slok van het bier. Haaaahhhhhh

Ik grijp 4 zilverstukken uit mn zak en schuif ze in de richting van de kastelein.
Astu, hou de rest maar.

Ik loop richting de saaie kerel. Hallo daar! Ik zwaai wat met m'n kroes heen en weer in een groetbeweging, met een poging het bier in de kroes te houden. - dex checkje? [roll0] -
Ik hoorde dat ik me hier moest melden! Ik trek een stoel erbij, plof neer zet mn bier met een bonk op tafel en rol het papier zijn kant op.

Autopsibiofeeder
2010-06-10, 10:03 AM
Ik moet gaan, ben vanavond afk :)

Baators!

maestrodesigns
2010-06-10, 10:07 AM
Is koei! Spreekulater!

Autopsibiofeeder
2010-06-11, 02:12 AM
De kerel kijkt je strak aan en legt zijn papieren even extra recht. Dan gaat zijn aandacht uit naar het papier dat jij aanbiedt. Hij leest het aandachtig hmmm...juist, ja. Dit invullen in tweevoud, graag. Hij schuift je twee papiertjes toe. En vervolgens hier tekenen....dan verklaart u dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw veiligheid.

Uw partner zal hetzelfde moeten doen.

Def krabbelt wat op de blaadjes en schuift ze terug.

U krijgt zodadelijk een werkvergunning voor twee dagen. Dat betekent dat u zich binnen twee dagen dient te melden bij Indewonde. Eet u eerst maar wat, ik ben dan met enkele minuten terug. Heeft u verder nog vragen?

Ben vandaag naar Diergaarde Blijdorp :)

maestrodesigns
2010-06-11, 02:54 AM
Ehmm... Neuh, alles is wel duidelijk denk ik ik glimlach naar de man en vul de 2 papiertjes in.

Ow wacht, toch wel! Kunt u mij ongeveer vertellen waar ik die groeve kan vinden? Ik kijk de man vragend aan.
En heeft u heel toevallig enig idee wat de dreiging daar is?

Ow vet! Veel plezier en doe ze allemaal de groeten daar :)

Autopsibiofeeder
2010-06-11, 01:01 PM
Ik heb niet de authorisatie om over de aard, de inhoud noch de opdrachtgevers mededelingen te doen. Als ik zo terug kom zal ik een korte routebeschrijving meenemen.

Jullie krijgen inmiddels je bammetjes en die smaken goed. Enkele minuten later komt de ambtenaar weer terug met twee werkvergunningen op naam en een korte routebeschrijving.

Kijkt u eens aan. Vertegenwoordigers van Indewonde worden ingelicht. Zoals ik zal zei, u wordt binnen twee dagen verwacht. Zo zal evenzeer worden verwacht dat u binnen twee dagen na het volbrengen van de werkzaamheden zich hier weer meldt om de wettelijke 12% belasting over de verdiensten te betalen.

Vragen?

maestrodesigns
2010-06-13, 04:24 AM
Jeeh, bammetjes! Ik werk ze in rap tempo naar binnen en spoel het allemaal na met de laatste slokken bier.

Ik pak de werkvergunningen aan en werp een blik op de routebeschrijving. Hmmm...s kijken... Owww ja... juist. Nee ik snap m! Gaat helemaal goed komen.

Ik laat de 12% belasting nog eens door mn hoofd gaan. Stelletje aso's... Niks uitvoeren, behalve wat papierwerk en daar vervolgens een bak geld voor vragen...

Neuh hoor, geen vragen verder. We zien u wel weer over een paar dagen met de afgesproken 24 goudstukken.

Ik kijk richting Def en wacht eventueel rustig tot ' ie z'n eten en drinken op heeft.

Zoo... op naar de 'Rukkende Rukker' dan maar? Misschien kan die kastelein ons wel vertellen waar dat is...

Ik sta op, knik nog even naar de man Fijne dag nog verder. en loop op mn gemakkie die kant op.

Autopsibiofeeder
2010-06-13, 05:25 PM
Insgelijks.

Def schranst inderdaad wat minder hard. Op aanwijzing van de kastelein komen jullie zo'n 30 meter verderop bij de Rukkende Rukker aan. Bij binnenkomst merk je dat het een huis van iets minder zware zeden is. Er is een rokerige bar langs de randen van het etablissement en in het midden staat een houten hut van drie bij drie meter. Je kunt niet naar binnen kijken, maar er zijn aan elke zijde drie luikjes met een stoel ervoor waardoor je naar binnen kan kijken. Er zijn vier stoelen bezet. Aan de bar zitten een hele zooi kansloze figuren en het valt je op dat er hier relatief veel vrouwen zijn....opgetut en met volle aandacht voor de mannen. Het duurt niet lang voordat je zelf beet hebt.

He, hallo, mooie jongen. Kan ik je ergens mee helpen? Ook enkele andere dames richten hun aandacht op jou.

Als je omkijkt zie je dat Def, mogelijk met magie, zijn voorkomen zo heeft verandert dat 'ie er niet uitziet. Een paar dikke wratten op zijn lip en een vaag abces in zijn nek. Hij wordt verder niet lastiggevallen. Succes, jongen, hehe... hoor je mentaal.

Achter de bar werken twee mannen en een dame serveert de tafels. Zij ziet er lang niet zo 'goedkoop' uit als de andere dames hier.

Oh...he, trouwens. Wou ik het vandaag met je over hebben, maar het kwam er niet van:
Zou je het leuk vinden om ook voor mij zo'n gestalt mannetje te dm-en via play-by-post? Ik heb echt een geniaal concept en het lijkt me leuk om uit te spelen :).

maestrodesigns
2010-06-14, 03:14 AM
oeh crap.... ehm... haai! Ikkuh geloof het niet nee... Neeuh, alles prima hoor! Ik moet gauw even verder!

Ik loop snel richting de bar en spreek een van de twee mannen aan.
Een goedemiddag! Ik was op zoek naar iemand die mij hier mee kon helpen. Ik laat hem het papiertje zien.

Daarnaast probeer ik de 'goedkopie' vrouwen zoveel mogelijk te negeren, want dat kan nooit goed zijn voor mn gezondheid.

Enne ja hoor dat wil ik op zich best proberen. Mocht het niks worden dan merken we dat vanzelf :smallbiggrin:

Autopsibiofeeder
2010-06-14, 04:03 AM
De man kijkt even naar het blaadje. Hmmm, ja, dat zal m'n vader wel zijn. Ik breng je wel even naar hem toe. Hij wenkt je hem te volgen en hij maakt een gebaar naar de andere barman. Jullie lopen achter de bar een gangetje in waar een trapje naar boven is. Boven op een soort zoldertje zie je een vreemd aandoend laboratorium, met overal pruttelende potjes, rekken gevuld met potjes met poedertjes en....dingetjes. Tussen de rekken en tafels schuifelt een oude kerel wat heen en weer, tot hij wat hoort. Hij kijkt compleet de verkeerde kant op, alsof hij (bijna) blind is en zegt: Hallo?

Ja, hoi, pa. D'r zijn hier twee mannen met een briefje van jou, over plantjes op de vlakte? Goedzo, goedzo...dank zeun. De barman schudt zijn schouders en wijst naar de oude man en draait zich om en vertrekt.

De oude man gaat met zijn rug naar jullie toe staan en roert in een potje terwijl hij jullie aanspreekt. Zo, heren. Ga zitten, alsjeblieft. Als ik nou eens zeg dat de orchidee die ik zoek te herkennen is aan zijn prachtige patroon van vertakte bladnerven...wat zeggen jullie dan?

Terwijl jij daar even over nadenkt en op het punt staat iets bijdehands en mogelijk onzinnigs te zeggen spreekt Def. Ik zou zeggen dat u mogelijk dwaas bent en op zeker onze tijd verdoet. Tegelijkertijd zie ik hier dat u wel wat van botanie weet, dus ga ik ervan uit dat u ons test. Een orchidee is eenzaadlobbig en heeft daarom parallelle bladnerven.

Kijk eens, hehe grinnikt de man terwijl hij een beschreven stuk papier pakt. Hierop staat de omschrijving van plant die ik zoek. Breng een exemplaar hier en ik zal u rijkelijk belonen. Zo simpel is het.

De man gaat verder met zijn bezigheden en negeert jullie verder nadat hij het papier aan je heeft overhandigt.

Heh, ik heb een level 7 gestalt mannetje gemaakt, en ik denk dat ze niet all-rounder kunnen bestaan. Je moet maar even kijken naar de build of je het ziet zitten:

Aan de ene zijde een human factotum 20
Andere zijde: Half-gold dragon 3 / psychic warrior 2 / chameleon 10 / war mind 5

Feats
1-Font of inspiration,
-Able learner
3-EWP: spiked chain
4-Combat expertise (B)
5-Improved disarm (B)
6-Font of inspiration
7-Improved trip (Floating)
9-Power attack
12-Stand still
15-Obtain familiar
18-Combat reflexes

Heeft eigenlijk goede modifier in alle skills, maakt al zijn gear zelf dmv de floating feat en kan uiteindelijk een beetje manifesten, goed (CL20) divine en arcane magie casten tot 6e level spells en heeft de nodige martial skills.

maestrodesigns
2010-06-14, 04:35 AM
Tja, loop inderdaad maar gewoon mee met de barman. Het zal allicht veiliger zijn dan tussen die hitsige wijven...

Ik kijk een beetje rond in het laboratoriumpje en aanschouw de conversatie tussen de oude man en Def. Hou nog net op tijd m'n mond dicht schijnbaar op het moment dat hij ons probeert te testen.

Ik geef vervolgens het ontvangen papier aan Def en grijns een beetje. Hiero, hou jij dees maar bij je. Ik geloof dat jij hier meer mee kunt.

Vervolgens groet ik de oude man nog even vriendelijk Tot ziens en tot snel, we zullen een mooi exemplaar voor u mee terug brengen. en loop ik het laboratorium uit.

Ik richt me op de trap naar beneden nog even tot Def. Ik had geen idee dat jij zoveel verstand had van zulke zaken! Handig hoor! Ben nu al nieuwsgierig naar wat er nog meer allemaal voor verrassingen in deze panter verborgen zitten, gheh.

Sja... klinkt wel geinig. Als ik het zo inschat heb je dan niet eens een sidekick nodig :smallsmile:
t enige enge vind ik die spiked chain :smallwink: ik zie al een scenario waarin al mn mennekes hulpeloos op de grond liggen terwijl ze langzaam worden afgemaakt. :smalleek:

Autopsibiofeeder
2010-06-14, 08:35 AM
Ja, sorry, ik vulde even een stukkie voor je in...dan gaat het allemaal net iets sneller. Geef maar aan als je dat niet relaxed vindt, dan doen we dat niet meer :).
Godver, 2-0, maar dan is dan ook wel alles mee gezegd...

Nou, zoals ik al zei, heb ik een hele tijd in de natuur rondgebracht. Dan is het wel nuttig om een en ander te weten van planten en dieren.
Wil jij verder nog iets doen hier, voordat we er van door gaan, of niet? Def kijkt je vragend aan terwijl jullie de Rukkende Rukker verlaten.

Nou, dat op de grond liggen komt vnml door improved trip...dat kan ook met andere wapens, maar die chain geeft zo'n leuke reach. Heb idd geen sidekick nodig, nee, denk ik.

maestrodesigns
2010-06-15, 03:12 AM
Nee hoor, helemaal goed! Lekker de vaart erin houden. (voor zover ik toe kom aan posten :smallwink: )

Ja, gelukkig was de tweede helft een stuk beter dan de eerste! Wat een drama die eerste helft, maar ach wie weet was het gewoon de spanning van de eerste wedstrijd... Ik heb het trouwens ook nog nooit zo slecht gedaan in een voetbalpooltje... De tering wat een vage uitslagen allemaal.

Ja, das zeker waar, erg nuttig. Vooral ook omdat ik er zelf echt de ballen verstand van heb, hahaha.
Vraag twee kan ik ontkennend beantwoorden. Zou niet weten wat ik hier nog moet doen, dus laten we dit gat maar snel laten voor wat het is.

Ik loop achter Def aan de Rukkende Rukker uit en kijk nog eens naar de routebeschrijving, alvorens die bij Def onder z'n neus te houden en 'm vragend aan te kijken. Ehm... die kant op geloof ik... Wat maak jij er van?

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 07:48 AM
Nou ja, we volgen de weg het dorp weer uit, in tegenovergestelde richting. Zo komen we op de vlakte. Er zijn drie karavaanroutes en we moeten de middelste hebben....ik denk zo'n 50 kilometer. Als we vandaag een flink stuk lopen, dan komen we morgen mooi op tijd aan.

Na een uurtje of twee lopen, het landschap stijgt langzaam, stopt het stijgen van het landschap en zie je een enorme, dorre vlakte voor je, zo ver het oog reikt. Grijsbruinig, rotszandachtig, gortdroog en vrij warm. Je ziet geen dieren en planten.
Een weg...nou ja, weg....'stuk vlakte dat meer is platgetrapt dan de rest' leidt de vlakte op. Over 10 kilometer verwachten jullie de kruising waar de andere twee paden vertakken. Het is dan ook wel ongeveer tijd om te rusten.

Wil je nog iets speciaals doen? Zo niet, dan komen jullie bij het kruispunt aan en stelt Def voor te overnachten. Een happie eten zit er niet in, water ook niet. Hoe stel je voor de wacht te verdelen, enzo?

maestrodesigns
2010-06-15, 08:41 AM
Nee hoor, geen spannende plannen verder. Het was misschien handig geweest om het een en ander aan voedsel/drinken mee te nemen, maar dat terzijde... Neem trouwens wel aan dat ik een 'skinnetje' water bij me heb?

Wat betreft de wacht stel ik voor om omstebeurt 6 uurtjes te pitten danwel wacht te houden. Daarnaast is mijn crystal stiekem ook best goed in wacht houden én die hoeft ook nog eens niet te pitten!

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 09:50 AM
Yap, een waterskin, verder niets...misschien een zakkie nootjes ofzo.

Def neemt de eerste wacht en vertelt je zelf uit te zoeken wat je doet in jouw wacht, maar dat hij niet graag zijn leven in handen van een edelsteen legt.
Als je wakker wordt gemaakt staat Def over je heen gebogen. Het is pikkedonker. Goedemorgen, u bent. Hij kijkt je eens aan en zegt dan: kun jij eigenlijk wel zien in het donker?

[roll0] (1-4 slecht nieuws)

maestrodesigns
2010-06-15, 09:56 AM
Buuuhhhh... huhwat? Ehm.. ja, goeiemogguh.... Ik rek me even uitgebreid uit en wrijf de slaap uit mn ogen.
Ik kijk zo goed en kwaad als dat gaat de kant van Def uit.

Ehm nee, eerlijk gezegd zie ik geen reet, ik vertrouw altijd op m'n 'edelsteen' ghehe

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 10:54 AM
Ok. Def cast een spreuk op je en ineens zie je tot op een afstand van wel 20 meter perfect, zij het zwart-wit. Lijkt me toch wat beter dan vertrouwen op je 'pet-rock', hehe.

Def gaat, in zijn panter vorm lekker liggen en sluit zijn ogen. Het is echt pikke-donker, merk je na een minuut of wat. De wacht gaat goed, zo, gedurende een uur. Op dat moment mag je een wisdom check maken (DC5).

maestrodesigns
2010-06-15, 11:46 AM
Ik speel een beetje met m'n zojuist verkregen gave om in het donker te zien. Laat m'n crystal zich verstoppen en probeer 'm te spotten, dat soort ongein.
In de tussentijd probeer ik ook nog een beetje de wacht te houden... Loop af en toe eens een rondje (voornamelijk ook om wakker te blijven).

- wisdom checkje [roll0] -

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 12:27 PM
Ja, daar was ik al bang voor :). Gelukkig heb je je wisdom checkje gehaald en zie je, ineens, op 20 meter afstand drie figuren staan. Ze lijken sprekend op elkaar, maar de middelste is groter (medium) dan de andere twee (small).

A picture says more than a thousand words :)
http://www.wizards.com/dnd/images/mmiii_gallery/82970.jpg

Zij zijn minder verrast van jou dan jij van hen, ze komen op volle snelheid op je af. Rol initiative.

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 12:39 PM
Grote [roll0]
Kleine 1 [roll1]
Kleine 2 [roll2]

maestrodesigns
2010-06-15, 03:44 PM
Gadverdamme! wat de fak zijn dat!!!! Ik spring op, roep richting Def Def! Alarm! Wakker worden!!!! en tref voorbereidingen om een power te manifesten.
- initiative (1d20+5) [11] -

Mocht ik eerst zijn in initiative dan manifest ik vast een tweemaal geaugmented (5PP, 53 over) Inertial Armor.

maestrodesigns
2010-06-15, 03:45 PM
Doh, tikfout.... Retry: [roll0] ik pas die andere post wel even aan zo :smallsigh:

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 05:56 PM
Je initiative is aan de late kant. Je wordt gecharged door de grote....undead! Hij kan 'pounchen'!

tentacle 1[roll0] [roll1]
tentacle 2[roll2] [roll3]
claw 1[roll4] [roll5]
claw 2 [roll6] [roll7]

De kleine gastjes rennen op Def af en, hoewel hij je wel hoort, is hij met 1 initiative punt in ieder geval te laat om iets te doen.

eerste:
tentacle [roll8] [roll9]
tweede
tentacle [roll10] [roll11]

Initiative Def: [roll12]

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 06:00 PM
Mazzel! De tentakels missen, maar je krijgt wel 17 damage van de klauwen!

Je hoort Def brullen terwijl hij wakker wordt en 13 damage vangt. Hij springt op en krijgt twee AoO's te verwerken.

[roll0]
[roll1]

Jij bent. Je staat in melee met die grote undead en ziet vier meter verderop Def die wordt belaagt door die twee kleintjes.

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 06:01 PM
[roll0]

Damage voor Def, een AoO raakt.

Autopsibiofeeder
2010-06-15, 06:03 PM
Godver [roll0]

maestrodesigns
2010-06-16, 01:51 AM
Ok... damn die beesten!
Ik expend m'n focus uit m'n crystal en ik manifest ik een tweemaal geaugmented (5PP, 53 over) Inertial Armor gevolgd door een gelinkte Force Screen (1PP, 52 over).
Dit probeer ik uiteraard voor elkaar te krijgen zonder klappen te krijgen. - concentration [roll0] -

maestrodesigns
2010-06-16, 01:52 AM
enne, volgens mij zijn de twee claws samen 15 ipv 17 damage, of is er nog een hidden side-effect?

maestrodesigns
2010-06-16, 01:54 AM
Met m'n move actie deze ronde wil ik een blik op Def werpen en iets zijn kant op roepen: Jow Def, alles goed daar? Leef je nog een beetje?

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 02:21 AM
Ja, 15, ja, sorry.

Je haalt je concentration check, dus deze ronde is je AC 6 pt hoger. Het onwezen dat bij je staat, staat nog steeds te zwaien met zijn tentakels als ware het zwepen en hij haalt nog twee keer naar je uit.

[roll0] [roll1]
[roll2] [roll3]

Je merkt dat hij zijn lichaam zo posteert dat de kans bestaat dat hij wil gaan grapplen.

Ja, nee, lekker....dank je. Def krijgt nog een tentakel van een van die kleintjes te verwerken
[roll4] [roll5]

Hijzelf rolt een concentration check en cast een spreuk
[roll6]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 02:25 AM
Auw!
Jij staat nu op 29 damage, je AC is 26 (zometeen 30)
Def staat op 29 damage, AC 23

Offfehh...toch niet zo!

De undead slaat zijn tentakel om je heen en begint te grapplen. Maak een grapple check!

grapple [roll0]

maestrodesigns
2010-06-16, 03:13 AM
Argh kutbeest!
- grapple [roll0] -

Ik kom er aan Def! Hoop ik....

Mag ik ook ipv de grapple check een escape artist checkje maken? [roll1]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 03:43 AM
reroll damage voor Def...[roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 03:47 AM
Heh...blijkt dat mijn rolling-fu ook over internet werkt :P

Hij is wat aan de sterke kant, maar gelukkig ben jij handiger. Hij krijgt geen grip op je. *Ploep* Je Force Screen verschijnt (AC 30).

Def heeft echt serieuze problemen. Jij bent, wat doe je?

maestrodesigns
2010-06-16, 03:55 AM
STERF!

Ik manifest een fully augmented (6PP, 46 over) Energy Missile (electricity) op alledrie de wezens en probeer daarbij geen klappen te vangen. - concentration [roll0] -

Reflex save DC 22, damage: [roll1]

maestrodesigns
2010-06-16, 03:57 AM
uhoh, mijn roll-fu is wat roestig geloof ik

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:01 AM
Je faalt je concentration check, dus de undead krijgt een AoO:

[roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:02 AM
#$$^&$##@!!!!!

2d10+10

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:04 AM
[roll0] , maal twee

sorry, man :P

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:05 AM
U moogt een concentration check DC23 maken om je power te doen.

maestrodesigns
2010-06-16, 04:09 AM
Hahaha, dit kan wel eens een hele korte campaign gaan worden :smallbiggrin:

concentration [roll0]

maestrodesigns
2010-06-16, 04:10 AM
hahahaha, leve de roll-fu! Insta-save! :)
Met m'n move actie wil ik trouwens gaarne m'n focus terug halen.

ehm... klein probleempje... 29 + twee maal 11 is toch net wat meer dan mijn hit points...(of je moet rulen dat m'n share pain al aan staat ofzo :smallconfused: ?)

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:13 AM
Je haalt je concentration check en in een uiterste inspanning zie je de verschillende lichtflitsen op de undeads afschieten terwijl je in elkaar zakt en knock-out gaat.

die AoO brengt je op -1 (29+22=51)
Ik ga nu even bijles geven, ben later terug. Je hoeft nog niet te rerollen, maar het is altijd leuk om na te denken over andere mannetjes :P

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 04:27 AM
ehm... klein probleempje... 29 + twee maal 11 is toch net wat meer dan mijn hit points...(of je moet rulen dat m'n share pain al aan staat ofzo :smallconfused: ?)

Nee, ik rule niks :). Es tut Mir Leid. Du bist ermordet worden. Geen paniek, ik mag zo heen en weer naar Soesterberg, dus ik heb even in de auto om erover na te denken :)

maestrodesigns
2010-06-16, 04:41 AM
Ach, mocht ik dan toch aan m'n einde komen, dan maar op deze manier! KEZAPPPP!

Ik wil in ieder geval proberen om mezelf stabiel te krijgen met een Resist Dying checkje - [roll0] -

maestrodesigns
2010-06-16, 04:42 AM
Woot, toch nog een crit! :smallbiggrin: Beetje laat, maar dat mag de pret niet drukken, hahaha. Veel plezier in Soesterberg en tozzo.

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:02 AM
Heh, ik had hele andere vage plannen, maar na de pech zo'n resist dying check rollen verdient wel een beloning.

De undeads rollen saves
Grote [roll0]
Kleine 1 [roll1]
Kleine 2 [roll2]

Je mentale controle over je lichaam voorkomt dat je doodgaat. Deze keer ging je controle verder dan ooit...het voelde bijna alsof je mentaal je lichaamscellen kon zien en ze kon controleren....aansturen...repareren. Je gaat even nokkie, maar al snel (geen idee hoe lang) wordt je wakker met 1 hp.

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:08 AM
Def is weg....Je ziet de drie undeads zoeken...ruiken, ze hebben duidelijk scent. De grote begint te praten, in het goblin.

HRRR...Hij is hier ergens. Hij ruikt...anders. ZOEK HEM!

Terwijl je dit tot je door laat dringen hoor je mentaal: He, jongeman, je bent er nog, niet? Nou ja...blaas die kleintjes op, als je kan. Ik grijp die grote.

[roll0]

maestrodesigns
2010-06-16, 07:23 AM
Ik probeer me niet te verroeren en onopvallend te blijven.
- hide [roll0] en move silently [roll1] -
En vervolgens manifest ik (hopelijk zonder displays) - concentration [roll2] - een fully augmented (6PP, 40 over) Energy Missile (electricity) op de monsters.

Reflex save DC 22, damage: [roll3]
(evt nieuwe initiative rol [roll4])

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:49 AM
Dank voor de initiative roll.

Def is net iets eerder dan jij. Hij is stilletjes achter je gaan staan...staat met zijn hoofd over je heen gebogen als hij zichtbaar wordt. Hij brult en opent zijn bek en produceert een massa electriciteit ongeveer zo groot als een tennisbal en spuugt deze richting de grote undead. Uit Def zijn rug komen twee lange tentakels, net een beetje als die undeads. Het lijkt erop dat hij klaar staat om de grote te pounchen.

ranged attack roll Def: [roll0], damage [roll1] (*1.5)

Saves
Grote [roll2]
Kleine 1 [roll3]
Kleine 2 [roll4]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:51 AM
Damage totaal:

Grote: 13+21+24=58
Kleine 1: 13+24=37
Kleine 2: 27+24=51

G [roll0]
K1 [roll1]
K2 [roll2]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:55 AM
Na deze surprise attack komt een nieuwe ronde. De K2 is eerst. Die zet het op een rennen. De tweede kleine maakt een willpower check DC12 om te kijken of hij zijn maatje volgt:

[roll0]

De grote undead charged en pounched Def, voordat Def het kan doen.

Tentacle1 [roll1], [roll2]
Tentacle 2 [roll3], [roll4]
Claw 1 [roll5], [roll6]
Claw 2 [roll7], [roll8]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 07:58 AM
Def krijgt 10 damage. De tentacles missen, dus er wordt niet gegrappeled.

Def attackeert

Bite [roll0] [roll1]
Claw [roll2] [roll3]
Claw [roll4] [roll5]

....het lijkt erop dat de beste undead damage reduction heeft.

U bent. Het kleintje dat nog niet weggerend is twijfelt wat.

maestrodesigns
2010-06-16, 08:34 AM
Ik roep in het goblin Ren of sterf! en ik manifest wederom (sorry voor het gebrek aan inventiviteit op het moment , hahaha) een fully augmented (6PP, 34 over) Energy Missile (electricity) op de beide overgebleven undeads.

Reflex save DC 22, damage: [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 08:46 AM
Als je een spot check DC20 haalt, mag je de weggerende undead ook nog wel raken, als je wilt.

Saves:

Grote [roll0]
Kleine 1 [roll1]
Kleine 2 (weggerend) [roll2]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 08:49 AM
Kleine 1 blerkt uit elkaar en gaat liggen, de andere kleine ook, als je die wilt raken. De grote staat nog wel, maar niet zo lekker meer.

De grote rent weg en Def kiest ervoor geen AoO te maken.

Afmaken? Of....?

maestrodesigns
2010-06-16, 09:04 AM
Ik probeer inderdaad ook de andere kleine undead te raken. - spot [roll0] -

Afmaken! Smerige undead abbominations....

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 09:06 AM
Def gromt en trekt een sprintje en pouncht de grote. Pak aan!

[roll0] [roll1]
[roll2] [roll3]
[roll4] [roll5]

maestrodesigns
2010-06-16, 09:18 AM
Ik krabbel overeind en werp een blik hun kant op. Ziet het er uit alsof Def daar nog hulp nodig gaat hebben?

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 09:26 AM
Nee, die laatste twee hp zijn er nu wel vanaf :)

maestrodesigns
2010-06-16, 09:32 AM
Woot, tijd om de wonden te likken en te kijken of die lelijkerds nog iets bij zich hebben dan maar.

Ik begin even met een augmented (5PP, 29 over) Body Adjustment.
[roll0]

maestrodesigns
2010-06-16, 09:34 AM
Hahaha, das lekker zo'n healtje :)
Kwam net trouwens ook die 'What D&D character Am I?' tegen, best geinig. n chaotic good human sorcerer.... (was bijna een halfling :smalleek:)

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 10:55 AM
Heh, ja. Ik ben een lawful neutral human wizard :)

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]
[roll8]

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 11:00 AM
De grote heeft een zakkie met 600 goudstukken erin. Hij blijkt ook een zwaard te dragen. Het is van gitzwart metaal en registreert als magisch

Autopsibiofeeder
2010-06-16, 11:15 AM
Necromancy....

maestrodesigns
2010-06-16, 04:47 PM
Ik steek het goud bij me en werp een blik op het zwaardSja... zwaarden zijn sowieso niet echt mijn ding... Maar wie weet brengt het nog wat op qua handel... Ow en vergeet niet dat als je iets nodig hebt dat de helft van alles wat we vinden in principe ook voor jou is.

Ik ga er even rustig bij zitten, kijk nog eens naar m'n wonden en kijk vervolgens richting Def. Heuy Def, hoe is 't met jou? Alles er nog op en aan? Ghehe.

Ik geloof dat jij sowieso nog wat uurtjes slaap tegoed hebt. Ik zal proberen wat alerter te zijn dit keer dan kun jij in ieder geval nog even bijslapen en dan zien we morgenochtend wel wat we verder gaan doen.

Autopsibiofeeder
2010-06-17, 02:09 AM
Ik heb die wand gebruikt die we laatst gevonden hebben. Heb jij nog healing nodig, of slaap je het laatste beetje er wel weer een keer vanaf? Dat zwaard kan ik het beste nu even identifyen, zodat ik er morgen geen energie meer in hoef te steken.

Necromancy, zoals ik al zei.

Def gaat er eens goed voor zitten en analyseert het zwaard. Het valt je op dat elke keer als er wat licht of gloed bij zijn magie komt kijken, het zwaard hier niets van weerkaatst...zo diep zwart is het.

Goed nieuws en slecht nieuws. Def staat op en overhandigt het zwaard aan jou. Het goede nieuws is dat dit een heel speciaal wapen is, ik denk ook wel veel waard. Maar ik ben bang dat we het niet kunnen verkopen...in ieder geval, niet zomaar.
Heb je wel eens gehoord van wapens die extra elemental damage doen als je er erg goed mee raakt? Nou dit is net zoiets, alleen vreet het levensenergie weg. Ik weet vrij zeker dat dit wapen verboden is in de meeste, zo niet alle, landen.

maestrodesigns
2010-06-17, 08:09 AM
Ik kijk nog even naar de overgebleven wonden en blauwe plekken. Ow, neuh hoor, ik voel me wel weer ok.Zal me nog even focussen op wat extra herstel en de rest slaap ik er wel weer af.

Ik kijk even mee naar wat 'ie doet met het zwaard. Tja... Geen idee wat we er mee moeten dan voorlopig... Laten we het voorlopig maar gewoon bij ons houden, dan zien we wel. Het is alvast in betere handen dan hier voor, gheh.

Ik zou zeggen, ga lekker pitten, dan spreken we elkaar wel weer in de ochtend!

Ik ga even op m'n gemakkie op een steen zitten, verbind een beetje m'n wonden en manifest nog een augmented (5PP, 24 over) Body Adjustment voor [roll0] hp healing.

Autopsibiofeeder
2010-06-17, 08:35 AM
Ik wijs je er even op dat je morgen geen nieuwe powerpoints krijgt (en Def ook geen spells) als jullie je rustperiode niet uitbreiden. Laat even weten wat je besluit daaromtrent.

Jullie kunnen verder gewoon 'rustig' rusten en verder trekken de volgende dag. Jullie komen dan aan het eind van de middag aan bij Indewonde.

maestrodesigns
2010-06-17, 08:41 AM
Wat mij betreft maakt het allemaal niet zoveel uit. Def mag van mij slapen/uitrusten zo lang als hij wil en daarna kijken we wel of ik nog even twee uurtjes ga rusten of dat we lekker op weg gaan. Ik kom eventueel met 24 powerpointjes ook wel de dag door.

Autopsibiofeeder
2010-06-17, 09:31 AM
Def heeft stiekem veel spreuken gebruikt en prefereert, gezien het gevaar hier, een goede rust. Ga jij daarna nog rusten?

Anywho...

Als jullie aan het einde van de middag aankomen bij de mijn zien jullie een klein huisje met een groot bord ervoor: INDEWONDE ZOUTMIJN, bezoekers binnen melden a.u.b.

In de omgeving zie je twee groepjes van drie dwergen patrouilleren. Verder wijst er hier helemaal niets op activiteit...laat staan een mijn.

maestrodesigns
2010-06-17, 09:54 AM
Ach, die twee uurtjes extra rust na zo'n nacht kunnen in principe geen kwaad... Kan Def ook nog wat extra rust krijgen.

Ik steek m'n hand even vriendelijk op naar de patrouillerende Dwergen.
Vervolgens stel ik Def voor om het gebouwtje binnen te gaan en eens te informeren naar het hoe of wat hiero. En waar in vredesnaam die mijn dan mag zijn?

Autopsibiofeeder
2010-06-17, 10:15 AM
Als je binnenkomt gaat er direct een trappetje naar beneden. Je moet zeker zo'n 20 meter afdalen voordat je in een vertrek komt waar allerlei dwergen aan het werk zijn. Ach, ik laat je gewoon een plaatje zien:

lulz
http://www.aayc.ws/wp-content/uploads/2008/10/saltmine2.jpg

Best een vrolijke bende, niet?

Wat doe je?

maestrodesigns
2010-06-17, 10:33 AM
Bhahaha, vette ****!!

Ik kijk of er ergens iemand niet druk aan het werk is. (das namelijk vast de persoon 'in charge') Dan wil ik die even aan gaan spreken en 'm de affiche onder z'n neus duwen.

Autopsibiofeeder
2010-06-18, 02:18 AM
Er staat een stukkie verderop een dwerg niet zoveel te doen. Hij begroet je een beetje nukkig en vraagt je wat je moet. Als hij blaadje ziet en leest zegt hij:
Oh, da bennik nie. 'Ie munn' Bartok hebbn. Die dunnen wachtzaken

maestrodesigns
2010-06-18, 02:44 AM
Righto... En waar zou ik deze 'Bartok' kunnen vinden? Ik krab me even achter m'n hoofd en grijns een beetje Jullie lijken namelijk allemaal zo verdomd op elkaar!

Autopsibiofeeder
2010-06-18, 03:41 AM
Tja. Heh. Die is dood. Gisteraovnd. Reuzn.

Hij schud zijn schouders en gaat verder met het weinige werk dat hij aan het doen was.

Ze hebbn m deur achter dn bar 'legd.

maestrodesigns
2010-06-18, 04:00 AM
Ik kijk Def even verward aan... Ehm... Tja dat schiet lekker op hier zo... en loop vervolgens richting de bar die de Dwerg aanwees.

's ff kijken...

Autopsibiofeeder
2010-06-18, 04:33 AM
Achter de bar ligt inderdaad een dode dwerg. Hij heeft een paar fikse klappen met een knuppel ofzo gehad. Na een momentje komt er een dwerg naast jullie staan en zegt:
Sneu, he? Ja, hij had het erover dat er versterking zou komen om iets te doen aan de reuzenplaag. Nou, die komt voor hem te laat. Ik hoop wel dat ze snel komen.

maestrodesigns
2010-06-18, 05:07 AM
Ik knik luisterend. Sja... sneu inderdaad voor m... Maar goed, als de nood het hoogst is is de redding nabij! Hah Ik spreid m'n armen in een dramatisch gebaar De versterking is gearriveerd! en grijns triomfantelijk.

Autopsibiofeeder
2010-06-18, 05:27 AM
Kiek es! Das goed nieuws! Nou, succes, he!

De dwerg pakt een houweel op en loopt weer weg.

Autopsibiofeeder
2010-06-18, 05:47 AM
De toko had ook

"Plaat voor je kop"
*Cha>7 need not apply

kunnen heten :P

maestrodesigns
2010-06-18, 07:50 AM
Bhahaha, ik voel me er nu al thuis! Heerlijk :smallbiggrin:

Jow, dank je! Werk ze!

Hmmm, crap... Wie de hell moeten we nu aanspreken...

Zooooo... ik kijk Def aan Zullen we dan maar eens naar buiten gaan en een van die Dwergen-patrouilles aanspreken?

Autopsibiofeeder
2010-06-19, 03:17 AM
Ja, das goed. Weet je, ik stel voor dat jij dat even doet, en dan ga ik even op zoek naar sporen in de omgeving.

Of ben jij ook een spoorzoeker?

maestrodesigns
2010-06-19, 11:48 AM
Ehm juist ja, lijkt me een prima plan! En dat van die sporen laat ik graag aan jou over. Ik ben beter in het creëren van die dingen geloof ik, gheheh.

Ik kijk nog eens rond naar de olijke Dwergenbende en verlaat met n glimlach op m'n bakkes de grot. zo blij dat ik niet op zo'n manier m'n geld hoef te verdienen, je zal maar je hele leven in zo'n mijn moeten werken... pffffff

Buiten aangekomen laat ik m'n ogen even wennen aan het licht en vervolgens loop ik richting een van de patrouilles.

Oi! Mag ik jullie wat vragen? Ik kom hier als versterking, misschien kunnen jullie me verder helpen!

Autopsibiofeeder
2010-06-20, 04:32 AM
Def verdwijnt uit het zicht terwijl de dwergen zich naar je toe draaien. Ze hebben allemaal een chain shirtje aan met hun baard keurig weggestopt in een speciaal vakje, zodat ie niet in de weg zit. Schildje, hamertje, kruisboog. De middelste van de drie knikt naar je.

Ja, natuurlijk mag je wat vragen. Wat is het probleem? De andere twee draaien zich een kwartslag en gaan op de uitkijk staan terwijl jullie praten. Hij spreekt overigens, net als alle andere dwergen hier, structureel in het dwergs.

Dwergs = Arial black font

maestrodesigns
2010-06-20, 04:18 PM
Ik knik even vriendelijk terwijl ik gefascineerd naar de baardvakjes staar.
Ik spreek hem vervolgens aan in het Dwergs.
Ehm.. Juist, het probleem! Ehm... Probleem, had ik een probleem? ..... Ow wacht....!Nou, ik geloof dat jullie voornamelijk degenen waren met een probleem! En nu zijn wij...ik kijk even rond of ik Def ergens zie en focus me na een tijdje weer op de Dwergen...wij dus. Ehm. Wij zijn hier om te helpen! Hah!
Ik kijk ze even triomfantelijk aan Zo, dat heb ik gelukkig weer netjes uitgelegd! en bedenk me dan ineens wat ik hier kwam doen.
Maar nu vroeg ik me dus af of jullie misschien wisten waar ik me kon melden voor deze opdracht.
En met een zwierig gebaar presenteer ik het affiche.

Autopsibiofeeder
2010-06-21, 02:57 AM
Ohhhh...ja. Nou zie ik het. Nou das een makkelijke vraag!
Dat weet ik niet. Kijk, de gast die dat allemaal regelt is gisteren dood gegaan, en, uhhh.....dus. Maarrehh...wat is het probleem?
Je hebt opdracht om iets te doen aan ons Ogre-probleem, succes daarmee, trouwens.
Wat wil je weten? Ze komen 's nachts.

maestrodesigns
2010-06-21, 04:43 AM
Aha! Ogres dus! Mooi, mooi. Kun je me misschien nog meer vertellen? Hoeveel zijn het er? Wat doen ze hier? Komen ze alleen 's nachts? Nog andere handige dingen om te weten? Hoe meer jullie me kunnen vertellen, hoe groter de kans dat ik jullie kan helpen. Ik kijk de Dwergen verwachtingsvol aan en rek en strek de spieren vast een beetje.

Autopsibiofeeder
2010-06-21, 05:09 AM
Uhhh...ja. Ze komen meestal met een man of 20...altijd 's nachts, ja. Verder hebben ze grote knuppels en zijn ze best sterk. En groot. We hebben een ontsnappingstunnel gemaakt waar ze niet doorheen passen, zodat we de aanvallen veilig kunnen overleven.

Ik kan je wel aanwijzen waar de tunnel is, zodat ook jij kan vluchten?

maestrodesigns
2010-06-21, 05:43 AM
Juistem... Grote knuppels, sterk, mannetje of 20... ik knik nadenkend en recht m'n rug.
Dat zal nog wel eens gezellig kunnen worden ja...
Ben inderdaad wel benieuwd naar die tunnel, hopelijk niet om te vluchten, maar je weet maar nooit...
Hebben jullie toevallig nog enig idee van welke kant ze meestal komen?

Autopsibiofeeder
2010-06-21, 07:02 AM
Daar, aan de linkerkant van het ingangshuisje, zit een luik naar een keldertunnel. En van welke kant...tja, dat is het rare, ze verschijnen altijd uit het niets. Zo. Ineens. Beginnen ze te rammen.

maestrodesigns
2010-06-21, 07:19 AM
Okido, weet ik genoeg denk ik! Ik dank u zeer! Ik draai me om en loop weer weg, op zoek naar Def. s kijken of hij misschien meer duidelijkheid kan verschaffen over het ineens verschijnen van Ogres... T zijn namelijk nou niet echt de meest subtiele wezens...

Autopsibiofeeder
2010-06-21, 08:26 AM
Na efkes rondzoeken weet je Def wel te vinden. Hij heeft een hele hoop sporen gevonden en maakt even een survival check om te zien hoe wijs hij is geworden.

[roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-21, 08:30 AM
Verschillende events hierzo. Meerdere malen, zeker 8 keer. Reuzen, beetje Ogre-grootte en dan een stuk of 20. Ze komen elke keer van een andere kant. Een ander ding dat opvalt is dat de sporen op weg hierheen dicht bij elkaar liggen. Eenmaal bij de mijn aangekomen verspreiden de sporen zich.

Dit is ook wel interessant: ik vind zo nu en spoor dat niet bij een reus hoort. Kijk...dit is een medium-size iemand.

maestrodesigns
2010-06-22, 02:29 AM
Ik kijk even verbaasd rond wat de hell ziet die gast allemaal wat ik niet zie... en grijns dan wat dommig voor me uit.
Ik ben blij dat jij het allemaal ziet, ik zie echt geen reet, daar zal ik eerlijk over zijn. Wat denk jij? Moeten we ons zorgen gaan maken?
Vind het vooral zorgwekkend dat een twintigtal reuzen vanuit het niks op komen dagen. Voor zover ik die wezens ken zijn ze nou niet echt subtiel ofzo.
Misschien moeten we ons maar eens verdekt opstellen vannacht en kijken wat er nu precies gebeurt... Met speculeren komen we toch niet veel verder op dit moment.

Autopsibiofeeder
2010-06-22, 04:03 AM
Ja, ja...goed plan. Ik zou denken dat ze onzichtbaar zijn. Hmmm...
Ik kan geen onzichtbare dingen zien. Jij wel?

maestrodesigns
2010-06-22, 04:20 AM
Tja, laat ik het zo stellen: Ik bezit over de gave om de wereld waar te nemen met mijn geest, waarmee ik ook in staat ben om onzichtbare of anderzijds verborgen wezens te zien, het enige nadeel is dat deze gave redelijk wat energie kost, dus ik kan dit niet meer dan een aantal minuten volhouden.

Ik denk dus dat we meer conventionele methoden aan moeten wenden om te detecteren dat ze er aan komen. en zo gauw we weten dat ze er aan komen kan ik mijn Touchsight aanwenden om ze te zien.

Autopsibiofeeder
2010-06-23, 04:02 AM
Ok, waar zullen we gaan zitten, dan? Ik heb zo'n gevoel dat we ze misschien wel kunnen horen aankomen, huh?

maestrodesigns
2010-06-23, 04:30 AM
Ja, of misschien kun jij ze wel ruiken? In dat geval moeten we aan de wind gaan zitten. Is trouwens voor het dragen van het geluid ook wel handig. Moet trouwens wel toegeven dat ik persoonlijk niet een heel erg getraind oor heb. Is nog een erfenis vanuit m'n jeugd denk ik, Oost-Indisch doof noemden m'n ouders dat, hahaha.

Dus laten we hier een mooi plekje zoeken, aan de wind en in de buurt van 1 van de routes van de Dwergenpatrouilles. Ik neem namelijk aan dat de Ogres zullen proberen om 1 van die patrouilles te ambushen.
Kun jij trouwens weer je magie aanwenden om mij te helpen in het donker te zien? Is misschien wel handig.

Ter voorbereiding wil ik zometeen nog graag 2 buffjes manifesten: Augmented Inertial Armor (5PP, 54 over) en Share Pain (3PP, 51 over)op mij en m'n Psicrystal.

Autopsibiofeeder
2010-06-24, 04:14 AM
Ok. Alsjeblieft, DARKVISION. Aan de wind zitten is wel lastig als je niet weet van welke kant ze komen?

De patrouilles gaan 'gewoon' in cirkeltjes, waarbij ze elkaar halverwege tegenkomen. Ze zijn relatief veilig aan de kant van de tunnel, dus misschien is het het beste om aan de niet-tunnel kant te verstoppen? Het blijft afwachten waar ze komen, maar als je goed gokt, heb je hier het meeste kans dat echt nodig bent.

Def rolt een survival checkje om een goede verstop-plek aan die kant te vinden:

[roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-24, 04:18 AM
Dit wordt een potje Listen/Move silently tussen een kudde Ogres en een ninja met z'n kat. Hmmm...

Gaarne 3 setjes Listen/movesilently rollen.

Def
Listen [roll0]
Move silently [roll1]


Listen [roll2]
Move silently [roll3]


Listen [roll4]
Move silently [roll5]

maestrodesigns
2010-06-24, 07:21 AM
Listen [roll0]
Listen (psicrystal) [roll1]
Move silently [roll2]

Listen [roll3]
Listen (psicrystal) [roll4]
Move silently [roll5]

Listen [roll6]
Listen (psicrystal) [roll7]
Move silently [roll8]

Autopsibiofeeder
2010-06-25, 05:01 AM
Impact font = giant
*scufflescuffle*Ugheughe.....sshhhh. Jaja, hehe.
stampestompestampestompedwergendood! ... shhhh!

Jullie horen in de verte wat, het zijn duidelijk de ogres. Ze zijn nog iets te ver om te zien met darkvision. Hier. INVISIBILITY, INVISIBILITY. Laten we ze besluipen en wegblazen...of?

maestrodesigns
2010-06-25, 06:19 AM
buhuhuh, mooi stukje move silently illustratie

Ik wil zo snel ik iets hoor het een en ander aan powers manifesten.
Uiteraard doe ik m'n best om verborgen te blijven: Hide [roll0] & Move Silently [roll1].

Dan probeer ik zonder displays [roll2] eerst een Touchsight (5PP, 46 over) gelinkt aan een Force Screen (1PP, 45 over) en vervolgens (wederom zonder displays [roll3]) een augmented (6PP, 39 over) Vigor te manifesten (op mij en m'n Psicrystal).

Klinkt prima

Autopsibiofeeder
2010-06-26, 04:22 AM
Jullie zijn nu (ook) invisible en gaan op zoek naar het geluid. Op een geven moment hebben jullie allebei een goed idee van waar het gebeurt (touchsight en scent). Jij ziet een groep van 18, 19, 20 ofzo ogres lopen, richting de ingang van de mijn.

Ik kan ze niet zien.

{table]_|1|2|3|4|5|6|7|8|9|0
A|_|O|_|O|_|O|_|O|_|_
B|O|_|O|_|O|_|O|_|O|_
C|_|O|_|O|_|O|_|O|_|_
D|O|_|O|_|O|_|O|_|O|_
E|_|_|_|O|_|_|_|O|_|_
F|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
G|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
H|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
I|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
J|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
K|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
L|_|_|_|D|_|G|_|_|_|_[/table]

Each square = 5x5 ft
O=Ogre
G=Giacomo
D=Def
Looprichting = --->, afstand tot mijn +/- 120 ft.

maestrodesigns
2010-06-27, 02:27 PM
Kan ik eigenlijk telepatisch terug ouwehoeren? Of conversatie initiëren? MOet bekennen dat ik eerlijk gezegd heel geen verstand heb van dat soort zaken...

Autopsibiofeeder
2010-06-28, 01:26 AM
He, sorry voor de late reply...ik was even een dagje op Graspop, inclusief Bloodbath \m/

Ja, wat mij betreft is het zo dat je mentaal terug kan praten op het moment dat degene met telepadinges contact initieert en zolang diegene dat 'toestaat' (i.e. de lijn open houdt)

maestrodesigns
2010-06-28, 04:30 AM
Ik probeer Def telepatisch uit te leggen wat ik zie en waar de Ogres zich bevinden en vervolgens probeer ik een tactische approach te verzinnen...
Yow Def, wat denk jij... Nemen we ze alle 20 head-on te grazen? Kwestie van een openingsblast en dan hopen dat wij het beter doen in de mayhem, gheheh. Of gaan we voor de sneak attack? Wachten tot ze uit hun stealth komen om een groepje Dwergen te grazen te nemen en ze dan ambushen?

Autopsibiofeeder
2010-06-28, 05:20 AM
Ik zou zeggen: Pak ze nu, voordat ze een dwergenslachtoffer kunnen maken. Of erger nog, voordat wij er een kunnen maken....Ik heb niet echt goede Area-spreuken, jij wel?

maestrodesigns
2010-06-28, 05:48 AM
Okido! En ja, wel wat, dus wacht nog heel even met dichterbij gaan, dan zal ik ze eerst even 'opwarmen', hahaha

Ik positioneer mezelf in eenhandige positie en probeer zoveel mogelijk Ogres te vangen in een augmented (6PP, 33 over) Energy Cone (fire). Ik probeer wederom te manifesten zonder displays, wie hebben ze de cone dan te laat door om effectief te ontwijken. [roll0]
Reflex save DC 18, Damage: [roll1]

Na deze actie heb ik initiative [roll2]

Autopsibiofeeder
2010-06-28, 06:32 AM
Als je je goed positioneert kun je ze makkelijk allemaal tegelijk in de cone krijgen. Helaas krijgen ze wel gewoon een save (ongeacht je sneakiness).

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]

[roll5]
[roll6]
[roll7]
[roll8]
[roll9]

[roll10]
[roll11]
[roll12]
[roll13]
[roll14]

[roll15]
[roll16]
[roll17]
[roll18]
[roll19]

Autopsibiofeeder
2010-06-28, 06:37 AM
ShhhhdKEBLAST

Nagenoeg alle ogres hebben niets door en happen voluit vuur, waarna ze een voor een dood neervallen. Als ze allemaal liggen zie je dat er twee, inmiddels visible, langzaam opstaan.

Dikke lul, hier heb ik geen zin in
Ja, man, haken hier!

Ze willen, allebei een andere kant op, wegrennen.

maestrodesigns
2010-06-28, 06:48 AM
Ik hou spreid m'n armen en neem een dreigende houding aan, alsof ik zometen weer de hell over ze leeg ga stortenHALT JULLIE! STAAN BLIJVEN! en vertel me wat jullie hier komen doen, waarom jullie het doen en wie jullie aanstuurt.

Autopsibiofeeder
2010-06-29, 02:14 AM
Maak maar een intimidate checkje DC14, met een +4 bonus.

En, nee, je mag niet op je str intimidaten

maestrodesigns
2010-06-29, 04:08 AM
Intimidate [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-06-29, 06:45 PM
Je slaagt er, net niet, in om de Ogres van het vluchten te weerhouden. Behalve wegrennen doen zij niets. De bal ligt bij jou.

Kill'n'attack, ik rechts...of?

maestrodesigns
2010-06-30, 02:46 AM
Is goed, grijp 'm! Ik probeer die van mij wel in leven te houden.
Ik trek een sprintje en wil 'm met een (aantal) welgemikte vuistslag(en) buiten westen meppen.

Initiative [roll0]
Vuistslag (charge) [roll1] - Damage(subdual) [roll2]

Autopsibiofeeder
2010-06-30, 04:24 PM
[roll0] [roll1]
[roll2] [roll3]
[roll4] [roll5]

Autopsibiofeeder
2010-06-30, 04:27 PM
Je charge verrast de Ogre, maar doet niet genoeg damage om hem knock-out te meppen. In je ooghoek zie je Def visible worden en de andere Ogre pouncen. Het lijkt er niet op dat die jongen dat na gaat vertellen.

Jij bent eerst in initiative, dus je mag de Ogre nog een keer meppen. Hij rent echter gewoon door, dus het wordt weer een charge.

maestrodesigns
2010-07-01, 02:33 AM
Ram voor den bakkes (charge) [roll0] - Damage(subdual) [roll1]

maestrodesigns
2010-07-01, 02:34 AM
hahaha, arme Ogre, das een beste 'ram voor den bakkes' :smallbiggrin::smallbiggrin::smallbiggrin:

maestrodesigns
2010-07-01, 02:45 AM
Er vanuit gaand dat de beste Ogre na deze welgemikte vuist vriendelijk is gaan liggen wil ik samen met Def de Ogres weer bij elkaar slepen, de nog levende Ogre vastbinden (ofzo), en vervolgens eens inspecteren wat de beste reuzen allemaal bij zich hebben terwijl we wachten tot de nog levende Ogre weer bijkomt.

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 03:26 AM
Ja, deze laatste beuk legt hem wel neer en het duurt erg lang voor hij weer bijkomt. Als je de lijkjes verzamelt en inspecteert is de opbrengst zeer teleurstellend: twintig gare knuppels, wat stukkies kaas, hier en daar een (waardeloze) steen met een leuk motief.

maestrodesigns
2010-07-01, 03:56 AM
Terwijl ik op m'n gemakkie op een stukkie kaas knabbel, ga ik bovenop de Ogre zitten. Als ie wakker wordt kijk ik m vriendelijk aan en spreek ik 'm toe in het Giant:
Hallo daar! Ik geloof dat we net op het punt stonden om wat informatie uit te wisselen.
Om wat specifieker te zijn: Ik ging jou vragen stellen en jij ging mij antwoorden geven. Geen antwoord, of een fout antwoord en ik breek iets van je.
Alles duidelijk? Mooi!
Ik glimlach nog eens vriendelijk naar 'm.
Vraag numerrrroooo uno! Wat doen jullie hier?

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 04:27 AM
Je mag een nieuw intimidate (demoralize) checkje maken. DC14 weer, maar nu met een +10 circumstancial bonus.

maestrodesigns
2010-07-01, 04:35 AM
Daar gaat 'ie: Intimidate [roll0]

maestrodesigns
2010-07-01, 04:38 AM
hahaha, volgens mij is het tijd dat ik wat skillpoints in intimidate ga steken.

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 06:19 AM
Ik zou zeggen steek wat skillpoints in 'dice-rolling'

Als ik antwoord geef, laat je me dan gaan? Levend?

maestrodesigns
2010-07-01, 04:28 PM
ja dat kan ook natuurlijk :smallbiggrin:

Wie weet... Dat zal vooral aan je antwoorden liggen. Dus ik stel voor om te beginnen met praten, voor hij daar ongedurig wordt. Ik knik richting Def.

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 04:36 PM
Maak eens een charisma checkje en vertel mij eens of je echt van plan bent hem te laten leven (zo ja, mag je een diplomacy check maken, zo nee, een bluff check).

De ogre maakt in ieder geval een sense motive check.

[roll0]

maestrodesigns
2010-07-01, 04:42 PM
Om te beginnen een charisma checkje: [roll0]
Daarnaast ben ik daadwerkelijk van plan om hem te laten leven én te laten gaan indien hij mij zinnige antwoorden kan geven.

maestrodesigns
2010-07-01, 04:43 PM
bhahaha, je hebt toch gelijk, puntjes in dice rolling is idd datgene wat ik nodig heb :smallbiggrin:

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 05:03 PM
lulz

Nou, we komen hier om ronde steentjes te stelen. Die wil onze....Die vinden we mooi. Die kabouters hier gaat het toch om het zout? Nou dat mogen ze hebben!

maestrodesigns
2010-07-01, 05:09 PM
Ronde steentjes? Probeer te bedenken wat 'ie bedoelt...
Maarre, wie wil dat hebben dan? En kon je dat dan niet gewoon vragen of iets dergelijks aan de Dwergen? Zeker als je wist dat ze toch zelf alleen het zout wilden...
Ik werp nog een vragende blik richting Def... Misschien dat hij hier nog iets uit op kan maken, gheh.

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 05:18 PM
Vragen? Wij zijn REUZEN...zij zijn dwergen. Waar heb je het over? Waar bemoei je je eigenlijk mee?

maestrodesigns
2010-07-01, 05:28 PM
Ik zucht eens diep. Jullie ik tik met m'n vinger op z'n voorhoofd zijn een probleem geworden voor de Dwergen. Ik ben een probleemoplosser. In mijn ogen zijn er twee oplossingen.
Oplossing 1: Ik maak jullie allemaal af.
Oplossing 2: Jij beantwoord mijn vragen en wie weet kunnen we vervolgens iets anders verzinnen.

mocht het nodig zijn; weer een intimidate checkje, voor het gemak met dezelfde modifier als de laatste: [roll0]

maestrodesigns
2010-07-01, 05:31 PM
ehm... lol... is er iets mis met die dice roller, of ben ik het gewoon :confused: testtest: [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 05:33 PM
Ja, ja, ja. Ok. Nou. Wij willen ze hebben, die steentjes.

maestrodesigns
2010-07-01, 05:47 PM
Kiiijjjk, we komen er wel zo. De volgende logische vraag is nu: Wie zijn 'wij'? Voor wie verzamelen jullie die steentjes?Wie stuurt jullie hierheen? Wie maakt jullie onzichtbaar?

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 05:50 PM
Nou, ter meerdere glorie van ons. Onze leider wil dat we dat doen...hij maakt ons onzichtbaar.

maestrodesigns
2010-07-01, 05:55 PM
Misschien is het dan wel hoog tijd dat ik eens een babbeltje ga maken met jullie leider.
Kun je ons misschien vertellen waar we dan heen moeten?
ik moet iig hoognodig richting bed, haha. Spreek u later!

Autopsibiofeeder
2010-07-01, 05:57 PM
OK, trusten. Ik zit elke dag van 09.00 tot 02.00 the schrijven aan mijn theses.

Ja.
Hij kijkt je even aan.
Ja, als ik het vertel, laat je me dan gaan? Levend?

maestrodesigns
2010-07-02, 02:25 AM
zoow... lekkere werktijden heb jij...:smalleek:

Ik knik naar 'm. Na het verschaffen van die info ben je vrij om te gaan. Levend en wel, maar zonder garanties voor toekomstige ontmoetingen.

Autopsibiofeeder
2010-07-04, 05:20 AM
Ok.
Als je ongeveer twee uur die kant op loopt... Hij wijst een kant uit. Vind je drie afgeplatte heuvels. Kan niet missen. Daar, in het midden wonen wij.

maestrodesigns
2010-07-05, 03:18 PM
Dankje!
Ik stap van 'm af en maak de touwen los.
Enne, een raad voor de toekomst: Misschien voortaan wat subtieler te werk gaan, krijg je ook niet van die vervelende gasten zoals ik op je dak.
Ik grijns naar 'm en maak een hoofdbeweging in de trant van "en nu wegwezen".

Als de Ogre er vandoor is kijk ik Def vragend aan.
Zullen we dan maar eens een uurtje of twee verderop gaan kijken? Dan kunnen we wellicht het probleem helemaal oplossen. Of wil je misschien liever een dagje wachten voor we die kant op gaan?

Autopsibiofeeder
2010-07-05, 04:26 PM
. . . . . . . . .

De ogre rent ervandoor.

Ja, lijkt me handig. Ik weet niet wat voor leider ze hebben, maar als z'n kornuiten niet over een paar uur terug zijn, ruikt hij vast onraad. Kom, we slepen die lijken even richting het huisje.

Jullie leggen 18 Ogres op een bult, met eentje ervoor. Def buigt zich over die ene en cast een Arcane mark op zijn rug. Er staat "Groetjes van Giacomo en Def, tot morgen."

Laten we gaan.

Na zo'n twee uur en een kwartier lopen in de aangegeven richting zien jullie in de verte drie afgeplatte heuvels, precies zoals de Ogre had aangegeven. Vanaf een metertje of 100, 150 zien jullie dat er een vuurtje brandt tussen de heuvels: er is licht en er kringelt wat rook op onder het maanlicht.

Wat doen we? Gewoon met open vizier erop af, of onzichtbaar een verassing plannen?

maestrodesigns
2010-07-05, 05:13 PM
Ik stel voor om eerst eventjes voorzichtig te spieken. Kunnen we de situatie enigszins inschatten, voor we alsnog de keuze maken tussen open vizier of een verrassing.

Autopsibiofeeder
2010-07-13, 03:37 AM
Misschien moet je je avatar even aanpassen (http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?t=159789)

Def knikt naar je. Invisibility. Invisibility. Ga jij maar voor, ik volg je op je geur.

Als je richting de heuvels loopt en bij de eerste kans over het randje spiekt, zie je een stuk of twaalf flinke tenten staan met in het midden een vrij groot kampvuur. Zo op het eerste gezicht is er geen leven te bekennen hier, maar je kunt niet echt in de tenten kijken.

maestrodesigns
2010-07-13, 09:21 AM
Ik fluister richting Def (of in ieder geval in de richting waar ik 'm vermoed) Pssst, Def. Zullen we even voorzichtig beneden kijken? Het ziet er wel erg rustig uit daar. Misschien wel té rustig....

Vervolgens ga ik zo subtiel mogelijk richting het tentenkampje in de hoop dat ik daar iets hoor of zie.

Move silently: [roll0]
Hide: [roll1]

Spot: [roll2] Psicrystal : [roll3]
Listen: [roll4] Psicrystal: [roll5]

Autopsibiofeeder
2010-07-14, 03:44 AM
Jullie lopen zachtjes naar de rand van het kamp toe en er lijkt geen leven te zijn. Op het moment dat jullie in de buurt van de eerste tent komen horen jullie:

Zo. Bezoekers. Drie tenten verderop stapt er een figuur uit een tent en draait jullie richting op. Mag ik jullie verzoeken heel snel uit te leggen wat jullie op mijn terrein komen doen of anders gewoon direct te vertrekken?

Als je kijkt in de richting van het geluid zie je een heel eigenaardig figuur staan.

http://www.ufodigest.com/news/0208/images/caughtontape.jpg

maestrodesigns
2010-07-14, 07:25 AM
De tering! Ik kijk even verschrikt naar de eigenaardige figuur. Wat is er met jou gebeurd?

Ik kijk nog eens naar onszelf... Ja... Toch echt invisible... Dat heeft die figuur hier soepel gezien dan.

Ow jah... Je stelde een vraag! Ik grijns even naar 'm of haar... whatever... Ehm, tja, we waren eigenlijk op zoek naar de persoon die onzichtbare Ogres op de Dwergen afstuurt.

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 03:36 AM
Laten we nu, hypothetisch, stellen dat ik dat ben en je die persoon nu gevonden hebt. Wat moet je?

maestrodesigns
2010-07-15, 06:03 AM
Tja... Stel dat jij inderdaad de persoon bent die de Dwergen terroriseert dan zou het hypothetisch gezien zomaar kunnen zijn dat ik ben ingehuurd om er voor te zorgen dat jij hier zo snel mogelijk mee op houdt. Goedschiks, dan wel kwaadschiks. Dus stel voor de gein dat ik inderdaad gestuurd ben met die opdracht... Zou jij dan voor de goede of de kwade oplossing kiezen?

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 06:27 AM
Oh...de goede: Ik zou je vermoorden en dat leuke zwaard dat je bij je hebt nemen. Laten we ervan uitgaan dat we er hypothetisch naastzaten, dan kun je nu vertrekken. Je zult er spijt van krijgen als je niet binnen tien seconden uit dit kamp verdwenen bent.

maestrodesigns
2010-07-15, 06:41 AM
Ik kijk even vragend richting Def. Wat doen we? en ik probeer in de tussentijd onopvallend een power te manifesten.

Concentration checkje om de displays te onderdrukken: [roll0]
Augmented Vigor (6PP, 27 over)

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 06:47 AM
Def kijkt je vragend aan. Wat doen we?

De kerel waarmee jullie staan te praten telt hardop: Een, twee, drie, vier...

maestrodesigns
2010-07-15, 07:35 AM
Z'n grote bakkes snoeren.

Ik maak een sprong zijn kant op en sla 'm zo hard mogelijk op z'n gezicht.
Stunning Fist: [roll0] Damage [roll1] save DC (voor stun) 18

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 01:48 PM
Je maakt niet echt de meest effectieve karate-move, want hij ontwijkt je stoot vrij eenvoudig en grijnst naar je. Hij blijft stil staan en kijkt je doordringend aan, terwijl Def een kleine move maakt zodat hij kan pouncen zonder jou ondersteboven te chargen.

Zo ongedurig...tsk, tsk, tsk.

Je mag een Will-save maken.

Will-save Def: [roll0]

maestrodesigns
2010-07-15, 01:52 PM
Doh.... Dat was een lompe move...prutser...
Will save [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 02:36 PM
hehe....l2roll naab

Rol maar initiative, gaarne.

Def: [roll0]
Eng menneke: [roll1]

maestrodesigns
2010-07-15, 02:42 PM
Initiative [roll0]

Autopsibiofeeder
2010-07-15, 03:27 PM
Haste.

Het enge menneke blijft je gewoon grijnzend aankijken. Jij bent.

maestrodesigns
2010-07-15, 03:39 PM
Ik grijns even terug en probeer 'm te raken met een knietje en een elleboogstoot (flurry of blows)
[roll0] Damage: [roll1]
[roll2] Damage: [roll3]

maestrodesigns
2010-07-15, 03:40 PM
de tering, doe mij eens een setje nieuwe dobbels :smallwink: