PDA

View Full Version : O Bastião da Alma Quebrada - FDP

Pages : [1] 2 3

Beschoren
2011-09-21, 03:51 PM
tread Fora Do Personagem, para discussões

campanha do andré

a criação dos PCs é a padrão? 32 pontos, max hp, 440k (http://www.msen.com/~muffin/ADD/Chars/wealthbylevel.html)? vale por 1 flaw?

o rascunho da minha ficha está aqui - http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=330979

Sorc1/wiz5/ultimate magus10/archrmage2 - ou Ultimate Archmage From Hell

lança magias como wiz lv 14 E como sorc lv 11. treta: pode sacrificar magias para "alimentar" os custos de metamagica. só vou terminar de construir ele se tivermos certeza que o jogo do andré vai rolar... senão vou gastar horas nisso a toa...

campanha do pedro

Personagens como nosso padrão (32 pontos, max HP), lv 7, 19k

cenário de fantasia padrão

Andrezitos
2011-09-22, 07:38 PM
O André disse que vai mestrar. Afu!

Para compensar a alta riqueza, apenas dois players. Se ficar hardcore, repassarei uma ou duas fichas minhas. O resto, como de sempre.

Vai sair tua camp? Blza! Posso usar um Soul Eater do Book of Vile Darkness (tem uma versão 3.5 dele?).

Dudu
2011-09-22, 09:04 PM
Ok

Vou mandar o meu char sheet:
http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331525

Beschoren
2011-09-22, 10:05 PM
O André disse que vai mestrar. Afu!

Para compensar a alta riqueza, apenas dois players. Se ficar hardcore, repassarei uma ou duas fichas minhas. O resto, como de sempre.

Vai sair tua camp? Blza! Posso usar um Soul Eater do Book of Vile Darkness (tem uma versão 3.5 dele?).

sai minha aventura rápida sim, enquanto isso vai lapidando a tua.

pode usar o soul eater

Andrezitos
2011-09-22, 11:51 PM
Meu Legionário d Morte http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331565.

Abre uma nova tread, com o título em port. dai, nois entra e faz a festa!:smallbiggrin:

Beschoren
2011-09-23, 08:45 PM
ok, essa vai ser a base da minha aventura! acho q vai ficar bacana!

---------------------------------------------------------

No reino de Jalavia há um torneio a cada dois anos que testa os mais habilidosos campeões, buscando encontrar talentos que possam ajudar em lideranças contra as frequentes invasões orcs. Você, já sendo um lutador/aventureiro de certa experiência e fama, aguardava com grande espectativa pelo Torneio dos Campeões de Jalavia.

O torneio tem diversas moladidades competitivas não-letais com modestos prêmios, como tiro ao alvo, esquiva, dissipassão de magias, caça, circuito atlético, quebra de objetos e teste de força, entre outros.

As modalidades competitivas LETAIS... bem, tem um prêmio bem maior. Elas são duelo, luta em duplas, justa e batalha em grupo (contra numerosos orcs capturados) - tudo em diversos níveis.

Este torneio começa na semana que vem. Você e seu vizinho (andré e dudu são vizinhos e amigos) se preparam faz meses, e logo irão se despedir de suas esposas e filhos, na cidade de Jeba, para ir rumo a capital, Escapulária, onde ocorerá o torneio. Junto de vocês mais alguns poucos conhecidos irão viajar - para visitar a capital ou participar do torneio.

(a aventura começa com vocês se despedindo da familia. vocês escolhem que tipo de relação que vão ter com ela...)

E aqui está meu PC para a campanha do andré

http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=145179

Zenno é um andarilho errante, focado em sua técnica de luta com a lança (Duom) e aproveitar os prazeres simples da vida, como passar a noite bebendo chá com pessoas(ou criaturas) extraordinárias.

Ele é da raça tortle - um tipo de homem-tartaruta de vida longa, ações lentas e bem ponderadas. Ele já viajou para tão longe que nem sabe mais o caminho de casa, mas isso não o incomoda.

Zenno gostou de caminhar mundo afora desde pequeno, e enquanto fazia isso conheceu muitas pessoas e aprendeu muito sobre a vida. Uma vez ele encontrou um guerreiro, que lhe ensinou a usar uma lança diferente, o Duom. Desde então ele ficou fascinado pela arma e não mediu esforços para aperfeiçoar sua tecnica de luta.

Zenno seguiu andando pelo mundo com sua arma, enfrentando bandidos e monstros tanto para testar suas técnicas de luta como para ajudar as pessoas honestas que ele encontrava no caminho. Com o tempo, ele ganhou muita fama e muitos apelidos. O seu apelido preferido é "Lanceiro Fantasma".

Por sua habilidade, Zenno tornou-se arrogante e ríspido, até o dia em que matou uma pessoa completamente inocente por se basear em conclusões precipitadas. Esse assassinato é o maior arrependimento de sua vida... mesmo assim está constantemente em sua mente - não como uma culpa aterrorizante, mas como lição e o colocando de volta ao caminho humilde que trilhava desde pequeno.

Hoje, dificilmente ele chega a um povoado que nunca tenha ouvido falar de suas façanhas. Normalmente ele não faz uso dessa fama e se diverte muito fingindo não ser o guerreiro lendário. Ele acredita que sua tecnica de lança é quase perfeita, sendo o maior mestre do Duom que já existiu, e um dos poucos guerreiros no mundo que é o grão-mestre da arma que carrega.

----------------------
Duom: The duom is a longspear with a standard
spearhead, as well as two blades curved so that they
point backward along the shaft. The weapon has
reach, allowing you to strike opponents 10 feet away
with it. Those proficient with the duom can also
attack adjacent foes with the reversed heads using a
practiced “reverse thrust.” Apply a –2 penalty on the
attack roll if you use the duom to attack a second,
adjacent opponent in the same round you attacked
the first opponent

Andrezitos
2011-09-24, 09:29 AM
Pedro, tu vai esta tread para PbP, para a tua quest?
Outra coisa, quanto a minha quest, vcs estão naquela área que eu postei, Caravan etc. Da uma olhada no post do dudu.

Beschoren
2011-09-24, 11:27 AM
Pedro, tu vai esta tread para PbP, para a tua quest?
Outra coisa, quanto a minha quest, vcs estão naquela área que eu postei, Caravan etc. Da uma olhada no post do dudu.

oq eu botei ali foi só pra situar vcs no cenário.

quando o dudu tiver o pc dele pronto começo a minha thread IC.

já vou começar a psotar na tua então

Dudu
2011-09-24, 02:29 PM
Meu PC

Dudu Kidd (http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331923)

Halfling swashbuckelr que ataca com duas kukri e usa maneuvers de warblade.

Estou pronto! (finalmente, dá trabalha fazer pc de Tome of Battle)

===================
Dudu Kidd Wayfarer é um entre sete irmãos halfling. A família é grande, todos moram em uma casa e fazem a vida como mercadores. Kidd nunca demonstrou qualquer talento na área dos negócios. Na área do assassínio, por outro lado, se mostrou mais do que apto e o torneio de Escapulária é a oportunidade para trabalhar suas capacidades.

A família Wayfarer decide se despedir da sua ovelha negra (não que eles desprezem Kidd, mas ele é um bocado estranho), com uma churrascada e bebedeira que durou várias horas. Talvez, Kidd considerava a possibilidades, as últimas horas que teria com seus irmãos, pais, sobrinhos e amigos.

Enquanto todos dormem depois da farra, Kidd comtempla o seu par de kukris de estimação. Elas têm nome, Reaper & Ripper, um bom número de orcs assaltantes de caravanas já caiu para essa dupla sob as mãos de Kidd. Mas há muito que meros orcs vagabundos deixaram de ser um desafio à altura.

Beschoren
2011-09-24, 03:40 PM
feito, podemos começar a postar IC!

http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?p=11909170#post11909170

Beschoren
2011-09-25, 11:53 AM
Just a few meters (20ft) from the careful turtle, a huge creature (large) appears among the bystanders. A horrible shape, mixing body of a serpent with a woman's torso, covered by numerous streams. Its three pairs of arms handle these demonic chains with pride. Without hesitation, she fires her chains against a strange warrior, armed with a giant sword.

[roll0][roll1]
[roll2][roll3]
[roll4][roll5]
[roll6][roll7]
[roll8][roll9]
[roll10][roll11]
[roll12][roll13]

eu protesto!

1 - se isso for um round surpresa, em que não detectamos o adversário, ele só tem uma ação padrão antes de todos rolarem iniciativas. se ele pode se dar uma investida parcial (só move o deslocamento normal, não o dobro dele) em um só round, ignorando todos os obstaculos no caminho, e ainda dando full attack no final, tudo bem...

2 - se isso não for um round surpresa, pois o oponente foi detectado, rolamos inciativa. igual a criatura só pode dar full round se tiver alcance, senão ela move e da um ataque padrão (sendo que alguns atacam com todos os braços/cabeças como standard...)

init: [roll0]

Andrezitos
2011-09-25, 06:40 PM
Ela gastou um round procruando qual alvo atacaria, outro pra usar invisibility e um outro para se arpoximar via spell. no round seguinte, full attack.

Zeb The Troll
2011-09-26, 01:48 AM
Troll Patrol: I hate to be a party pooper but, if this thread is going to continue, it needs to be in English per the Rules of Posting (http://www.giantitp.com/forums/announcement.php?a=1).

Beschoren
2011-09-26, 09:11 AM
Troll Patrol: I hate to be a party pooper but, if this thread is going to continue, it needs to be in English per the Rules of Posting (http://www.giantitp.com/forums/announcement.php?a=1).

Yaaar, accursed cursed northeners! what the hell we 3 are all portuguese-speaking RL friends in a closed game...

Anyway lets use this ditatorship to sharpen our english, eh?

Beschoren
2011-09-26, 09:14 AM
violência sexual!? queissorapa hehehe

muhahahahha fear the orcs!

Dude, this kind of comentary you should leave at the OOC thread, since it dosen't really describe your actions in charather...

if the IC thread gets a mess we might become lost to retrive actual information from older posts.

Ela gastou um round procruando qual alvo atacaria, outro pra usar invisibility e um outro para se arpoximar via spell. no round seguinte, full attack.

by the way who the creature is attacking? Dudu? myself? there are 2 creatures? I'm considering there are 2 creatures

Andrezitos
2011-09-26, 12:23 PM
muhahahahha fear the orcs!

Dude, this kind of comentary you should leave at the OOC thread, since it dosen't really describe your actions in charather...

if the IC thread gets a mess we might become lost to retrive actual information from older posts.

by the way who the creature is attacking? Dudu? myself? there are 2 creatures? I'm considering there are 2 creatures

first, my explanation about the action of the enemy, convinced?
second, the attack was in dudu. "the guy with the giant sword!"!

Dudu
2011-09-26, 12:57 PM
I'm not convinced.

There's 2 guys (ok, one guy an one turtle), with considerable amounts of wisdom, the attribute we use to detect. In a busy place.

And in this busy place there's a freaking beast with 6 arms messing around. Let's says it's just for one turn. It's still a lot. No scream, no warning? It's just pops and kicks my fuc#[email protected]! ass, badly!:smalltongue:

Let's say this medusa creature was teleported, in the midst of the mob. This would make more sense. But then again, not a full round.

I'm ok at being surprised for being innatentive or and taking severe hits for being reckless. But in this case I got my HP almost depleted and the game barely begun!

p.s. É menos arriscado andar pelado na Redenção de madrugada do que caminhar pelas ruas de Waterdeep.:smalltongue:

Andrezitos
2011-09-26, 01:11 PM
Well, the devil used the magic Greater scry to find you. intelligence test that I asked was to see if you notice the Magic Sensor. After making Greater invisbility she just wait for the right moment. Finally, teleport to do the approach.

Another thing, if I wanted to kill you right away, would have given you an NPC.

Dudu
2011-09-26, 01:53 PM
No move silently for the creature nor listen check for me?

Andrezitos
2011-09-26, 02:33 PM
No move silently for the creature nor listen check for me?

You can hear someone or something approaching, but when this thing just appears at your side, there is no way to anticipate using only the senses.

Beschoren
2011-09-26, 09:01 PM
you can chose another avatar if you want. i suggest looking for here http://units.wesnoth.org/1.6/C/era_extended_eom_36.0.0.0.html

Dudu
2011-09-26, 09:23 PM
http://units.wesnoth.org/1.6/pics/00042_champion.png
Motto Gamoha (swordsage psi master of nine)

http://units.wesnoth.org/1.6/pics/01534_bloodborn.png
Kidd Wayfarer (rogue warblade halfling)

Beschoren
2011-09-26, 10:12 PM
Off:

Cool. I only need some further descriptions.
First, there's dwarflike guy with an axe, wich I believe is Andre. And a small guy with 2 knives, I bet that's me.

There's rocks and bushes, and what I believe to be the blood the dwarf was tracking.
But we still don't see any orc, right?
=========================

Kidd get's ready. Enter Blood in the Water stance.

Maneuvers ready:
( )Soaring Raptor Strike
( )Death from Above
( )Iron Heart Surge

The halfiling whispers:
"If that's the scream of the victims of an orc, I'll make those green bastarts scream 10 times more."
a brief pause
"...and if those are orcs screaming, well. I think I'll make them scream 10 times more either way."

He starts following the dwarf silently (if the Earthcracker keepes moving)
move silently check [roll0]

yes, the axe guy is andré and the 2 knives guy is you. I'll chance to the pic you have chosen.

The other 2 guys are The Mage, The apprendice, and the Merchant

no orcs in range (players are allowed spot/listen checks when they enter a region there are hidden things. these rolls might be secret...)

the dots in the ground is the trail tracked by the warden, the grey are rocks (cover) and the green are bushes (concealment)

aaaand excelent roleplay so far, hahahahahha

Beschoren
2011-09-26, 10:29 PM
- If all agree, we will enter this cave and bring the heads of these orcs to decorate the trees. Let me lead, because I know well the way of the Orcs, and dungeons.

Stonecunning and dungeoneering. How can i use it?

stonecunning gives +2 on search checks related to stones
it also allows you to notice unusual stones in your way as if you were searching for it (a lose stone you're about to step on, for exemple)

If you have 5 or more ranks in Knowledge (dungeoneering), you get a +2 bonus on Survival checks made while underground. You can roll a Knowledge (dungeoneering) to see how the cave was formed, idenfifies oozes and abberations, if it's about to collapse... anything you think that could be apropriate

You should basicly roll for hide/move, survival and spot/listen. the better you roll the more information you gain ahead of the fight.

i still have to make the mage's sheet, but I'm sure they can buff you.

Beschoren
2011-09-27, 08:42 PM
ok I'll roll for you to speed up things. this might happen from time to time

PC|Controller|spot|listen|innitiative|hide|move|su rvival|search
Warden (http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331565)|andré|[roll0]|[roll1]|[roll2]|[roll3]|[roll4]|[roll5]|[roll6]
Kidd (http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331923)|dudu|[roll7]|[roll8]|[roll9]|[roll10]|[roll11]|[roll12]|[roll13]

Beschoren
2011-09-27, 10:44 PM
hide/move de vcs

Warden (http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331565)|andré|[roll0]|[roll1]|[roll2]|[roll3]|[roll4]|[roll5]|[roll6]
Kidd (http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=331923)|dudu|[roll7]|[roll8]|[roll9]|[roll10]|[roll11]|[roll12]|[roll13]

orc
spot [roll14]
listen [roll15]

Dudu
2011-09-28, 10:05 PM
Pedro

Acho melhor você rodar todos os d20 pra mim. Até na campanha do André.:smallbiggrin:

Beschoren
2011-09-29, 06:14 PM
right, final stealth/detection rolls before actual combat. both of you will hide somewere you can charge off from

You can also use the innitiative rolled here

their spot: [roll14]
their listen: [roll15]
their innitiative (mean value considered):

[roll16]
[roll17]
[roll18]

[roll19]
[roll20]
[roll21]
[roll22]
[roll23]

EDIT: They kind of noticed you coming but could't really detect you as an enemy. You get the surprise round!

I already rolled for innitiative. after the partial charges get resolved, I'll update line of sight and you wil start regular combat (where you won initiative)

Beschoren
2011-09-30, 11:00 PM
Kidd and the warden (what his name?) are hasted. they may post their actions for the round.

---------------------

Zenno confirm critical on 3º attack: [roll0], extra damage [roll1]...

122 damage on 1 hit! forces fort save DC 15 - if fails, death from massive damage.

Beschoren
2011-10-02, 05:34 PM
off:

Pedro,

You rolled the initiative separetely for each monster?
In that case, there's an orc after Andre, then me.

no

all orcs act at the same time - I use the avagare roll as their check result, wich is below yours. go ahead and post.

Beschoren
2011-10-03, 03:27 PM
crit confirm VS kidd: [roll0], extra [roll1]

the warden (porra qual o nome dele?) drops his target in two hits and lands the next one in another orc (who's wounded but not dead)

Andrezitos
2011-10-03, 03:45 PM
crit confirm VS kidd: [roll0], extra [roll1]

the warden (porra qual o nome dele?) drops his target in two hits and lands the next one in another orc (who's wounded but not dead)

yu can say The dwarf, Androzio, Warden. feel free to choose. i prefer Warden. SOund more romantic...

Andrezitos
2011-10-03, 03:51 PM
Kidd and the warden (what his name?) are hasted. they may post their actions for the round.

---------------------

Zenno confirm critical on 3º attack: [roll0], extra damage [roll1]...

122 damage on 1 hit! forces fort save DC 15 - if fails, death from massive damage.

Nice try, but she remained standing.

Beschoren
2011-10-03, 10:56 PM
tumble DC 15 to avoid AoO from Warden: [roll0]
tumble DC 17 to avoid AoO from Warden: [roll1]

confirm critical VS kidd: [roll2], extra damage [roll3]

Beschoren
2011-10-03, 11:09 PM
a bit of mumbo-jumbo... will saves DC 18/14..

a[roll0]
a[roll1]
a[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]

Andrezitos
2011-10-04, 08:26 AM
The powerful Warden, takes advantage of its large size and strikes a deadly blow, taking advantage of the carelessness of the enemy.

Attack of Oportunity in the o3:

[roll0][roll1]

A couple of arrows and blows, nohting more than mosquito bite, reached the skin of the dwarf. (AC22) The leader of the coup seems to have reached its attack, nothing more than a scratch.

-Now it's my turn! He shouts infuriated.

Enraged, he attacks using his incredible strength the orc leader. The dwarf greatsword seeks for orcshish blood.

Rage mode: ****ing ON (AC 20)
[roll2][roll3]
[roll4][roll5]
[roll6][roll7]

the description of the talent stone warden, says that is used the CON bonus instead of Dex. it also means that the AC bonus is not limited by class armor? For example: I am using a mitral chainshirt +1, which allows me a bonus of +6 DEX to AC. If I have +9 CON, I can use this modifier without limit?

Beschoren
2011-10-04, 04:51 PM
the description of the talent stone warden, says that is used the CON bonus instead of Dex. it also means that the AC bonus is not limited by class armor? For example: I am using a mitral chainshirt +1, which allows me a bonus of +6 DEX to AC. If I have +9 CON, I can use this modifier without limit?

No, your armor limits the maximum "dex" bonus you can have. Your dex bonus, for AC, is +9 so you will have to handle it with light armor.

also your attacks, directed at the archers, kill two fo them. the grunt is disabeld (0 hp)

Beschoren
2011-10-04, 10:03 PM
off: I'm clueless.

The warden played 2 consecutive rounds, why?
And the orc who scored a hit on me, but got struck by the Warden, he managed to hit me or he died?

sorry for the confusion. perhaps using a spell that changes your enemy's position is not the best way to enlight you.

André got confused as well and posted his first (invalid) turn while i was posting the Mage's actions. only the actions from his 2º post are worth a thing.

His AoO hits, but does not kill, the backstabing orc. you take the attack, as normal

andré, please delete invalid posts to prevent furhter confusion in the near future, sua bicha.

Also, i just remembered i forgot there was a healer traveling with you

EDIT: are you considering this? it was suposed to be a pre-combat buff

You fall back a little (all in line 17) to recive some spells. Tofar mentions that most of his spells are debuffs or for tatical relocation. his aprendice also has more debuffs then buffs.

The Warden recives bear's endurance (+4 con)
Kidd recives cat's grace (+4 dex)

[roll0] [roll1]
[roll2] [roll3]
[roll4] [roll5]
[roll6] [roll7]

also you forgot your own bonus

confirm critical
[roll0] aditional [roll1]

One thing I forgot;
For each critical hit, I add 1 attack and 1 damage. Description Below:

Blood in the water
Level: Swordsage 1, warblade 1
Prerequisite: One Tiger Claw maneuver
Initiation Action: 1 swift action
Range: Personal
Target: You
Duration: Stance
The smell of blood drives you into a fury. As you slash into your foe, each fresh wound you inflict spurs you onward.
While you are in this stance, you whip yourself into a terrible rage. When you score a critical hit against an opponent, you enter a near frenzied state from the sight and smell of blood. You gain a +1 bonus on attack rolls and damage rolls. Because this is an untyped bonus, it stacks with each successful critical hit you score.
If you go more than 1 minute without achieving a critical hit, you no longer gain the benefit of the stance.

So, from now on, until the effect expires, I get +1 attack +1dmg.:smallwink:

also, your 4º attack is a crit.

Beschoren
2011-10-04, 10:14 PM
I'll roll for Kidd's crit confirm since it will be the difference between life or death for that orc

[roll0], damage [roll1]

sucesee. blood on the water now gives a +2 bonus to attack and damage.

Beschoren
2011-10-04, 10:20 PM
orc leader will save: [roll0]

Beschoren
2011-10-05, 10:06 PM
orc leader confirm critical: [roll0], damage [roll1]
orc leader confirm critical: [roll2], damage [roll3]

Beschoren
2011-10-07, 09:21 PM
Dunno if I'm flanking. If not, 5step to E5 and full <sneak> attack

[roll0] [roll1] + [roll2]
[roll3] [roll4] + [roll5]
[roll6] [roll7] + [roll8]
[roll9] [roll10] + [roll11]

"Are you dead ALREADY?"

how the hell did you got 4 attacks at +13?
these bonus include flank or not? (i supose they do)
3º and 4º are from 2 off-hand attacks? (i could tell by damage) you don't have improved wepon fighting, how could you?
donsen't the two critical hits you got so far give you a +2 on attacks and damage?
why is your confirm critical wiht a +15 bonus?
how many levels you got in swashbuckler (Swb)? won't you add +2 on damage due to int?

bixinha!

pay more attentention on the stuff you're posting!

by my calculations your attack should be:

BAB:+6
str:+3
magic wepon:+1
wepon focus:+1
haste: +1
blood on the water: +2
flank: +2
two wepon fight: -2
total: +14/+14/+9 (main hand), +14 (off hand)

Dudu
2011-10-07, 09:46 PM
I'm basing myself in heroforge and rulebooks.

He's usually +8 for each hand (TWF). Hasted, he gets +1 bonus and one more atack for each hand. From haste, in playerbook: "When making a full attack action, a hasted creature may make one extra attack with any weapon he is holding."

Thats a +9/+9/+9/+9 atack in full round. He was flanking, +2 attack. Blood in the water happened twice, again, +2 attack.

This is a very buffed situation. Flanking, hasted and under blood in the water effect. Normaly he only have a very poor +8/+8 full round.

The critical confirm is "battle ardor" class feat, from warblade. The int modifier (+2) goes to roll for confirming crit.

Beschoren
2011-10-10, 07:53 PM
I'm basing myself in heroforge and rulebooks.

He's usually +8 for each hand (TWF). Hasted, he gets +1 bonus and one more atack for each hand. From haste, in playerbook: "When making a full attack action, a hasted creature may make one extra attack with any weapon he is holding."

Thats a +9/+9/+9/+9 atack in full round. He was flanking, +2 attack. Blood in the water happened twice, again, +2 attack.

This is a very buffed situation. Flanking, hasted and under blood in the water effect. Normaly he only have a very poor +8/+8 full round.

The critical confirm is "battle ardor" class feat, from warblade. The int modifier (+2) goes to roll for confirming crit.

yarrr

the issue is not the number of attacks, but attack bonus and damage of each

your usual full round has 3 attacks: two at you higest base attack bonus (one with the mais hand, one with the off hand) and one with you main hand but at an base attack bonus -5 lesser then your first main hand attack. the extra from haste is with your best base attack bonus.

when you posted not only all attaks had the same bonus but you rolled the off-hand damage twice (when you have only 1 attack at off-hand)

anyway, I'll calculate and ajust as necessary. posting IC right away

Beschoren
2011-10-13, 04:23 PM
"I believe that if we go to the city we can find a suitable place to leave this young lady. There, she can find a ride to your city. If she prefers, we can escort her to Jalavaia." "As for you healer, a few more cures can help this warrior to return to its optimal form." He says, opening a discreet smile. (27HP :smallwink:)

ops

Jalavia is the country. You're on it already.
The lady wishes to return home - The city of Jeba, where you just came from.
If you keep your jurney ahead with her, and away from Jeba, you'll reach an inn where she can find a ride back home.

she rather return to Jeba right away.

Beschoren
2011-10-14, 10:14 PM
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]

Andrezitos
2011-10-17, 04:34 PM
I can remake my character sheet? I will use my build in a gish lv 7. Human figther 4, 2 wizard, abju 1.

Dudu
2011-10-17, 04:58 PM
According to Pedro, we can rebuild when we level up.
Dunno about radical changes, though.

Also, in english, is "Can I?" and not "I can?"

Andrezitos
2011-10-18, 10:14 AM
ehhehe damn google translator. Pedro will probably say the same thing as you.

Beschoren
2011-10-18, 04:48 PM
ehhehe damn google translator. Pedro will probably say the same thing as you.

true!

"can I" is the correct expression for a question in that sanse!

So, you doing notting is pecial in the inn? just swallow your stew and go rest?

Andrezitos
2011-10-18, 07:40 PM
So here I was thinking with myself, and decided that our adventures are a little warm in the sense that takes too long to something happen. I thought "I DMing another adventure, my creation, starting at lv1." Who wants to play, raise your hand. "

Andrezitos
2011-10-31, 07:10 PM
hey dudes, we have to keep posting in the quests. playing rpg has been the only thing nerdy / cool that I have done in recent days.

Beschoren
2011-10-31, 07:19 PM
So here I was thinking with myself, and decided that our adventures are a little warm in the sense that takes too long to something happen. I thought "I DMing another adventure, my creation, starting at lv1." Who wants to play, raise your hand. "

lv1 = not my beach
also, nome of my other players hwere intrested in joining the bastion of broken souls adventure

i wanna keep playing! hup hup

Beschoren
2011-11-06, 06:59 PM
13 days left for the tournent in Escapularia
you're 6 days away from Escapularia

random encounter chance: 1-8%
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7] (I'll reroll these later)

EDIT: you may come up with your re-builds for this encouter already. no point in forcing you to play a PC you're not really enjoying.

Andrezitos
2011-11-07, 06:19 AM
I agree with you. Play with the character that pleases you, it is important for an adventure to be fun and interesting.

Beschoren
2011-11-10, 08:55 PM
didin't expect you to speech your way out of a justice archon. pretty good rolls and solid RP!

any comentaries IC? otherwise we jsut move on
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]

Andrezitos
2011-11-10, 10:14 PM
I've read and reread the errata, description and discussion about the Polymorph spell, and still not sure if a caster can still cast spells while under the effects of this spell. What do you think? Casting spells is an extraordinary ability?

Beschoren
2011-11-11, 07:53 PM
I've read and reread the errata, description and discussion about the Polymorph spell, and still not sure if a caster can still cast spells while under the effects of this spell. What do you think? Casting spells is an extraordinary ability?

only if your new form has hands to perform the somatic components (that is, if your new form is able to hold wepons, like trolls) and is able to speak in some leanguage (Even if the new form usually does not speak with mortals, like elementals). Material components must be kept close at hand as well - a spell component pouch usually melts with your form. you could have a magical one that does not.

Don't forget that some spells don't even have material, somatic, or verbal components.

Beschoren
2011-11-12, 05:43 PM
roll your constitution check twice: once for each hour of forced march.
first is DC 10, the second is DC 12.

the warden tracks at half his land speed or at full speed taking -5 on his check?

Beschoren
2011-11-13, 08:14 PM
Tofar con/initiative
con [roll0]
con [roll1]
init [roll2]+5 nerveskitter

Ratof con/initiative
con [roll3]
con [roll4]
init [roll5]

Gerrard con/initiative
con [roll6]
con [roll7]
init [roll8]

Venezia con/initaitive
con [roll9]
con [roll10]
init [roll11]

orcs spot/initiative (consider mean) =17
init [roll12], [roll13], [roll14], [roll15], [roll16]
spot [roll17]

Dudu
2011-11-13, 08:23 PM
My spot check was worth something?
Like surprise round?

Beschoren
2011-11-13, 09:16 PM
My spot check was worth something?
Like surprise round?

Just the distance you manage to spot them. since they also roled high, you were unable to surprise them, specially in an open field

Beschoren
2011-11-15, 12:29 AM
orc will save VS Halt, DC 17/13

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]

Beschoren
2011-11-15, 12:57 AM
lot's o' rolls
confirm critical VS kidd [roll0], damage [roll1]
confirm critical VS warden [roll2], damage [roll3]

orc will save VS slow, DC 17
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]
[roll8]
[roll9]
[roll10]

orc wolf raider save vs inibith DC 17
[roll11]

EDIT: andré, the greataxe deals 1d12 damage. a large greataxe deals 2d8 damage.

Beschoren
2011-11-15, 01:13 PM
ratof defensive casting, DC 15: [roll0]

falcion crit on kidd: [roll1], damage [roll2]
falcion crit on kidd: [roll3], damage [roll4]
falcion crit on warden: [roll5], damage [roll6]

Beschoren
2011-11-15, 01:15 PM
argh worng damage on crit vs kidd [roll0]

will will be enought for gerrard to heal Kidd for [roll1] + [roll2]

Andrezitos
2011-11-15, 01:54 PM
i'm fighting in melee with the other orcs. so, i gain +4 to ac,because the cover, agaist the archers?

Beschoren
2011-11-15, 02:07 PM
i'm fighting in melee with the other orcs. so, i gain +4 to ac,because the cover, agaist the archers?

you're large (tall). the orcs are to small for you - it's like using a children for cover.

EDIT: are you will to play tabletop friday overnight?

Andrezitos
2011-11-15, 06:13 PM
let me think... yeaa why not? i just have to finish my tcc, and the dead line its 21. i'm on it.

Andrezitos
2011-11-17, 09:25 PM
If the archer (g8) attacked me with the bow, being in melee with me, he provoked an attack of opportunity, right?
If the answer is yes, then here comes the blow!
[roll0][roll1]

Beschoren
2012-02-04, 12:44 PM
bixinhaasss

Beschoren
2012-02-04, 12:59 PM
some rolls

[roll0]
[roll1]
[roll2]

Beschoren
2012-02-04, 01:44 PM
since you're not actually male I'll roll for you both and set up the encouter

warden survival [roll0]
warden spot [roll1]
warden listen [roll2]
inniative [roll3]

kidd spot[roll4]
kidd listen[roll5]
inniative [roll6]

Beschoren
2012-02-14, 05:51 PM
Eh i don't know how much money you have by now =(

let's do this: consider yourself having 27k, typical for a 8º lv PC. deal?

Body slot is accupied by armor. unless you want to give up armor, you should not use the ghost shourld

also: rougue class feature substitution noted

Andrezitos
2012-02-15, 08:58 PM
Here is my new player:
http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=371734
At the end of the page contains a description of how he could enter the story.

Dudu
2012-02-16, 01:42 PM
The second Char, an Illumian Archivist/Warblade

Her avatar
http://s19.postimage.org/rxwo49oz3/01257_savant_sigil.png?noCache=1329420257

http://www.myth-weavers.com/sheetview.php?sheetid=371936

Background:
Sofia Sorafinne is a field researcher of the proud Unveilers College, located at the northeast border of the Valvatian Empire, leaded by the legendary professor knew as the “Philosopher”. She’s not an ordinary human, though. As a illumian, she belongs to a elite race of savants, artificially made by the Philosopher himself, suited specifically to attend academic interests.

She’s currently in Jalavia, where she’s about to recruit adventures to aid her in her study. Her book: “The Gladiatorial Art, a Treatise about Maneuvers, Stances and Tactics” depends heavily on what she will learn in those lands, since Jalavia is currently presenting their infamous gladiatorial and Olympic fights. However, she’s not interested only in the fights, but also in the fighters. Their training, past, physiology and behavior, how they manage to survive and slay the vast array of terrible creatures, notably the orcs, that infest the kingdom of Jalavia. At least that’s what she says to her colleagues. What she really wishes is to get far away from the academic life and insert herself between toughened individuals who risk their lives fighting beasts she only saw in textbooks or controlled summoning. Her previous knowledge of monsters and tactics may prove valuable for any adventurer wise enough to recognize the value of an elite expert like Sofia.

You (Pedro), decide how she enter in the story. We're in a city, I presented her background and she is searching for adventurers. So it won't be hard for you.

=====================

Kidd bought himself the bracers of hunter, pure sweetness:
Bracers of the Hunter: These cost 8,500 gp and are from Secrets of Xen'drik, page 145. They improve your sneak attack damage by +1d6 and give you a +5 competence bonus on hide checks and a +2 competence bonus on initiative checks.

Beschoren
2012-02-17, 01:39 PM
I already rolled for sense motive for all the party. Kidd's sense of "something is amiss" regards the adventurer's speech.

The warden, however, dosen't think that there's notting odd going on, unless he had a special reason to be suspicious of the existence of bandits.

(edit: bha é meio foda que tanto o bluff como o sense motive o DM rola secretamente. eu já rolei tudo e esse foi o resultado: o dudu acha que tem alguma treta nessa história de um cara vir correndo pedindo ajuda. o restod o grupo não

se lembrem que um sense motive que falha feio tem uma chance de levar o PC a acreditar que o sujeito está mendindo mesmo se ele estiver falando a verdade

também, lembre-se que metagaming é chato e estraga tudo, heheheh)

Beschoren
2012-02-17, 01:52 PM
ok, I'm putting them in as soon as it is apropriate.

Andrezitos
2012-02-24, 09:49 AM
hi. you guys can make changes in the equipment to make them more versatile. for example, a sickle battle could be foldable (action of motion), which allows the change in the threat area also the blade may be moved forward (to make it piercing) or backwards (to make it easier to hide). just some suggestions.

Beschoren
2012-02-24, 12:08 PM
fumbled my damage roll

[roll0]

Beschoren
2012-02-24, 04:53 PM
spot check DCs for kidd

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]

Andrezitos
2012-02-26, 11:34 AM
save reflex [roll0]

Dudu
2012-02-26, 12:58 PM
Ok, a couple of questions here.

1. It's my turn now?

2. Is there any obstacles in the way, like some stones, that I can use as conceal for a much needed hide check?

3. How the hell the Warden managed to move so much?

Beschoren
2012-02-26, 03:10 PM
Ok, a couple of questions here.

1. It's my turn now?

2. Is there any obstacles in the way, like some stones, that I can use as conceal for a much needed hide check?

3. How the hell the Warden managed to move so much?

1 yes it's your turn. you may post your actions. all the mages act just after you.

2. that big stone near L8 provides you with cover. you may use it to hide.

3. used a warblade boost

Dudu
2012-02-26, 05:48 PM
Sweet.

Well, I posted a lot of actions this turn, and I'm not entirely certain if they are okay. So, any inconsistency and you warn me.

---------------------
About the maneuvers damage, whether it landed or not, here's the math. Just so you don't need to check every book just to understand.

1d3+6 is the +1 dagger with shadow blade feat, as usual. +12 attack

6d6+4 is the soaring raptor maneuver with +4 which corresponds to the wisdow bonus from discipline focus. +4 to attack from the maneuver.

3d6+8 is 2d6 from sneak attack plus another 1d6 from the recently purchase (bracers of hunter) and the +8 from Craven feat. Sneak from visibility (which also added +1 to attack)

Andrezitos
2012-02-26, 07:49 PM
1 yes it's your turn. you may post your actions. all the mages act just after you.

2. that big stone near L8 provides you with cover. you may use it to hide.

3. used a warblade boost

i ruuned.20ft/x4!

Beschoren
2012-02-26, 08:48 PM
str check to see if ratof or tofar drops when hit by avalanche

[roll0]
[roll1]

edit: woah both stand their ground and are not prone

Beschoren
2012-02-26, 08:56 PM
sniper will save VS Ratof's daze monster: [roll0] DC 18

swordsman will save VS ratof's chain halt: [roll1] DC 17
swordsman will save VS ratof's chain halt: [roll2] DC 13
wolf will save VS ratof's chain halt: [roll3] DC 13
wolf will save VS ratof's chain halt: [roll4] DC 13

edit: ****

Beschoren
2012-02-26, 09:23 PM
Okkkk, Tofar will try to pull a stunt here, so I'm posting his action ahead of yours

will save:
[roll0]s1
[roll1]s2
[roll2]s3
[roll3]h1, fall damage [roll4]
[roll5]h2, fall damage [roll6]
[roll7]w1, fall damage [roll8]
[roll9]w1, fall damage [roll10]

Beschoren
2012-02-26, 09:31 PM
[roll0], [roll1]
[roll2], [roll3]

Dudu
2012-02-26, 09:32 PM
Kidd reactions after the last DM post:

Kidd slaughters the adventurer. he never had a chance.
http://www.myfacewhen.net/uploads/1912-so-much-win.jpg

Unable to keep harassing the halfing, the attackers aim at the warden.
aim at the warden

aim at the warden

aim at the warden

http://static4.fjcdn.com/comments/+_1bc39fbcdf7e6420bb93d4a03ae83c37.jpg

Beschoren
2012-02-26, 09:45 PM
Also, spot check VS kidd as he leaves invisibility

wolves: [roll0]
wolves: [roll1]
K-10: [roll2]
I-12: [roll3]
I-11: [roll4]
H-11: [roll5]

The snipers are halfings, small-sized and using crossbows

Beschoren
2012-02-26, 09:49 PM
Sweet.

Well, I posted a lot of actions this turn, and I'm not entirely certain if they are okay. So, any inconsistency and you warn me.

---------------------
About the maneuvers damage, whether it landed or not, here's the math. Just so you don't need to check every book just to understand.

1d3+6 is the +1 dagger with shadow blade feat, as usual. +12 attack

6d6+4 is the soaring raptor maneuver with +4 which corresponds to the wisdow bonus from discipline focus. +4 to attack from the maneuver.

3d6+8 is 2d6 from sneak attack plus another 1d6 from the recently purchase (bracers of hunter) and the +8 from Craven feat. Sneak from visibility (which also added +1 to attack)

dont forget the -3 penality on AC, saves, skill checks and damage. you got cursed, remember?

Beschoren
2012-02-26, 09:52 PM
this glave are enchantmating?

aaaargh my eyes, use the FDP tread for this kind of question!

No, they are a supernatural ability. dwarven resistence the enchanment does not apply (hexblade curse)

Andrezitos
2012-02-26, 10:02 PM
will saves:
[roll0]
[roll1]

Beschoren
2012-02-26, 10:37 PM
you may both act already, in case it wasen't clear.

Only tofar already acted for the round. Kidd shall recive some healing as an immeidate action, like posted IC

Dudu
2012-02-26, 10:41 PM
But what was the Dwarf action? It's his turn now, right? And I'm right behind.

Actually, my action don't depends on the dwarf too much. So maybe I can post it right away. (full round to recover maneuver and free action to talk with Gerrard so he can get healed.)

Edit: Also swift to activate child of shadow. Which I should've done in the beggining, btw.

Dudu
2012-02-26, 11:48 PM
Hey Pedro.

I want to know if we can use some homebrew magic itens (http://www.d20srd.org/srd/magicItems/creatingMagicItems.htm).

As you can see, it's not entirely homebrew, since there are rules in DMG for creating them. So we could create some itens once we get into a shopping area again (or maybe craft them).

I'm mostly interested in the skill competence bonus ones. Spot, jump, use magic device, tumble. And the slot fitting the bonus, like face slot for spot and feet slot for tumble. Some of those itens could really spice our chars, mainly use magic device.

Beschoren
2012-02-27, 10:22 PM
Hey Pedro.

I want to know if we can use some homebrew magic itens (http://www.d20srd.org/srd/magicItems/creatingMagicItems.htm).

using those rules you can go wild. Boots of spot +7 that cast identify 1x/day are ok as long as you pay for them.

next turn tofar will cast mass reduce person, Ratof is going to stay quiet, and gerard should heal tofar (unless kiid needs even more then 64 hp)

Dudu
2012-02-27, 11:07 PM
Kidd's fully healed, Pedro. By the way, nice move of Tofar. Meta'ed Greater Slide is really a neat trick, transmutations rock.

And Andre, you should consider a 5 step to J10. If you do that Kidd can 5 step K10 and you both will be flanking some enemies. Remember that Kidd is now in the Island of Blades stance.

Dudu
2012-02-28, 10:56 AM
Andre, this was just your AoO. There's still your round.

Also, I think I have a better idea. You strike some enemy and them move to L10. If you have a strike maneuver, better.

The point is protect our mages! If you move there Kidd can full sneak attack the wolf and them 5 step to K9.
If we just stay in the middle, killing the others, the wolves will waste the mages for sure.

Beschoren
2012-02-28, 09:29 PM
the wolf hit by andré is badly wounded (under 50% hp. you can tell just by looking) but is alive.

on this round, Otfar should cast mass reduce person to reduce foe's damage output. aaaaand because that's totally bad ass. the halfing snipers will turn to the size of a cat!

rule clarification on swift and immediate action and 5 foot steps

you can use a single swift action at every combat round, during your charater's turn.

an immediate action can be taking during someone else's turn and counts as the use of your swift action for the next round.

taking a 5 foot step is a free action

Beschoren
2012-03-01, 11:23 AM
will save VS chain reduce person slow.

[roll0] DC 17
[roll1] DC 17
[roll2] DC 17
[roll3] DC 17
[roll4] DC 17
[roll5] DC 17

will save VS sudden extend tatsh's hideous laughter
[roll6] DC 18

Beschoren
2012-03-01, 12:05 PM
ouch

makig ratof's acitons before yours. color spray, DC 17

[roll0]
[roll1]
[roll2]
---------------------
tofar: 6/48 hp
ratof: 22/24 HP
Gerrard: 19/50 hp
Warden must make a str check DC 12 or gets tripped. don't forget dwarves get +4 bonus VS trip.

gerrard is stunned
your party is hasted
some enemies are stunned (yellow star on face)
some enemies are slowed (red lines on feet)
a mage just poped up on your east flank. He has a blurry outline (20% miss chance)

Andrezitos
2012-03-02, 05:04 PM
confirming critical:
[roll0]
[roll1]

#considering +2 from battle ardor and normal attk (+15, without power attk)

Andrezitos
2012-03-02, 06:05 PM
trip check: [roll0]

Dudu
2012-03-02, 07:31 PM
By divine inspiration, bloodlusting rage, or dumb luck, the warden decapitates both sowrdsman on his attacks. the blood coming out of their necks fly over 2 feet high before the body crumbles on their knees.
What about the wolf. Does he disappears?

Beschoren
2012-03-02, 08:10 PM
What about the wolf. Does he disappears?

oh, yeah, he does!

It's a familiar. it cannot exist wihtout it's master! completely forgot that!

Andrezitos
2012-03-02, 10:43 PM
Kidd just watch the baddie's head get dettached from their bodies.

"Damn dwarf, you earned my respect."

Now the wolf disappear and the halfling just stares at the mage on the other side. Alone. Vulnerable.

Kidd moves to R9 (I'm beginning to believe that some maneuvers cannot be part of a charge) and does his signature move.

SOARING HALFLING RAPTOR STRIKE

Jump:
[roll0]

Attack:
[roll1]

Weapon+Maneuver
[roll2] + [roll3]

Edit: By now you all know how soaring raptor works, I believe.
The curse is still on, right? In this case it's 34 damage.

do you not already make it this maneuver?

Dudu
2012-03-02, 11:32 PM
Yes, but I spent a fullround to recover them. Remember?

Beschoren
2012-03-03, 08:26 AM
Yes, but I spent a fullround to recover them. Remember?

oh yeah there was a round you didn't do much stuff there must be it

Beschoren
2012-03-03, 05:30 PM
miss chance for dudu (mage had concealment) 1-20 [roll0]

Dudu
2012-03-03, 05:58 PM
Pedro, if you keep rolling for Kidd with that luck you will end up burying him for me.:smalltongue:

BTW. No Attack of Oportunity for Kidd?

Beschoren
2012-03-04, 11:20 AM
oh i forgot moving him 5 feet away on the map. no AoO for you, kid

Dudu
2012-03-04, 10:47 PM
OOC: usually you can't deal sneak attack damage to someone with concealment. but that's why Tofar is there, heh?)
My bad, totally forgot that.

By the way, I checked my sheet to see if Kidd had the murky eye flaw and noticed he has only one flaw (meager fortitude). Can I take another (the maximum is 2, right?) after level up?

Beschoren
2012-03-04, 10:49 PM
you win!

1280 XP for eahc of you. Gerrard, Tofar and ratof are getting XP too.

Tofar is now LV 8!

Until now, Gerrard, Tofar and Ratof had none of the loot. they are getting all of it this time to keep adequally equiped (each gains 6.8k once all is sold)

By the way, I checked my sheet to see if Kidd had the murky eye flaw and noticed he has only one flaw (meager fortitude). Can I take another (the maximum is 2, right?) after level up?

one flaw is enought. no more flaws.

Dudu
2012-03-04, 10:57 PM
Until now, Gerrard, Tofar and Ratof had none of the loot. they are getting all of it this time to keep adequally equiped (each gains 6.8k once all is sold)
Fair. I would got my ass totatlly kicked if weren't for those 3.

Dudu
2012-03-06, 09:04 PM
Hey guys, here are some of my drawning concerning Jalavia's Tournment Campaign:

Kidd:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.1&disp=thd&realattid=f_gzhpt6g20&zw

Warden:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.3&disp=thd&realattid=f_gzhpu08g2&zw

Tofar:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.2&disp=thd&realattid=f_gzhptopt1&zw

I wasn't aware about the definitions. So there's either this size or very large. I can send you the email if you liked it.

Beschoren
2012-03-06, 09:55 PM
Hey guys, here are some of my drawning concerning Jalavia's Tournment Campaign:

Kidd:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.1&disp=thd&realattid=f_gzhpt6g20&zw

Warden:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.3&disp=thd&realattid=f_gzhpu08g2&zw

Tofar:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=141ba67324&view=att&th=135eaded17dea73d&attid=0.2&disp=thd&realattid=f_gzhptopt1&zw

I wasn't aware about the definitions. So there's either this size or very large. I can send you the email if you liked it.

i can't see anything!

broken link?

Dudu
2012-03-06, 09:57 PM
broken link?

I can see those images in my PC perfectly. But I think I know what's wrong. It's linked from my email, instead of a image hosting site. So I'll just email those images to you.

Edit: I just sent the email.

Beschoren
2012-03-09, 09:55 PM
rich

1 - I'm sorry we are vomithing so many names and charathers and places at you at a single time. You will get used to it.
Jalavia = this country
Escapulária = capital (hosts the Tournmet of Jalavia)
Tofar: transmuter NPC mage
Gerrard: healer NPC
Ratof: Tofar's aprendice (enhantment specialist, lv 4) NPC

2º you can choose your avatar here - http://units.wesnoth.org/1.6/C/era_Mystic_EraEra_of_MagicEOMDefault.html

my suggestions
http://units.wesnoth.org/1.6/pics/01193_therian-shaman.png

http://units.wesnoth.org/1.6/pics/00084_silver-mage.png

http://units.wesnoth.org/1.6/pics/02161_enlightened-abyssmage1.png

Andrezitos
2012-03-09, 10:49 PM
can i atach some kind o chain to my weapons? someting that make the weapon be bind to my gautlet. dont need to be something very elaborated, just some iron chain. and for my shield too.

Dudu
2012-03-10, 12:33 AM
I wonder if I can do a small rebuild in Sofia's character before venturing.

Like take the 2 warblade levels out and put another 2 levels of archivist (actually, one of archv and another of sacred exorcist). I've been wondering. White Raven is truly amazing, but not for now. I still plan on dip some levels in warblade, though, but it sounds more strategic to delay.

My original build was too harsh on spell progression just to get this single maneuver. The new build complements the party better. So, DM, what you say. Can I trade those 2 levels of warblade?

Dudu
2012-03-10, 01:57 AM
Hey, another thing.

I'm getting into the hobby of making those few pixels avatars. It's not that difficult as it first seemed.

So, whoever wants to tweak your avatars, like punching the roleplay button all the way, just talk to me.

So here's Kidd.

http://s19.postimage.org/51bnuj4q7/Kidd.png

And here's Sofia

http://s19.postimage.org/qc97ysmun/Sofia.png

Kidd looks a bit larger for a halfling, but that we can fix at the Inkscape. The old Kidd's template could be used as a stealth enemy. Or you can keep the old Kidd's and Sofia's templates, but I like the new ones better. C'mon, she even has a flintlock! (still works like a typical light crossbow in campaign, I just changed the looks.)

Beschoren
2012-03-10, 07:39 AM
can i atach some kind o chain to my weapons? someting that make the weapon be bind to my gautlet. dont need to be something very elaborated, just some iron chain. and for my shield too.

yes there are such things. mundane equipment, they give you +10 bonus vs disrm or somehitng like that. for some reason i can't find it now but it existis. it's called sowrd lock or somehitng

I wonder if I can do a small rebuild in Sofia's character before venturing.

Like take the 2 warblade levels out and put another 2 levels of archivist (actually, one of archv and another of sacred exorcist). I've been wondering. White Raven is truly amazing, but not for now. I still plan on dip some levels in warblade, though, but it sounds more strategic to delay.

My original build was too harsh on spell progression just to get this single maneuver. The new build complements the party better. So, DM, what you say. Can I trade those 2 levels of warblade?

ok no problem

can you remove the hood from tofar?

Andrezitos
2012-03-10, 09:06 AM
i completely forgot. the two guards of my quests obvisously tried to intimidate cypher. i'll roll the checks now:
[roll0]
[roll1]

Dudu
2012-03-10, 09:18 AM
ok no problem

can you remove the hood from tofar?
Sure

i completely forgot. the two guards of my quests obvisously tried to intimidate cypher. i'll roll the checks now:
It seems to resist the Intimidate check it's the char level + wis bonus + bonus agains fear. Which means +2 to Cypher.

[roll0]
[roll1]

Dudu
2012-03-10, 10:10 AM
Here.

The hoodless Tofar:

http://s19.postimage.org/d2vt5lrjj/Tofar.png

And my own version of Nebehed, by mixing some of the sugestions:

http://s19.postimage.org/5ob2qyv1r/Nebehed.png

Chimaera
2012-03-10, 07:13 PM
The item that give +10 his called "Segurity Gauntlets", Player's Handbook I

Chimaera
2012-03-10, 07:14 PM
And just to say i liked the Nebehed you did, Dudu

Dudu
2012-03-10, 07:24 PM
Thanks.

Feel free to chose one of the other 3, you don't need to play the one I did just to make me feel useful. Actually, even though I liked my creation, he does look like a mexican pistolero. My favorite one is the third one sugested by Pedro. I made my own figure just because he doesn't look like a gnome to me, but Pedro can make them shorter at the Inkscape, so this doesn't matter.

I look forward the Adrian char. Just need some descriptions.

And I'm finishing my Archivist, Pedro. Just calculating how much I invested in scrolls for extra spells know.

Andrezitos
2012-03-10, 07:40 PM
Well, Adrian wears a black cloak to conceal partially his armor. He does not wear his helmet but wears a hoodie, also black. The coat covers most of the body, leaving out the shins, knees and feet, hands and forearms and left shoulder. By using a full armor underneath the coat, he looks much bigger than it actually is. When in combat, he wears the hood and becomes an ominous vision. When in interacting with others, he removes the hood and shows a very friendly face. Almost like a mask.

Beschoren
2012-03-10, 08:44 PM
random enounter chance 1-12

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

well, so no random encoutners there...

Dudu
2012-03-10, 08:54 PM
1d100=100

C'mon, something good must happen!

BTW, Sofia casts persist haste to anyone, before we get into a fight.

Beschoren
2012-03-10, 09:36 PM
1d100=100

C'mon, something good must happen!

BTW, Sofia casts persist haste to anyone, before we get into a fight.

haste? where does she gets haste from?

Dudu
2012-03-10, 10:10 PM
Archivist.

Every dinine spellcaster spell list is casteable by an Archivist. This is a huge list by itself. But also, any Domain spell list is also in Archivist. Haste belongs to Time domain. Divination, normally a 4 level spell, is a 3 lvl in Oracle domain. An so on. Both domains can be checked in Spell Compendium. The Archivist is in the Heroes of Horror.

Andrezitos
2012-03-12, 11:04 AM
alternative classes like divine bard spell list cannot be use it by archivist. thast's the only exception that i know

Dudu
2012-03-12, 03:47 PM
Actually, they can. In theory, at least. Not just divine bard. They can even get a lot of arcane spells by exploiting the Southern Magician feat. There's still some NPC classes, like the adept, that can offer even extra cheese.

However, all those alternatives are way to broken. That's why they can be used in "theory", but most people don't use for the sake of balance. If they were allowed than the Archivist would be a overpowered wizard with divine metamagic to persist cleric and druid buffs. This is even worse than abusing polymorph and planar binding, in my opinion.

Beschoren
2012-03-13, 03:02 PM
The playground ate my post!

I thought I had posted the results of the crossing some 2 days ago! well, you have it now. everyone make stpo checks

rich: to post a roll, type the folowing

1d20

you can add modifiers like +7 in 1d20+7

you can also put several die at once 4d6+1000

or even crazy number 37d89-45

note: while editing a post, you can't add a roll. if you remove a roll, there is a notification visible to all.

most importantly: don't be a chicken. if you just rolled 1, you rolled 1.

Actually, they can. In theory, at least. Not just divine bard. They can even get a lot of arcane spells by exploiting the Southern Magician feat. There's still some NPC classes, like the adept, that can offer even extra cheese.

However, all those alternatives are way to broken. That's why they can be used in "theory", but most people don't use for the sake of balance. If they were allowed than the Archivist would be a overpowered wizard with divine metamagic to persist cleric and druid buffs. This is even worse than abusing polymorph and planar binding, in my opinion.

right. le'ts say that some clerics do scribe scrolls of haste from their domain and etc, that OK. at any rate, you have to learn those "stranger spells" from a scroll. you can surely find those in Escapularia, but might not find them in some backwater ragtent.

to stuff from divene bards, divener sorcers, (and much less adept), etc, lets just say no. you already have enought options as it is.

Beschoren
2012-03-13, 09:25 PM
andré, don't forget that Adrian's heavy armor might interfere with the hexblade spellcasting ability (but fortunately not his curses)

I'd suggest you to choose hexblade spells that lack somatic components (if there is any), so there's no actual problem at all

also... orcs must die!

Beschoren
2012-03-13, 09:50 PM
Heading straight for the lookout orc will surely force you to climb at some moment. 8 PCs climbing on a 10 foot radius might be a challange on it's own right too.

for someone to scout to find a gentler path it will take time based on knowledge (geography), (nature) or survival check.

check results 10: 1d3+5 minutes to find an easy path
check results 15: 1d3+3 minutes to find an easy path
check results 20: 1d3+1 minutes to find an easy path
check results 25: 1d3-1 minutes to find an easy path
check results 30: "hey, look over there! a hidden path!" (no time needed)

edit: tofar has Fly, False gravity*, Feather fall, and may fly on his own for some rounds

*
FALSE GRAVITY
Transmutation
Level: Sorcerer/wizard 3
Components: V, S, M
Casting Time: 1 standard action
Range: Touch
Target: Creature touched
Duration: 1 minute/level
Saving Throw: Will negates
(harmless)
Spell Resistance: Yes (harmless)

The subject of this spell can travel on
any solid surface as though that surface
possessed its own gravity. For example,
the subject could walk or even run
up a wall as though the wall were a
perfectly level floor. The subject can
switch “down” as often as it likes during
the spell’s duration, though only once
per round, as a free action. Unattended
objects fall, as normal.
The subject of false gravity can fly
by choosing a solid surface and
letting itself fall through
the air toward it. A character
“flying” in this fashion
moves at 30 feet per round
and can make one turn, in
any direction, once per round,
by redefining its personal gravity.
A creature falling in this
fashion loses all “downward”
momentum when it changes its
gravity.
Material Component: A pair of
magnets.

Dudu
2012-03-15, 07:58 PM
And here is Adrian:

http://s19.postimage.org/53jn56chb/Adrian.png

I'm not making one for the Warden since I think the current avatar fits him pretty well.

Andrezitos
2012-03-15, 09:41 PM
survival check from warden:
[roll0]

Andrezitos
2012-03-15, 09:42 PM
And here is Adrian:

http://s19.postimage.org/53jn56chb/Adrian.png

I'm not making one for the Warden since I think the current avatar fits him pretty well.

Niceeeeeeeee! i want that one.

Beschoren
2012-03-16, 06:11 PM
Tofar uses his wand of keen edge on the wepons of Androzio, Kidd (both daggers), and Adrian.

also, avatar for Deez http://units.wesnoth.org/1.6/pics/00830_outcast.png

Beschoren
2012-03-17, 07:26 AM
This might be fun, guys.

There's 2 ways to solve this.

The classic way. That is, we go charging and killing. In that case, Sofia casts Legion Conviction.

The alternate and perhaps funnier way. Sofia casts Glibness and Kidd acompanies her. She uses bluff, he sense motive the orcs and whisper some ideas to her. Who knows what we can talk them out. Of course, this is funnier to ME, the classic one is funnier to everybody. But the results of bluffing orcs can be hillarious (remember the Orcs of Beauty, Andre?)

BTW, the invis wasn't cast, I believe.

if Sophia wanted the invisibility it was cast, just tell me which one she wanted (standart or improved), if she didnt want it after all it wasnt cast

please keep out-of charather infomation and discussion in the out-of charather tread. Doing so in the In charather tread unecessarily pollute it.

dudu it's about the 3º time i tell you this! next time a lighting bolt will hack kidd for 10d6 damage (no save), killing him if it deals enought damage. not kiding!

Dudu
2012-03-17, 08:53 AM
So, we're all placed first in the initiative, right?

Also, remember to NOT preview the post in case of rolls (like I did).

please keep out-of charather infomation and discussion in the out-of charather tread. Doing so in the In charather tread unecessarily pollute it.

dudu it's about the 3º time i tell you this! next time a lighting bolt will hack kidd for 10d6 damage (no save), killing him if it deals enought damage. not kiding!
Ok ok, I stop, but what's so bad about it? And why spare Sofia?

Confirming crit for Sofia:
conf: [roll0] extra dmg: [roll1]

Beschoren
2012-03-17, 12:31 PM
Ok ok, I stop, but what's so bad about it? And why spare Sofia?

Confirming crit for Sofia:
conf: [roll0] extra dmg: [roll1]

it's ugly! it guess a mess if we need to scroll down and look for some information.

plus, you make a good point about sofia. chain lighiting it is.

Andrezitos
2012-03-17, 05:36 PM
rolling the crit check:
[roll0] i'm counting the -4 in this roll

Beschoren
2012-03-17, 07:01 PM
crit vs warden [roll0], damage [roll1]

Andrezitos
2012-03-17, 07:29 PM
hey dm, can you make a chart with the init of the party?

Beschoren
2012-03-17, 08:47 PM
oh you can act at any order. makes posting way easier.

Dudu
2012-03-17, 08:48 PM
Unless we post at the same time. But I think we can manage that.

Chimaera
2012-03-18, 02:38 PM
I'm having problems rolling dices here ._.
it doesnt show the result, just [roll01]

I've put the [roll0] and it didnt worked

Edit: Solved.

Andrezitos
2012-03-20, 05:56 PM
Adrian, the blackguard:
Move -> J13
Improved Sunder in the I13 orc (just for the fun of it)
[roll0] +2 (flank) +4 (feat) [roll1] ignore 20 hardness (adamantine) (crit!)

confirming...
[roll0] +2 (flank) +4 (feat)

Beschoren
2012-03-20, 08:45 PM
bwahahahhahah confirm critical from deez
(by the way correct damage is [roll0])
[roll1], damage [roll2]

Andrezitos
2012-03-22, 01:52 PM
hein RIch, discribe the flaws of your charater (baast) in the myth weavers sheet. sse ya

Beschoren
2012-03-22, 03:39 PM
DC 16
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]
[roll8]
[roll9]
[roll10]

Beschoren
2012-03-22, 04:30 PM
dudu, sofia has witch spells prepared? your sheets shows a very large list, they could't all be prepared at once.

also, I guess you forgot paying for the scrolls to add them to your prayerbook. and forgot paying for the special materials used to scribe a spell on your prayerbook (100 gp per page). your spent money is 34.050 out of 27.000

also, how did you got 8 turn undead per day to fuel divine metamagic? archivists don't even gain turn undead.

Dudu
2012-03-22, 10:07 PM
dudu, sofia has witch spells prepared? your sheets shows a very large list, they could't all be prepared at once.
In the post #186 and #209 there's the list in the spoiler box. Since web was forbidden, the Entangle now is in its place, temporaly.

Nebehed's spells appeared in the #182 post, also in the spoiler box.

also, I guess you forgot paying for the scrolls to add them to your prayerbook. and forgot paying for the special materials used to scribe a spell on your prayerbook (100 gp per page). your spent money is 34.050 out of 27.000
I only counted the scroll price, totally forgot about writting it. For each level, she has 4 cleric spells for free. The other one (not necessarily cleric) were bought. Can I fix this after the combat?

also, how did you got 8 turn undead per day to fuel divine metamagic? archivists don't even gain turn undead.
I noticed now that the sheet is outdated. It says Archivist/Wb in the "class" while it's Arch7/SacredExorcist1 (no more Warblade). The Sacred Exorcist prestige class grants turn undeads (3+3 from charisma) plus 2 from the reliquary amulet (magic iten compedium pg. 120). Archivist indeed don't gain turn undead.
I'll do a slighty rebuild in her, after level up (or earlier, if you're ok) mostly the extra spells (core divine casters only, including domains) she shouldn't have and the sigils from illumian. Also, 2 feats. Everything else will be the same.

Edit: Oh, You posted both here and in the OC post. And I didn't recieve an email. I wonder how many times this happened.

Chimaera
2012-03-22, 11:42 PM
I'll describe Baast flaws as soon as i get some free time.

Dudu
2012-03-23, 06:33 PM
Pedro.

Can you put the entire map? At least the entire map that we're able to see.

Beschoren
2012-03-23, 07:23 PM
Pedro.

Can you put the entire map? At least the entire map that we're able to see.

done, that's as far as you can see with all the comotion

you need only a standard action to ready an action

hail of stones area is 5 ft radius. that only affects 2 orcs.

the orcs g-13-like are using 2 daggers

i forgot the arrowshots :smallredface:

1 = targets adrian
2 = targets androzio
considers cover as an attack penality and range increments
[roll0], damage [roll1], VS [roll2]
[roll3], damage [roll4], VS [roll5]
[roll6], damage [roll7], VS [roll8]
[roll9], damage [roll10], VS [roll11]
[roll12], damage [roll13], VS [roll14]
[roll15], damage [roll16], VS [roll17]
[roll18], damage [roll19], VS [roll20]
[roll21], damage [roll22], VS [roll23]
[roll24], damage [roll25], VS [roll26]
[roll27], damage [roll28], VS [roll29]

Dudu
2012-03-23, 07:25 PM
Nebehed, do you have any Battlefield control spell?
I only had one entangle, and we need them all clustered for maximun effect.

Pedro, can't we see any structure that could seal the orcs between the party and the village, holding them in an area?

Chimaera
2012-03-23, 07:52 PM
I can cast my Nightmare Terrain and get them all tangled (will save DC 26)
but dont have the spell description (range, area, etc)

And sorry for the Hail of Stone, read the area wrong haha
I'll hit only two of them (the melees ones)

Edit: got the spell description
Nightmare Terrain
Illusion (Shadow)
Level: Assassin 3, Bard 3, Hexblade 3, Sorcerer 4, Wizard 4,
Components: V, S,
Casting Time: 1 standard action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Area: Five 10-ft. cubes + one 10-ft. cube/level (S)
Duration: 1 round/level
Saving Throw: Will disbelief (if interacted with)
Spell Resistance: No
You cloak your surroundings with phantasmagoric figures, creating a horrific dreamscape.
You make any terrain look, sound, and smell like something out of a nightmare.
Writhing vegetation, disembodied limbs, animated corpses, and smoking pits cover every surface.
Miasmic vapors fill the air, along with various foul stenches.
The nightmare terrain you create is mostly illusory, but the obstacles are partially real.
Creatures within, entering, or viewing the area are entitled to Will saves to discern the illusion.
Creatures that fail their saves become entangled.
Regardless of the outcome of the save, creatures within 5 feet have concealment, while those 10 feet or farther away have total concealment.
Furthermore, as long as you are within the area of this spell, you can attempt Hide checks even while being observed.
(Other creatures don't gain this benefit).

Beschoren
2012-03-23, 08:03 PM
Nebehed, do you have any Battlefield control spell?
I only had one entangle, and we need them all clustered for maximun effect.

Pedro, can't we see any structure that could seal the orcs between the party and the village, holding them in an area?

an structure?

no it's a clen corridor. all you have is the gate, but it is wide open

I can cast my Nightmare Terrain and get them all tangled (will save DC 26)
but dont have the spell description (range, area, etc)

And sorry for the Hail of Stone, read the area wrong haha
I'll hit only two of them (the melees ones)

yes i targeted the melle ones

just tell were you want the cubes to be (download, edit, and mail-me the mpa might suffice)

Dudu
2012-03-23, 09:33 PM
Guys, here's my strategy.

I wanted to entangle them for some area damage spell later. This stuff worked in Temple of Elemental Evil because bugbears only cared about charging.
So, I plan to do this.

Cluster them all in one place. We won't get all of them, but we can get a lot of them.

First we make a meat wall. A nice wall is from E11 to M11. A 8 square long wall. Both the Warden and Adrian can occupy 4 squares each, covering a total of 4 squares of this "wall". Both Kidd and Sofia aren't the ideal tank, but they can do, even more with Heart of Earth. Each one can occupy one square. Sofia can even conjure an animal to occupy another. Only one square left.
We don't need to cover all eight squares, since anyone passing by a tight one square corridor will probably be slaughtered by AoOs.
Pure mages stay behind.

Nebehed, could cast a BC spell to hamper their movement. This will be essential. Unfortunately, Sofia prepared only one entangle today.
The point is to lock as most orcs possible in the most tightened area, and them cast Vortex of Teeth. 3d8 damage in a 40ft radius cylinder per round.
Sweet if we can pull this off.

What a beautiful movement, dumb blonde! Now t' orcs will accumulate in a sin'le wave, rather than come t' us gradually. Point for t' mages!
Haha. Dude, this is rude even for Kidd's standards.

Dudu
2012-03-24, 10:28 PM
Andre.

This was your free attacks. And I'm pretty sure you killed both, unless they are way more sturdy than the rest.
You can act before me.

I advise you to just move forward two or three squares and unleash an attack. You have reach, so you'll probably kill whoever you hit. I doesn't matter if a space of one square is between the two, whoever crosses will get AoO to death.

Even Nebehed can work as an out of the box tank. With greater mirror image, he'll be the hardest member of the party to be hit.

So, there's the space between Androzio and Adrian that can be left empty of be filled with Nebehed (if so, I sugest putting him behind). That's 2 more empty squares.
Kidd can fills one, and Sofia can summon a bear or something to fill the other.

What you say, guys?

Beschoren
2012-03-24, 10:41 PM
Andre.

This was your free attacks. And I'm pretty sure you killed both, unless they are way more sturdy than the rest.
You can act before me.

both were killed

Nehebed created a magical terrain that impedes movement right in front ot the melle guys

Dudu
2012-03-24, 10:52 PM
Sweet.
Or not so sweet, depending on where those barriers are.

Could you give us an updated map with the barriers.

Andrezitos
2012-03-25, 10:47 AM
multiclassing xp penalty are working in this campain (jalavia)? i my campain (another world) it's. if the penalty are enabled i have to make some greater changes em my char (the dwarf have to replace the warblade 4 to ranger/figther like char). another thing, how many classes we can put together? Msself i think four its a good limit.

Dudu
2012-03-25, 01:05 PM
Or maybe 4 plus the favorite class. Races that have no fav class could take 5.
That's my tip.

The normal xp penalty is too boring to aply, but those builds that have five different one level dips and another handful of classes mixed there are weird and broken. So 4+1 might be a good limit. Or maybe 3+1. Or 3+favorite+pretige class (five in total).

Beschoren
2012-03-26, 08:10 PM
Four classes is good. No XP penality at this time.

orc will saves vs nightmare terrain (only succed on nat 20)

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]

[roll5]
[roll6]
[roll7]
[roll8]
[roll9]

[roll10]
[roll11]
[roll12]
[roll13]
[roll14]

[roll15]
[roll16]
[roll17]
[roll18]
[roll19]

updated map after nightmare terrain

the PCs must make a will save as well if they interact with the ilusion (move on it or attack someone inside it)

just one thing: can at least Nehebed see trought the nightmare terrain? like, on the squares after it, since it grants concealment and stuff?

if the creatures 10 feet away have total cover, i start ot think that none of you can see behind that area

https://lh6.googleusercontent.com/-sLtALH1aA24/T3EVuLL8IiI/AAAAAAAAH1I/5hgckYuhvGg/s512/Captura%2520de%2520tela%2520inteira%252026032012%2 520221700.jpg

Chimaera
2012-03-26, 08:50 PM
I guess i can see through it without problem since it's an ilusion and i'm the ilusionist, but the spell description say nothing about it. It's up to you to determine that, but i guess since i can hide there i'm unafected.

Beschoren
2012-03-26, 08:56 PM
I guess i can see through it without problem since it's an ilusion and i'm the ilusionist, but the spell description say nothing about it. It's up to you to determine that, but i guess since i can hide there i'm unafected.

yeah its not like obscuring mist, that is an actual obstruction, it's just an ilusion. the concealment, however, will aply to the others

Chimaera
2012-03-26, 09:30 PM
Fair enough.

Dudu
2012-03-26, 10:41 PM
Ok

First, the classes. 4 is the max, then, I don't think I need to change anything in Kidd's build, he was intended to be rogue/swashbuckler/SwSage/Warblade. The swashbuckler is just for the weapon finesse though, so I might reconsider a rebuild in the future, if I find something more flavourful. He could just as well have 3 classes only.

Second, about the Nightmare terrain. My idea was never to hamper their movement there. With a wall of melee warriors we can survive the orcs. The point was to hamper their escape.
You see, if Sofia casts the Vortex of Teeth in the cluster, many will move. They will just repeat what they done with entangle. I was trying something different this time. Putting the barriers behind them, so they would be clustered between the wall of melees and the Nightmare Terrain. One round of the Vortex is 3d8, not enough to kill. 2 rounds, 6d8. In the third round, if we could hold them, you kill most of the orcs. The easiest win I could think about.
With the nightmare terrain where it is, thing will be tougher. It's not like the warriors need so much protection, they can hold just fine, as long as they're not flanked and the casters aren't exposed.

I'll think in something and then I'll post. Sofia doesn't have too much tricks on her bag though, most are buffs.

Edit: Nightmare+Vortex will still be useful. I just don't think we'll kill so many orcs with the combo this way.

Chimaera
2012-03-26, 11:01 PM
I thought it was the way you intended to be, next time we do the terrain behind them =]

Dudu
2012-03-26, 11:26 PM
Boy...

That would be a slaughter.

In the end, it won't matter that much. If orcs don't come with a dirty trick, this is an assured victory as long as we maintain a fighter wall.

However, the DM is Pedro. Pretty sure he'll come with a surprise.

I'll post tomorrow. See ya.

Dudu
2012-03-27, 06:57 PM
BTW

Androzio attack (AoO) was a critical. Not that it matters now. Just remember that our weapons are keen.

Tofar uses his wand of keen edge on the wepons of Androzio, Kidd (both daggers), and Adrian.

Chimaera
2012-03-28, 09:24 AM
I've forgot to say it, but all orcs within 30ft of the nightmare terrain are dazzled for 1 round (no save)

Dazzling Illusion Feat (Complete Mage, pg.41)
When you cast an illusion spell, you can choose to render all enemies dazzled for 1 round. Blind creatures are imune to this effect.

Chimaera
2012-03-28, 09:34 AM
Another thing, Nebehed know orchish language (as well as goblinoid, elven, dwarven, draconic, gnome and common).

Andrezitos
2012-03-28, 11:24 AM
Another thing, Nebehed know orchish language (as well as goblinoid, elven, dwarven, draconic, gnome and common).

androzio, the dwarf, speack orchish too.

Beschoren
2012-03-28, 05:37 PM
[roll0] DC 19

Ooo we got a badass over here

Beschoren
2012-03-28, 05:58 PM
will saves vs slow DC 18

[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

vs sleep DC 18
[roll8]

Beschoren
2012-03-28, 06:17 PM
argh triplepost

crit orc vs adrian [roll0], damage [roll1]
crit archer vs adrian [roll2], damage [roll3]

Beschoren
2012-03-29, 08:22 AM
quadapost

this is the looks after the preperad attack and full round from the warden and adrian.

they only get 1 attack from a redied action. I used the 2º attack (non-used) from adrain to roll for cleave.

also, its importat to know if you miss by <4. if the differecen is by 4 or less, then it was a miss because of the cover. thus, the cover got shot in the back.

https://lh5.googleusercontent.com/-dFUJ4iM5h9Q/T3Rhiy8FJnI/AAAAAAAAH1o/BF_L-gq6icw/s640/Captura%2520de%2520tela%2520inteira%252029032012%2 520101939.jpg

Beschoren
2012-03-29, 12:33 PM
pentapost! vs phantasmal killer

will save: [roll0]
fort save: [roll1]

edit:yay!

Andrezitos
2012-03-29, 12:38 PM
Co Co Combo Break!

Chimaera
2012-03-29, 12:46 PM
Co Co Combo Break!

Sad but true.

Chimaera
2012-04-01, 03:26 PM
After the rpg night last night, i decided to dm a quest also
it's dragon thematic world, and you guys are members of the reknown Dragonbane Academy, an academy that trains heroes to become dragonslayers.
I'll post more info in this new thread i made:

As Cinco Pontas
http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?p=12994992

but may take a little while, since i'll have some major studying to do.

Dudu
2012-04-03, 10:29 AM
dafuq!

I knew there was something wrong with my subscription. The last email I received was from 28/03!

Now I know. More than one whole day without emails and I'll check the forum by myself.

Dudu
2012-04-03, 10:55 AM
Yup, to crits thanks to keen daggers.

I'll post here in the off-chance that the dammed orc survived.

[roll0] [roll1]
[roll2] [roll3]

Beschoren
2012-04-03, 07:04 PM
will save vs chain halt (DC 18/14)
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]

will save VS balefull trasnposition (DC 17)
[roll5]
[roll6]

will save VS hideous laughter (DC 18)
[roll7]
OR
[roll8]

Edit: muhahahahhaah

Beschoren
2012-04-03, 10:03 PM
crits

orc vs warden: [roll0], damage [roll1]
archer vs warden: [roll2], damage [roll3]
archer vs kidd: [roll4], damage [roll5]

so, the orchish shaman was teleported closer to you, cast some spell (spellcraft DC 19) to help his folk, and many orcs keep attacking you

tofar could cast glitterdust to blind some foes, including the shaman

Dudu
2012-04-03, 10:35 PM
How many of those chain halt spells Tofar has readied?
Could they work in case of running from us, for example? (or maybe running from a spell)

Andre. Could you make the dwarf 5ft to the right? I want to put Kidd between the Warden and the Bear.

Edit:

Sofia's spellcraft check:
1d20+18

Dudu
2012-04-03, 10:49 PM
[roll0]

Chimaera
2012-04-03, 11:15 PM
Nebehed spellcraft
[roll0]

Chimaera
2012-04-03, 11:17 PM
How is the map situation?

Dudu
2012-04-04, 12:19 AM
Rich

In the Tournament thread, Pedro just posted the last map status.

Beschoren
2012-04-04, 08:28 AM
Rich

In the Tournament thread, Pedro just posted the last map status.

exactly.

spellcraft: the orc had cast Recitation

Andrezitos
2012-04-05, 06:11 PM
rolling critics:
[roll0][roll1]
[roll2][roll3]

Andrezitos
2012-04-05, 06:14 PM
cleave, if any:
[roll0][roll1]

Beschoren
2012-04-05, 08:24 PM
shaman save VS phantasmal assailants:
will [roll0]
fort [roll1]

edit: doble combo breaker

edit: turns ou that you came to be out of targets to attack in melle, after adrian's full round and nehebed's dagger.

I'll advance the warden 5 foot SE instead, so he can reach another target and kill it

The bear and kidd are totally out of targets however. here's your closest options

ORCs 13f, 13g, 13h (13h is the shaman), 14d, 14e, 14h, 14k (under effect of thasha's hideous laughter)

Beschoren
2012-04-05, 08:43 PM
Tofar casts mass reduce person (will dc 19)
[roll0] (shaman)
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

ratof casts sleep on some orc DC 17
[roll8]

Beschoren
2012-04-06, 12:32 PM
shaman spellcraft to identify vortex of teeth (DC 19)
[roll0]

misterious roll
[roll1]

Beschoren
2012-04-06, 12:41 PM
shaman concentration to cast spell while taking continous damage [roll0] DC 15

spellcraft for you to identify the spell: 18

Dudu
2012-04-06, 12:58 PM
[roll0]

Beschoren
2012-04-06, 01:20 PM
pentapost

crit vs warden: [roll0], damage [roll1]

tofar protection from arrwos absorved 29 points of damage. next round he will cast chain greater slide to move the orcs back into the vortex of theet.

the shaman wind up in the safe soze of the vortex of theet by accident. He dosen't knw it's a continual effect nor knew it had a safe zone. i jsut moved him 6 squres straight down and he end up there

Dudu
2012-04-06, 01:31 PM
pentapost
Nope.

Also, what's the result of the spellcraft check, from my previous post?

Andrezitos
2012-04-07, 10:07 AM
rolling the critics:
Adrian:
[roll0][roll1]
[roll2][roll3]

Warden:
[roll4][roll5]
[roll6][roll7]

Dudu
2012-04-07, 12:20 PM
Rich

Do you have a prepared greater invis spell? I was considering this:
Kidd teleports himself next to the shaman. Whatever spell the Shaman casts, he will either suffer an AoO from Kidd or enter the damaging area again. This would be easier if he wasn't aware of Kidd's presence. Not to count the sneak attack added that could kill the shaman.
Even the normal invis would work, but greater invis is better. If none is possible, Kidd can still do it, just a bit differently.

In the next turn, some of the guys will take another round of damage for the Vortex. Some of them were already killed by Adrian and Warden. The one affected by Tasha is already dead, in pratice. After there's no one alive in the area of Vortex, I believe Sofia can end the spell effect and we can close in. The 25 and 26 lines are even more narrow.

Chimaera
2012-04-08, 07:32 PM
First:
Spellcraft check:
[roll0]

Dudu:
I got only the normal invisibility left
Since the orcs will die soon i was thinking in blinding them with Net of Shadows so they wont attack their last round (not at all i mean)
But i guess killing the shaman comes first, so it will be invisibilty at you.

0: Caltrops (2), Detect magic (1), Ghost Sound (2);
1: Mage Armor (0), Shield (2), Net of Shadows (2), Hail of Stone (0), Benign Transposition (1);
2: Cloud of Knives (1), Phantasmal Assailants (0), Vertigo (1), Shadow Spray (1), Invisibility (1);
3: Acid Breath (1), Dispel Magic (1), Ray of Dizziness (1), Cone of Dimness (2), Invisibility Sphere (0);
4: Greater Mirror Image (1), Phantasmal Killer (0), Stoneskin (0), Nightmare Terrain (0)

Dudu
2012-04-08, 07:54 PM
But i guess killing the shaman comes first, so it will be invisibilty at you.
Yep, top priority. Also, I fear he might have a prepared dispel today, this might be a problem.

I just want to clarify that Kidd's teleportation uses a standard action, so he won't attack right now. However, the chance that the Shaman will dran an AoO is pretty high, since he won't know there's a murderer halfling right next to him. Unless he does nothing or 5 foot directly in the vortex area, he will draw an AoO coupled with sneak attack thanks to the invisibility. I believe this is enough to kill him.

Beschoren
2012-04-08, 10:38 PM
the shaman had cast mass aid

Beschoren
2012-04-12, 12:25 PM
shaman spellcraft DC 24 [roll0]

Beschoren
2012-04-12, 12:31 PM
tofar casts chain greater slide... to bring foes inside the vortexx of theet...

will save DC 17/13
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

Dudu
2012-04-12, 01:04 PM
Crit confirm:

[roll0] [roll1]

BTW. I think invisibility only gives +1 to attack, instead of +2. Not relevant now.

Beschoren
2012-04-12, 02:09 PM
Kids attack was a critical hit. spell disrupted.

crit vs kidd [roll0] damage [roll1]
crit vs adrian [roll2] damage [roll3]
crit vs tofar [roll4] damage [roll5]
crit vs tofar [roll6] damage [roll7]

Dudu
2012-04-12, 03:56 PM
Pedro.

Don't forget that Kidd has 20% conceal from Child of Shadow.

Also: I plan to activate Cloak of Deception, which give Kidd greater invis for one turn. Does invis make possible moving between enemies without drawning AoOs? Like moving to E4 or F4, for example.

Edit: As it is in the post, it seems Kidd activated the stance after he moved. Plus, he moved as teleportation, I don't know if the bonus apply. Either way, just leave the conceal for now.

Beschoren
2012-04-12, 05:11 PM
ah, i totally forgot that.

miss chance 1-20
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

sneak attack damage is negated by concealment. new damage from assassins:
[roll8]
[roll9]
[roll10]
[roll11]

kidd may move without generating AoOs if he is invisible, yes

Dudu
2012-04-12, 05:13 PM
BTW, it was a critical. Flurry of criticals, those keen edge spells are really paying off.

Dunno if the +4 bonus to attack aplies to crit confirms. I'm putting anyway.

[roll0] [roll1]

Edit: With Pedro's correction. The damage Kidd took in the last round changes from 31 to 12. The first orc missed by the conceal and the assassin still landed a crit, but without sneak.

I'll change his HP from 40/76 to 59/76

Dudu
2012-04-14, 09:11 PM
Concerning the level up in Cinco Pontas Campaign.

Along with the level up I made some minor changes. Actually, the "improved weapon familiarity" isn't needed. According to pages 154-155 of Complete Warrior book, as a dwarf, I choose 2 exotic weapons containing the "dwarf" descriptor and treat them like martial. The other 3 exotic weapons are still exotic, though. So I choose Dwarven Warpike (he's weapon) and Dwarven Waraxe as familiar weapons.

I traded this feat for the Heavy Armor Optimization one, which gives me +1 armor and reduces by 1 the armor penalty whenever I'm wearing heavy armors.

The darkwood buckler is agains a darkwood heavy shield (like in the session we played in Rich's house). Not too useful by now, by the way.

That's it.

Dudu
2012-04-15, 05:48 PM
Brace yourselves, another campaign is coming.

I have some modifications, though.

First, it's more a combat driven campaign than a story driven, pretty much like Jalavia campaign. Not that I do not enjoy storytelling, but the aim of the campaign is to hon my skills with combats. So, it's more like a chalenge, a test.

The story is simple, for now. It happens in a world I conceived long ago and it's standard fantasy most of the time. Again, similar to Pedro's campaign. In short, it's mostly for fun, it's not like I'm aiming for an epic or something.

It's not a chalenge for me, only, but also for you. You'll begin as level 7 students of arcane arts. That means 4 of your 3 char levels must be an arcane caster. Wizards, sorcerors, bards, beguilers, beguilers. If it cast an arcane spell, it counts as arcane. I'm currently working in a semi-gestalt mechanics, like Cinco Pontas campaign, since it looks very flavourful to me.

There's only one concern. Your disponibility. There's already 3 campaigns going on, and I think another one could go just fine. It's all about checking each one of the four daily, and try to update at least daily. Eventually, some of us will be in a project or weeks away from PoA, or studying, and we give a pause as usual. But I really think there are some days we could manage to update the campaigns very fast.

So, it's up to you 3. If everyone is interested, I'll begin posting the campaign thread, with details and background and stuff. You could use your time to work in your characters. Some notes if you intend to do that, though.

>Remember that at least half of your character levels must be arcane.

>4 classes maximun plus one favored class.

>Prestige class count. For example. And abjurant champion count as an arcane, every prestige class that ends up giving you more arcane levels count. A mistique theurge gives you both divine and arcane levels, again, this counts as arcane despite it's duability. A deepwarden doesn't give you arcane spells, so it counts as a non arcane level.

>Most books are on. Everything must be presented so I can check if it's balanced or not. Core, Complete, Races and Tome of Battle are on, as usual. Faerum and Eberron are trickier, but a lot of their content are okay, mostly the ones that doesn't involve background (like the craven feat, for example).

>Psionics are rare. The only real psionics in this game are mindflayers and similar creatures. A player must have an heritage of some sort before get psionic powers. Psionic powers are subject to spell resistance.

That's it for now. You can have an idea of the character you will build considering this. There will be more information concerning the semi-gestalt aspect.

See ya.

Andrezitos
2012-04-15, 06:57 PM
Brace yourselves, another campaign is coming.

I have some modifications, though.

First, it's more a combat driven campaign than a story driven, pretty much like Jalavia campaign. Not that I do not enjoy storytelling, but the aim of the campaign is to hon my skills with combats. So, it's more like a chalenge, a test.

The story is simple, for now. It happens in a world I conceived long ago and it's standard fantasy most of the time. Again, similar to Pedro's campaign. In short, it's mostly for fun, it's not like I'm aiming for an epic or something.

It's not a chalenge for me, only, but also for you. You'll begin as level 7 students of arcane arts. That means 4 of your 3 char levels must be an arcane caster. Wizards, sorcerors, bards, beguilers, beguilers. If it cast an arcane spell, it counts as arcane. I'm currently working in a semi-gestalt mechanics, like Cinco Pontas campaign, since it looks very flavourful to me.

There's only one concern. Your disponibility. There's already 3 campaigns going on, and I think another one could go just fine. It's all about checking each one of the four daily, and try to update at least daily. Eventually, some of us will be in a project or weeks away from PoA, or studying, and we give a pause as usual. But I really think there are some days we could manage to update the campaigns very fast.

So, it's up to you 3. If everyone is interested, I'll begin posting the campaign thread, with details and background and stuff. You could use your time to work in your characters. Some notes if you intend to do that, though.

>Remember that at least half of your character levels must be arcane.

>4 classes maximun plus one favored class.

>Prestige class count. For example. And abjurant champion count as an arcane, every prestige class that ends up giving you more arcane levels count. A mistique theurge gives you both divine and arcane levels, again, this counts as arcane despite it's duability. A deepwarden doesn't give you arcane spells, so it counts as a non arcane level.

>Most books are on. Everything must be presented so I can check if it's balanced or not. Core, Complete, Races and Tome of Battle are on, as usual. Faerum and Eberron are trickier, but a lot of their content are okay, mostly the ones that doesn't involve background (like the craven feat, for example).

>Psionics are rare. The only real psionics in this game are mindflayers and similar creatures. A player must have an heritage of some sort before get psionic powers. Psionic powers are subject to spell resistance.

That's it for now. You can have an idea of the character you will build considering this. There will be more information concerning the semi-gestalt aspect.

See ya.

i'm on it!

Beschoren
2012-04-15, 11:01 PM
saves vs shadow spray:

DC 22 [roll0]
DC 22 [roll1]
DC 22 [roll2]

save VS chain minor slide
DC 16
[roll3]
DC 12
[roll4]
[roll5]

Andrezitos
2012-04-16, 06:59 AM
Updating the rules for campaigning Another World (1.1)

Class: All 3.5, except the Tome of Batlle base and prestige classes (feats and itens still ok).

Magic Schools (examples):
Abjuration: Electromagnetic Pulse (Dispel Magic), zone of repulsion caused by diverse effects (Shield, Antimagic Field).
Conjuration - Calling subschool: "Pokeballs".
Conjuration - Creation: Fabric composed of small metal crystals that, when given an electrical charge, line up and give rigidity to the garment (Mage Armor).
Conjuration - Healing: Medicines , analgesics, antibiotics.
Conjuration - Summoning: "Drop Pod with a space marines" (Summon xXx)
Conjuration - Teleportation: Moving faster than the blink of an eye (Abruptly Jaunt).
Divination: Equipment that recognizes images and compares them to a database (Identify); Helmet of the same type used by Predators (True seeing).
Enchantment - Charm: Hipnose.
Enchantment - Compulsion: Sound wave in the frequency of ultrasound, which suppresses the will of the target.
Evocation: Blasting weapons, liquid N2.
Illusion - Figment: Holograms.
Illusion - Glamer: Hallucinogenic drugs.
Illusion - Pattern: Holograms.
Illusion - Phantasm: Scarecrow gas attack.
Illusion - Shadow: Crack-mind-effects.
Necromancy: Drugs which keep the body active even without the presence of central nervous system (Animated Dead); Deadly poison (Finger of Death).
Transmutation: Anabolic substances, super adrenal glands, artificial tendons and ligaments, exoskeleton.

Flaws: No more than two, one being necessarily physical (e.g. Meager Fortitude) and the other psychological (e.g. Anthropophobia).

You could make the alterations right now or just wait until the level up.

Retraining and stuff:
All justified changes must be made at the time of the advance of level.

Chimaera
2012-04-16, 10:52 PM
Nebehed try to identify the spell
Spellcraft [roll0]
Spot [roll1]
Listen [roll2]

Dudu
2012-04-16, 11:06 PM
New campaign, guys.

Forbidden Scriptures (http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?p=13083618#post13083618)

Any questions, you can email, text facebook or - preferably - post in the thread.

Chimaera
2012-04-16, 11:06 PM
Also:
I say yes to the Dudu's Campaign, but will wait for more info about the gestalt stuff. Normally i can post all daily, but my computer broke over the weekend and just now is getting back to normal, or so i hope, but i'll use computer at physics lab over college or fgure some way till get pc back for real.

And will make any change i need in Baast when level up (i'll have t think some things and stuff)

Beschoren
2012-04-17, 10:17 PM
JALAVIA

Mother of dispeling! only kidd still has his haste effect on!

also, crit on bear:

[roll0], damage [roll1] (argh, multiply this by 2. bow is x3 crit)
After we are done on this sidequest I'll propose some changes regarding how armor works.

Dudu
2012-04-17, 10:35 PM
JALAVIA

1. The Shaman took 68 damage. How he's 48? Typo?

2. You forgot about conceal again. But it's irrevelant, all attacks missed, thanks to total defense.

Dudu
2012-04-19, 10:51 AM
JALAVIA

Ok. We will either double move closer to the orcs or take 2 rounds to move and total defense with the occasional spell casting.

So what you're gonna do?

If we use 2 rounds we could just well make those 2 rounds right now, makes matter faster.

Dudu
2012-04-20, 08:31 PM
JALAVIA

So, here's the deal. We'll have to run.

Not run away, but actually x4 (or x3) move towards the enemy. Then the meleers (Adrian, Kidd, Warden and Bear) close in melee. We won't attack right away but if they run again they'll get AoO.

Not any enemy, but the ones in the east side, around the shaman.

In fact, the running warden can reach O16. The hasted running Kidd can reach anyone, but preferably O18. This means the Shaman will be flanked, but not only that, he won't be able to cast a spell without getting an AoO in his face.

They'll swarm us. But the dwarf has a fuc!ton of HP and Kidd has high AC (temporaly 26) and conceal making him imune to sneaks. So it might work.

But I do have a question:

What's the advantage of double move (x2) over running (x4 or x3)? Maybe I'm missing something.

Chimaera
2012-04-20, 08:39 PM
When you ran x4 i guess you lose dex in ac and other things.
I guess the melles will have to run to them and then the mages attack from range. If the keep fleeing will be problematic
i was thinking about this tactic:
cover us in a Net of Shadows, but it block our vision to 5ft, so i guess it's stupid.

Dudu
2012-04-20, 08:54 PM
Yes. No dex on AC.

It means both Kidd and the Warden will have a penalty in their AC. Kidd's AC will drop from 26 to 21, and the Warden will loose his Con to AC, I believe (16 AC, even a blind kobold with a stick can hit him).

If we get swarmed we will take a serious beating. This beating can be mitigated by Adrian and the Bear closing in melee with some of the attackers.

Sofia can reach them with grease spell yet, and I don't know about other spellcasters tricks.

edit: And about the Shaman's HP, is it really 48 or it's 68?
edit2: Sofia CAN'T reach them with grease spell. That was a typo.

Chimaera
2012-04-20, 09:20 PM
Nebehed tricks are almost all close range so i'll have to close in before doing anything.

Andrezitos
2012-04-21, 09:20 AM
i agree with you, dudu. i will send the knight running to east flank.

Beschoren
2012-04-21, 10:40 AM
jalavia

runing in heavy armor is limited to 3x speed. you cna only run in a straight line with no obstacles. I'll get him as close as possible to teh shaman, but i belive he won't be able to circumvent the grunts

Dudu
2012-04-21, 10:47 AM
Uh

Andre, I meant the Warden. He runs at x4 and he's closer. He's the one who can reach the Shaman, not Adrian.

Andrezitos
2012-04-21, 11:30 AM
the warden wll lose his dex bonus in to the AC. thats why i keep it behind.

Dudu
2012-04-21, 11:35 AM
Then let's skip the Shaman for now, since you won't be able to reach him.

Andrezitos
2012-04-21, 11:54 AM
i don't maked the math, but adrian traveld 80ft to get close the shaman, and he need only to be 10ft of him to make a hit (enlarge person).

Dudu
2012-04-21, 12:07 PM
Not enough. Forget the Shaman for now. Let's swarm the melees and mish mash them.
If the Shaman tries to run away, Kidd can reach him, and the Shaman will be alone.

The only problem is that the Shaman will have another chance to cast something nasty.

And please, just do the math next time. You're leaving everything to the DM and end up doing stuff that makes no sense. He already have to draw all those maps and calculate the monsters actions. In the end, I don't know exactly where your chars are.

Beschoren
2012-04-21, 12:35 PM
i belive that running adrian reaches K/L, 13/14

Andrezitos
2012-04-21, 01:38 PM
And please, just do the math next time. You're leaving everything to the DM and end up doing stuff that makes no sense. He already have to draw all those maps and calculate the monsters actions. In the end, I don't know exactly where your chars are.

bla bla bla bla bla... he stoped where the dm when the dm choose.

Beschoren
2012-04-21, 03:51 PM
Tofar casts slow to prevent the orcs to hit and run

will DC 17
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]
[roll6]
[roll7]

Dudu
2012-04-22, 08:20 PM
SCRIPTURES

Knowledge and Init rolls:
Arcana:
[roll0]
[roll1]
[roll2]
[roll3]
[roll4]
[roll5]

Init:
[roll6]
[roll7]
[roll8]

Andrezitos
2012-04-22, 09:55 PM
rats init:
[roll0]

From now on, I will do as pedro: I say the initiative of the enemies and you tell me who got a higher number than theirs. In this case, you will act after the rats, in any order.

Beschoren
2012-04-23, 08:48 PM
1º crit VS adrian: [roll0], damage [roll1]
2º crit VS adrian: [roll2], damage [roll3]. fumbled original damage roll. correct damage is [roll4].
crit vs Gerrard: [roll5], damage [roll6]
1º crit VS bear (or kidd): [roll7], damage [roll8]
1º crit VS bear (or kidd): [roll9], damage [roll10]

gerrad fort save DC 17: [roll11]